Søkeresultater

1. P

AV selges Selges billig: Komplett Onkyo + KEF iQ - 7.0 sorround pakke!

Selges billig! 8000,- for alt sammen! 7.0 høyttalere + Sorround reciever 2 x Kef iQ3 (bak) 2 x Kef iQ9 (foran) 2 x Kef iQ8ds (sorround) 1 x Q6 (senter) Er veldig fornøyd med disse høyttalerne, fantastisk lyd! Skal dog flytte inn i en liten leilighet, så det blir litt mye... Selges helst samlet...
  2. P

Svs As Eq1 "Sluttsolgt"

Testet dette i dag, med 15Hz og én plugg. Mot 20hz og 0 plugger til vanlig. Gjorde veldig lite utslag... Room comp står på OFF da jeg regnet med at SVS-AS EQ1 tar seg av den biten. Til info anser jeg dip'en på 55hz og 75hz som det største problemet. Peaks klarer EQ1 å dempe relativt bra. Gøy...
  3. P

Svs As Eq1 "Sluttsolgt"

Ikke noe innstilling på subwooferen i dette tilfellet. 0 grader fasejustering, gain etter instruksjoner fra EQ1, 20hz subsonic (ingen plugger), ingen romkorreksjon på sub eller bruk av EQ på sub. Altså kun fulgt instruksjonene på SVS AS-EQ1. Jeg velger å tro at det er det er rommet som gjør...
  4. P

Svs As Eq1 "Sluttsolgt"

Mine målinger med SVS AS-EQ1 Tenkte jeg skulle poste noen målingsresultater jeg gjorde med REW her om dagen, med SVS AS-EQ1 hhv. av og på. Dette er noen av de første målingene jeg gjør med REW, men de stemmer bra med de manuelle målingene jeg har gjort med RadioShack-meteret. Må si at jeg blir...
  5. P

Onkyos nye recivere !

Vil det ha noe å si for meg med HTPC (med DVI) og en Optoma H79? Blir allt helt "off" ? Jeg er forøvrig veldig utolmodig på å få min 905 nå, da min elgamle Sony har gått i dukken :-( Noen andre som har fått sin ennå?
  6. P

Receiver med 2 HDMI ut

onkyo 905 har også dual HDMI ut, men tror den bare kjøre bildet til en om gangen. Onkyo Europe - Imaginative Sight & Sound
  7. P

Samling: Demonstrasjon av Frogner Kino - Takk til alle entusiastene som tok seg tid!

Aldersgrense?? Har lyst til å komme og ta med guttungen (7 1/2år), lurer da på om det blir vist noen scener av kraftigere sort der. I så fall bør han bli igjen hjemme.
  8. P

Lydisolering av dør

Biltema har lyddempingsplater med selvklebende lim på den ene siden og alufolie på den andre. Innmaten er av en slags tett skumgummi. Har brukt det for å lyddempe pc-kabinetter og det har fungert utmerket. Bare kjøp og klistre på :-) Du kan jo se hvordan jeg har lyddempet dette "PC-kabinettet"...
  9. P

betyr dlp = hvitt lerret?

Jeg har Optoma H79 med Dreamscreen BrightWhite TABtension 120" lerret. Er fornøyd med lysstyrken men har store utfordringer med lys som går lerret-tak-lerret og vasker ut sortnivået. Når da Dreamscreen også har et grått lerret uten særlig tap av gain (1.0 for det grå) tror jeg heller at jeg...
  10. P

Hjelp, mistet all bass! Ny sub?

Hei, jeg har en stue som er 4x6,5meter. Tidligere hadde jeg et 180cm lerret og så filmer i "kortretningen". Altså hang lerretet på den lange veggen. Nå har jeg "snudd" titteretningen da jeg ville ha større lerret (265cm), bruker da en Optoma H79 som forøvrig lager nydelige bilder. Men med...
  11. P

Bra utstyr, dårlig rom (for lyst)

Takk for bra tips så langt! Sitter forresten ved siden av et møterom på jobben som har en bra løsning for å hindre innsyn. Det er sorte lamellgardiner fra Kirsch som går på en skinne, tror den kan bli bra for å ha bak og i en sving ut på siden av lerretet. De fungerer omtrent som en stående...
  12. P

Bra utstyr, dårlig rom (for lyst)

Hei, jeg har akuratt fått meg en Optoma H79 og et 120" Dreamscreen tab-tension lerret. Ble anbefalt hvitt av Gorm pga. størrelsen så da kjøpte jeg det. Er forøvrig veldig fornøyd med begge deler! Problemet er at stua er allt for lys, og det er (desverre) akuratt slik jeg vil ha den. Men alt lys...
  13. P

Den ultimale kinosofan til 2000 kr? Er det mulig?

Anbefaler Ikea "Muren". Deilig og sitte i, koster bare 2490,-. Bra for oss som ikke syntes at skinn er så pent.
  14. P

X-10 opplegg.

Tronika har også kommet med X-10 dimmere som klarere seg med "igjennom-strøm". Altså at man kan koble opp som vanlig bryter/dimmer. Denne f.eks. http://www.smarthus.info/product_info.php?cPath=1_5&products_id=962
  15. P

Optoma H-79

Har gått frem ved å watre lerret og deretter flytte projektor slik at den fyller ut bildet perfekt i alle rette kantene. Har ikke siktet bakfra projektoren da den har stått litt vanskelig til. Har jo hatt projektor i 3 år nå og aldri hatt problemer med dette før.
  16. P

Optoma H-79

Desverre er det nok ikke det. Det er også mest klart i senter og nesten like klart til høyre som man ikke ser på bildet her. Når jeg satt den opp var det heller ingen trapeseffekt som jeg hadde hatt hvis den hadde stått skjevt. "Lerretet" her var også 100% watret opp i begge retninger. Brukte...
  17. P

Optoma H-79

Kan virke sånn. Har testet mer i dag og funnet ut at problemet er størst mår man burker minimum zoom. Altså stiller på så lite bilde som mulig. Når projektoren står på max zoom er problemet nesten ikke til stedet. Problemet er bare at jeg må bruke minimum zoom på mitt oppsett. Har lagt ved et...
  18. P

Optoma H-79

Genialt! Mye bra innlegg her. Bare jeg får det nye lerretet skal jeg låne med fra jobben ogprøve meg frem. Gleder meg.
  19. P

Optoma H-79

H79 har "britemode" som øker lysstyrken skulle det bli for lite lys med "Normal mode". Det kutter dog pæretiden ned til 2000 timer. Ellers har den jo "alle" innganger. Hvilke hadde du tenkt til å bruke?
  20. P

Optoma H-79

Ok, takk for tips. Blir vel det hvite dreamscreen lerretet da. Ang. uskarphet. Jeg har nå brukt projektoren mot mitt gamle Grandview 180cm lerret. Jeg satt først opp projektoren og justerte slik at den fyllte bunnen av lerretet (4:3 lerret). Deretter målte jeg opp høyden på bildet med...