Søkeresultater

1. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Velkommen til min nye hjemmekinotråd :) Tilbygg på huset, ny hjemmekino i kjelleren og kanskje litt uortodokse veier til målet? Uansett, hobbyen blomstrer som aldri før og det er på høy tid med en ny tråd. For gamle travere så kan jeg minne om at jeg hadde en Ivaols hjemmekinotråd gående for...
  2. I

Hvilken 42" LCD er god på analoge signaler?

Hallo i luken! Skal kjøpe TV til jobb. Budsjett er 10 000 for TV og veggfeste som kan beveges inn og ut. Det er passelig med en 42" og den skal stå i et rom med mye lys så da tenkte jeg LCD måtte være tingen. Problemet er at det kun er analoge signaler med en god gammeldags antenne fra veggen...
  3. I

Lov å selge softwarenøkkel privat?

Er det lov å selge softwarenøkkel privat en har kjøpt lovlig i butikk? Jeg tar det som en selvfølge at en ikke beholder en kopi selv, men selger nøkkelen og dermed muligheten for å bruke programmet.
  4. I

Audiolense - trenger hjelp

Hei og hå. Har gått til anskaffelse av Audiolense 2.0. Bruker Inguz via Squeezebox for avspilling. For måling bruker jeg en bærbar pc med et Behringer UCA202 U-Control usb lydkort og micèn som selges hos Juice Hifi. Oppdaterte driveren til lydkortet for å støtte Asio, og innstallerte Asio4All...
  5. I

Gamezone Kristiansand - begynner å bli bra på BD!

For HD interesserte Kristiansandere må jeg bare få skrytt litt av Gamezone. De har antagelig det største utvalget i Agder, filmene kommer tidlig og prisene er på god vei nedover! De utvider stadig BD hyllene og bestiller flere og flere BD for hver mnd som går. Spill | Det kan søkes på nyheter...
  6. I

Effekt til kjempen Swans 2.3C senterhøyttaler - jakten avsluttet

Hallo i luken. Er på jakt etter effekttrinn til Swans 2.3C. Dette er en stor senter som tåler MYE. Bilder av anlegget finner dere via linken i signaturen. Drives nå av en Yamaha RX-V1800 surroundreceiver. Har egen effektforsterker til frontene, så 1800 driver strengt tatt bare senteren og...
  7. I

Ivaols hjemmekino

Har holdt på med denne hobbyen i mange år nå og følte det var på tide å opprette en egen tråd for hjemmekinoen. Etter å ha flyttet i enebolig og fått egen lofstue til disposisjon har det endelig blitt mulig å se film på realistiske volumer uten at naboen over må sitte med beina i sofaen for å...
  8. I

Ett spørsmål angående Arcam AVR350

Hei. Spørsmålet dreier seg om når en skal spille stereo med sub. Kan velge Large+Sub, men dette er ikke ønskelig i utgangspunktet. I Arcam AVR 350 er det andre alternativet Sat+Sub i stereo. På de fleste andre receivere kan en velge Small+Sub. Er dette det samme? Gjøres det noe annet i...
  9. I

Spørsmål om prosessor inngang

Hei! Trodde jeg hadde oversikten over hva prosessor inngang er og funksjonen, men nå er jeg i tvil... Låner en pre med prosessor inngang. Den er koblet balansert til effekt. Kobler pre out til frontene fra receiveren inn på prosessor inngangen, og forventer da å få signalet gjennom uten...
  10. I

HJELP! Ny receiver, spesifikke krav.

Hallo i luken! Har ikke fulgt med på hva som rører seg innen receivere på lenge. Bruker nå en Arcam AVR 350. Kjøpte nylig en skikkelig effektforsterker, og trenger ikke lengre Arcamens krefter. I tillegg er planen å selge ned litt på surround fronten. På sikt blir det muligens en dedikert...
  11. I

Level/gain når surround receiver brukes som forforsterker?

