Søkeresultater

1. I

MINIDSP 2x4hd og LFE

Du trenger en DSP med minimum 3 innganger til høyre og venstre front pluss sub. Fordel med flere utganger for tilkobling av mange subber. Jeg valgte en Xilica XP4080 (4 inn 8 ut).
  2. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Får du bestemt deg Bullfire?
  3. I

Karmann`s Hule

Ting må testes selv for å få erfaring og i så henseende ser det ikke ut til at du er mørkredd 😎
  4. I

Karmann`s Hule

Hadde syv stk RPG Modffractal 1D diffusorer en periode. Merket lite til de før de ble plassert slik at reflektert lyd traff ørene fra siden/skrå. Først da ble det effekt med mer omsluttende og litt mykere lydbilde. Derfor spent på effekten av diffusorer i taket siden reflektert lyd treffer...
  5. I

Karmann`s Hule

Kjekt å ha lokaler og utstyr tilgjengelig 👍 Styr med sprøyting ellers. Interessant om det gir nevneverdige utslag på måling og ved lytting.
  6. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Viktigste lærdom til nå for min del med aktiv deling er at hornet er ekstremt følsomt for støy og effekt med gain justering er absolutt behov hos meg. Bruker nå en NAD C268 som har alt jeg trenger, xlr, gain justering og bra signal/støy forhold. Hadde vært gøy å prøve noe mer fancy men dette er...
  7. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Slo til på et par brukte RPG BAD paneler i størrelse 1500x600x150. Skal teste plassering over førsterefleksjonsområdene på sideveggene. Det er mye akustikk remedier i rommet fra før så forventer ikke veldig forskjell men verdt et forsøk. Vet det er resonanser i området over 100hz så panelene...
  8. I

Karmann`s Hule

Er det bak lytteposisjon de skal opp?
  9. I

Karmann`s Hule

Inspirerende tråd dette! Jeg kunne svært gjerne tenkt å få deg på besøk i min hule. Med aktiv drift har en mange muligheter, inkludert muligheten til å skru seg på bærtur... Synes det spiller bra men vil ha nytte av et par nye ører på besøk. I tillegg kunne det vært interessant å diskutere...
  10. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Det maser litt i alle kanalene. Nå har jeg horn i alle kanalene utenom surround bak så dette er nok i problemkategorien følsomme høyttalere.
  11. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Monterte elementet i går og fikk tilbake 3 db gain tap som oppstod på grunn av hullene i gummiopphenget. Hørtes helt topp ut som surround høyttaler så jeg gjør ikke mer ut av det. Da er jeg tilbake til jakten på 6 kanalers effekt med balanserte innganger før neste skritt er ny prosessor for å...
  12. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Innsiden, utsiden? Det er i hvertfall innendørs 😁 Kanten ligger på innsiden av membranen, altså synlig (i motsetning til på utsiden eller baksiden og ikke synlig). Deler til sub på 100hz, har ikke peiling hva denne bommen medfører.
  13. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Så tre videoer på YouTube først. Der festet de på innsiden så da gjorde jeg det uten å tenke mer over den saken. Hører jeg ikke noe forskjell lar jeg det være sånn, heldigvis bare surround høyttalere 🙄
  14. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Mens jeg funderer på valg av forsterker til 6 kanaler fikset jeg morkent oppheng. Ganske enkel jobb så hvis limet holder og det er tett monteres elementet tilbake i morgen.
  15. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Ser meget bra ut, takk for deling av bilder og informasjon!!!
  16. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Interessant. Skal se mer på det. Har du skissert noe sted hva du har gjort og brukt av deler og kabinett?
  17. I

Ivaols hjemmekino 2.0

De Anaview du bruker, er det DIY?
  18. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Jøss, den har jeg ikke fått med meg. Ser mer enn god nok ut. Trenger ikke DSP men det skader ikke at det er der.
  19. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Det skal sies at før jeg kan gå for prosessor trenger jeg 6 forsterker kanaler til som receivere driver nå. 4 Atmos pluss surround bak. Må ha XLR kobling og nok krefter men ellers ikke veldig kravstor til de kanalene.
  20. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Ser at JBL SDP-75 har aktiv deling opp til fireveis men skygget raskt unna da jeg så prisen. SDP-55 har fire kanaler med mer fleksibilitet men finner ikke manual på den enda og det står ikke mer spesifisert.