Søkeresultater

1. martin

Høyttalere - Focal vs. Hertz

Hei godt folk! Ser etter frontsett til min BMW E39. Valget mitt står mellom Focal 130KP og Hertz HSK 130 ettersom de begge virker som gode elementer. Er det noen som har erfaringer med dem? Er det verdt å legge nesten det dobbelte i focal i forhold til Hertz? Lurer også på noen coaxialer...
  2. martin

HDMI utgang = klar for HD plater?

Om jeg har forstått det riktig vil det om ikke så lenge komme såkalte high definiton "dvd plater". Disse skal ha samme kvalitet som HD sendingene, altså bedre enn vanlige dvd plater. Sikkert et ganske dumt spørsmål men, kan alle DVD spillere med HDMI utgang spille av slike plater?
  3. martin

DIY kit

Tenkte å starte en tråd der alle kan legge ut linker til DIY sider, eller linker til et bestemt kit som virker interessant. dynabel DIY loudspeaker projects Johns audio projects er de jeg kommer på i farta.
  4. martin

DVD eller CD spiller?

Hei! Som toppic`en viser er jeg på jakt etter "ny" cd eller dvd spiller. Sannsynligvis brukt. Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal ha, men playstation 2 en duger verken til cd avspilling eller filmvisning, det er sikkert. En DVD spiller er jo mest praktisk i.o.m at jeg hører omtrent...
  5. martin

Shengya S-10

Hei på seg! Er det noen som har erfaring med denne spilleren? Forskjell på vincent s6 og shengya s-10?
  6. martin

Transistoren!

Fordelen med en transistor er at den kan virke som en regulerbar leder. Dette fordi den er en såkalt halvleder som kun leder strøm på "visse betingelser". Men i forsterker sammenheng, hvordan fungerer en transistor egentlig? Transistoren er utgangstrinnet og leverer strømmen fra forsterkereren...
  7. martin

X2- 10 000!!!!

Infocus X2 (4805 med mindre tilbehør) koster 10 000 på telehuset!!!! Nyttig å vite om du er på jakt etter ny pj kanskje?
  8. martin

Din mening- de beste integrerte forsterkere til 10k

Tenkte jeg kunne starte en ny tråd om dette emne, siden det er så mange spennende forsterkere (stereo) i denne prisklassen. Så kom med din mening om den forsterkeren du syns er best til 10k.
  9. martin

Lydtett?

Skal kanskje få gjort noe med rommet mitt ettersom rommet (faktisk hele huset) er veldig "lytt".... Hvordan kan man gjøre noe med dette? Det er litt irriterende å ikke kunne ha litt volum når man ser på film uten at de oppe må heve stemmen for at de ikke hører hva de selv sier p.g.a lyden fra...
  10. martin

Tynne bøybare plater

Hei, er det noen som har erfaring med slike plater? Hva heter de og hvordan er de å bygge med? (tenker da på de tynne platene som er limt i sammen på siden av høyttaleren)
  11. martin

Embla

Hei Er det noen som kan fortelle meg hva forskjellen på Embla power two (likt design som Embla pre two, three og four) og Embla Power 1.1, 2.1 osv..? Jeg ser begge bruker ICE modulet fra B&O, og er oppgitt til samme effekt. Men prisen er anerledes. (ca. 1 000). Noen som har testet disse?
  12. martin

Angående Helicon/euphonia.

Jeg lurer litt på forskjellene mellom Dali Helicon serien og Dali euphonia serien. Det ser ut som høyttalerene består av samme elementer. Er jeg helt på jordet eller er jeg inne på noe? (har selv lest i sist fidelity at det er samme bånd diskant i helicon som i euphonia, men er det samme...
  13. martin

Hvor mye penger skal/bør brukes på kabler?

Leste nå på hifiklubben.no at man bør bruke kabler til 20% av systemets verdi. Er ikke det litt vel mye? Så hvis du kjøper en forsterker og en cd spiller til 20 tusen bør du bruke ca. 4000 på signal kabler?? Det var en litt rar anbefaling eller?
  14. martin

Kabler i delefilter

Skal snart sette sammen delefilter, og jeg lurer på hvor stor kvalitet det må være på kablene. Altså kablene mellom delefilter komponentene (hvis jeg ikke lodder dem på hverandre da) og fra delefilteret til elementene. Det blir vel et svakt ledd å bruke billige kabler (10 kroner meteren) inni...
  15. martin

DIY SLS 10"

Lurer på om jeg skal bygge sub av SLS 10", det ser ut til å være et bra bass-element uten at jeg har fått det innspillt eller testet det med skikkelig delefilter enda (har det i høyttaler). Men det er et lite problem som irriterer meg litt; Elementet går ikke så dypt. Det går ned til ca. 40 Hz...
  16. martin

Hvor får man tak i bladfinèr?

Lurer på hvor man fr tak i bladfinèr i Haugesund området, det må vel være en kjede som også ligger i Haugesund? F.eks Obs, Montèr? Har vært på Obs, de hadde ikke... Noen som vet hvem som har?
  17. martin

Gåte

Tre jenter skulle overnatte på hotell for en natt. Dette skulle koste dem 10 kroner hver, men de ble kjent med eieren for hotellet så de skulle få 5 kroner rabatt sa han til dem. Og neste dag sjekket jentene ut og betalte tilsammen 30 kroner. Etter de hadde gått kom eieren ned trappene og spurte...
  18. martin

Yamaha rx-v2400rds

Denne reciveren har veldig mange funksjoner og mye kraft, det er også en "natural sound" reciver. Har hørt natural sound amplifier til [likerHIFI] og syntes at lyden der er veldig god. Hvordan syns dere lyden på Yamahaen er i forhold til pris? Og er det 7x120 watt i 8ohm eller 4ohm, yamaha...
  19. martin

Hvem selger Yamaha RX-V2400RDS?

Topicen sier det meste.
  20. martin

Spikes

Når kommer spikes til nytte? Altså jeg har hørt at det ikke alltid var fordel å bruke spikes. har nemelig tenkt på en løsning med spikes fra høyttaleren til en plate som ligger på gulvet. Ville dette ha blitt en bedre løsning enn at den bare stod på gulvet? i tilegg vil jeg få diskanten litt...