Søkeresultater

1. H

"Sonefrigjøring" Blu-ray Panasonic DP-UB820

Takk for info. Mulig jeg fyrer av en bestilling på en UB9000 da, selv om den ligger på 11 laken ser jeg. Vil jeg merke noen forskjell med denne mot min X7500 sammenlignet med den forrige high-end modellen til Panasonic (husker ikke helt modellnavnet)? Jeg tenker på graderinger med HDR-materiale...
  2. H

"Sonefrigjøring" Blu-ray Panasonic DP-UB820

Interessert i en UB9000 selv, men skulle gjerne hatt den regionfri for vanlig blu-ray. Er fremdeles en del plater jeg kjøper fra USA som er bundet til region A. Noen med erfaringer her? Finnes det fysiske mod's man kan gjøre for å fikse dette? Jeg ser det finnes firmware, men hvordan matcher...
  3. H

Prediksjoner for 2020 - 4k, 8K, laser

Er projektormarkedet døende? Personlig håper jeg ikke det, for ingen TV kan erstatte kinofølelsen (enda), men er det nå slik at ROI for produsentene er for lav til at det lønner seg å dra teknologien kraftig videre når det gjelder projektorer? Virker som om man må opp i...
  4. H

Prediksjoner for 2020 - 4k, 8K, laser

Lite nytt på projektorfronten i år, så hva mener vi om 2020? Har en X7500 som jeg er veldig fornøyd med, men kommer det noe nytt og revolusjonerende i 2020 som gir meg grunn til å bytte? For meg er sortnivå og kontrast alfa/omega, men om jeg skal kritisere X7500 for noe så er det følgende: 1)...
  5. H

JVC 4k DLA-NX9 8k E-SKIFT Go Further BE THE FIRST :)

Gratulerer! Utrolig kult at du gikk for denne. Gleder meg til å høre dine vurderinger, og hvordan den yter. Den digre linsen er bare helt konge :-)
  6. H

Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

Funker med HDR-materiale på en server også. Bruker Infuse Pro installert på Apple TV.
  7. H

Noen oppfatning av hva 4K Apple TV gjør her? Der kan man også skru av HDR, men beholde 4K. Jeg gjør det i mitt oppsett, og synes resultatet virker bra.
  8. H

Så metadataene fjernes fra signalet ifb. med tone mapping gjort på en blu-ray spiller?
  9. H

Men er du enig i at det er problematisk å ha to uavhengige tone-mapping transformasjoner som forsøker å gjøre det samme? Hastigheten på iris (eller manglende sådann) vil jo også være et problem med tone-mappingen som projektoren har implementert uavhengig av kilden.
  10. H

Dersom blu-ray spillere kan tonemappe kilden basert på HDR10+ metadata så vil jo signalet til projektoren være frame-by-frame tone-mappet i utgangspunktet. Det projektoren må gjøre er å ta disse tonemappede verdiene og deretter mappe dem til den EOT'en som ligger kalibrert i projektoren (slik...
  11. H

Men rent teknisk så er vel kravet til lysutbytte heller ikke tilstede ved HDR10, dvs. det er ingen prinsippiell forskjell dersom formålet er å mappe verdiene til hensiktsmessige verdier for en projektor til hjemmekino. Fordelen ved å legge inn HDR10+ (som er fritt tilgjengelig) er jo at man da...
  12. H

Angående tone mapping: Vil disse støtte tone mapping fra dynamiske metadata (Dolby Vision, HDR10+), eller kun HDR10?
  13. H

https://www.youtube.com/watch?v=e9uXFYgw7Nw
  14. H

Amen! Det er relativt ofte jeg bare må tvinge meg selv til å holde kjeften lukket når venner og familie skal prate om disse tingene. Alternativet er å fornærme hver eneste en av dem :-)
  15. H

NX9 er den som frister mest for min del av disse. Den store linsen og ekte "high end" følelse gjør at jeg kunne vurdert 180K, men prisen er allikevel langt over hva lommeboken tillater av "spontane" kjøp. 180K er for meg i kategorien "spare-til-over-lang-tid", men gitt at folk brenner...
  16. H

Gleder meg at de fremdeles støtter 3D med samme utstyr som før.
  17. H

NX9 under 100 K tror du?
  18. H

Hva sier ekspertene her om disse tallene? Kontrast? Ingen laser?
  19. H

Disclaimer: Jeg er ingen ekspert. Har kun lest noen artikler her og der. 180 graders shutter gir en varighet på 1/48 s per frame, så vidt jeg kan forstå. At den er 180 grader betyr vel at halve rotasjonen gir en synlig frame, og siden hver frame tar 1/24 s så vil varigheten være halvparten...
  20. H

Det finnes vel ikke en enkel og akseptert forklaring på dette, men jeg har lest at kombinasjonen 24 fps og en 180 graders shutter (som gir motion blur slik vi er vant til i film) gjør at man akkurat passerer den grensen der hjernen prosesserer det som skjer som levende bilder i motsetning til en...