Søkeresultater

1. Protet

Fagsamling akustikk - Tromsø 17.4, Kristiansand 18.4

Kanskje dette kunne være interessant for oss her inne også? Kursene er gratis, og blir avvholdt henholdsvis i Tromsø 17. og Kristiansand 18. April. Obligatorisk påmelding, senest dagen før. Kursene er gratis. Akustikk i konsertlokaler – påmeldingen er i gang! | Musikkutstyrsordningen For...
  2. Protet

CD Receiver med AirPlay support og preout, finnes det?

Ohoi godtfolk! Leter etter, som tittelen sier, en CD-receiver med støtte for airplay og med preout. Eller; en forforsterker med innebygget CD-spiller, støtte for airplay og stereo preout. Den skal stå på hytta, så high-end er ikke et nøkkelord. Har sett Denon har en: DENON CEOL CD-receiver |...
  3. Protet

Summit Tube Leveling Amplifier som pre?

I påvente av etpar 'DIY' høyttalerprosjekt har jeg shoppa en MA m KT88-rør. Den ga overraskende lite trøkk på mine orginale xtz 99.26, og jeg opplevde vrengen som kom heller ikke var videre pen. har forøvrig bytta effektrørene med 4 Groove Tubes, rett og slett for 2 av de 4 som kom orginalt...
  4. Protet

Trenger tips til aktive høyttalere

Se det godtfolk! Sitter å funderer på om jeg ikke skal ta å kjøpe meg et lite muzakoppsett til hytta. Tenkte da å kjøpe en dac, a la beresford (relativt rimelig med volumkontroll), sammen med et par aktive høyttalere. Skal kun spilles på moderat nivå. Lat som jeg er så begynner jeg her før...
  5. Protet

3.veis aktivt delt høytaler - alternativer til Dolby Lake?

for de som lurer på hva dolby lake er: Lake® Processing | Lab.gruppen (labgruppen har kjøpt opp teknologien fra dolby) hvorfor jeg spør om ting jeg ikke har altfor mye peiling på i hodet til Salve Austrud, Mandals lydnerd numero uno, finnes et relativt kompromissløst aktivt delt 3-veis system...
  6. Protet

3D på Blu-ray

3d - Slik blir 3D på Blu-ray - ITavisen Blu-ray.com - Final 3-D Blu-ray Specification Announced How Stereoscopic Shutter Glasses Work | eHow.com blir spennende å se hvilke nåværende spillere som talker dette, PS3 er den eneste som er nevnt.
  7. Protet

Oversikt over receiverere/forforsterke og funksjonalitet?

Ohoi godtfolk! Er mulig det er meg som ikke er god nok med google, men er det ingen nettsteder som har tatt seg bryet med å lage og oppdatere en oversikt over surroundreceivere og -forforsterkere? Tenker da på en mulighet for å søke mtp funksjonalitet; som preout, antall kanaler, støttede...
  8. Protet

PS3 spiller CD men ikke DVD eller BD

..Nå har jeg trykka meg gjennom alt, uten noen bedring. Problemet begynte tidligere i kveld, ca 4 timer siden, med at jeg skulle se en DVD. Satt i disken, og valgte videokilden i menyen som vanlig. Skjermen ble sort og ingen lyd kom heller ut. Ingen reaksjon fra kontrolleren, måtte bruke...
  9. Protet

Ecophon Master Solo S

Ohoi godtfolk! Hadde tenkt å prøve å rydde litt opp i akustikken i stua, og har etter anbefalinger funnet at ecophon master A 40mm er typen absorbasjonsplater jeg skal ha. Fant disse som virka spennende; Ecophon Ecophon Akustike Himlinger - Master Solo S Fritthengende og som jeg ser det...
  10. Protet

Kjell "hifi" Tring

fvn.no > Hi-fi-heler mÃ¥ i fengsel Synes han gjorde en sabla god handel, B&O til 500k for 5k. Ufattelig at han prøvde å selge det tilbake til/via forhandler, hvor idiot kan man bli?
  11. Protet

Kringlyd forforsterker 15-20k

Har nå venta lenge og lengre enn langt på at rotel skal få fingeren ut å komme med oppdatert teknologi på prosessor sida for de nye lyd- og bildeformatene. Fikk etter en hyggelig telefonsamtale i dag med neby hifi beskjed om at den som er mest interessant for meg, rsp-1570 , er venta inn i...