Hei! Mulig dette er et litt diffust og tullete spørsmål, men jeg prøver. Har en Arcam AVR 350 surround receiver. Kjøpte nylig en effektforsterker til å drive frontene, nærmere bestemt Coda CS 300. I Arcamen, som i alle receivere, settes samtlige høyttalere i surround modus til å spille like...
  12. I

14MB inn til router, kun 4MB målt på PC, hjelp!

Hei. Finner ikke ut av dette her! Det måles 14MB inn til router, men kun 4MB på min pc (målt på dinside, itavisen, UiO). Har testet med en annen pc også samt trådløst og med kabel. All annen nedlasting avslått når jeg måler. Bra styrke på trådløs signalet. Nextgentel kan ikke gjøre mer siden...
  13. I

Tid for 50K høyttalere-forslag ønskes :) HT bestilt- Helomvending til Gradient Rev 05

Ai ai ai, endelig er tiden kommet for nye fronter til maks 50 000 NOK. Kjenner entusiasmen i hele kroppen :) Og ja, jeg har lest stort sett alle trådene om høyttalere i 50 000 kroners klassen siden jeg ble medlem i 2005. Men nå vil jeg gjerne få anbefalinger som passer mine komponenter, min...
  14. I

Hjelp: tolkning av mail fra Arcam angående AVR350

Hei! Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt her. Sendte mail til Arcam og spurte om de hadde noen planer om å oppgradere HDMI til v.1.3 på deres AVR350 receiver. Fikk dette svaret: "At this time there are no plans whatsoever to offer an upgrade to 1.3 HDMI, this is due mainly to the only spec...
  15. I

Please hjelp - høyttalere+reciever til 40 000

Hei! Håper dere kan hjelpe meg litt her. Fikk en telefon i dag fra en fyr som trengte hjelp til kjøp av høyttalere (front, senter, bak, subwoofer), receiver og kabler for til sammen maks 40 000. Han har allerede dvd spiller, lerret og Hitachi HD LCD PJ-TX300. Holder på å gjøre klart et rom på...
  16. I

Hvilken innstilling som utgangspunkt før equalising m Behringer???

Har prøvd et hav av forskjellige innstillinger og forflytninger, og kommet frem til 3 grafer som jeg ikke klarer å velge mellom før jeg begynner å "fikse" med Behringer FBQ2496. Innstillingen som låter best pr i dag er høyttalerene satt til large+sub, deling på 80hz og delay på 4,5 meter i...
  17. I

Flere spørsmål rundt kalibrering av hjemmekinolyd

Har de siste månedene brukt svært mye tid på kalibrering av lyd i hjemmekinoen. Spesielt subwoofer kalibrering har blitt vektlagt. Nå som anlegget endelig er utbygd til full surround har det meldt seg en del nye spørsmål: 1: Bruker room eq wizard koblet til radioshack db måler for å få kjappe...
  18. I

Kjapt spørsmål: ny sub kalibrering?

Suben var ferdig kalibrert, svært mye jobb for å få det til. Har etter det byttet komponenter. Før: via høypassinngang i stereo oppsett. Dyr cd spiller som kilde. NÅ: surroundreceiver, sub utgang, 1600 kroners dvd som kilde. Opplever MYE mindre dypbass. Kan ha sammenheng med at dvd en ikke...
  19. I

Kalibrerings hjelp til SVS, bilder og grafer klart

For to dager siden fikk jeg en SVS pb12+/2 i hus :) Se linken i signaturen min for bilder av rommet og info om min hjemmekino. Har Patos Lyric 402 MKIII fronthøyttalere i et stereo anlegg. Disse skal i teorien gå til ca 35 hz. Har aldri hatt sub før. Prøvd to ulike plasseringer. Den siste...
  20. I

Hvor mye får jeg for effektforsterkeren...

Hei. Lurer på hva jeg kan forvente å få for effektforsterkeren min, Optimal Acoustic Labratory A 30.0? Link til bilde: http://avforum.no/minhjemmekino/users/full/72503b2d8627c93b9eb1f73eb5f17bee.JPG Dette er en norsk forsterker på ca 45 kg, 2*800 VA, over 100 watt i 8 ohm og effektlineær ned...