Søkeresultater

1. tor rasmussen

Gorm, ta med deg TV2-hjelper deg og sjekk hva Elkjøp EGENTLIG driver med!

Nå er dette en betalsak, men kanskje noen som abonnerer på Bergens Avisen kan gjengi mer i detalje. Jeg fikk lese denne saken på jobb i dag via en kollega sin telefon som har betalt BA. Beskylder Elkjøp for å selge halvferdig vare Unner alle bildeinteresserte å få lest denne artikkelen hvis...
  2. tor rasmussen

Kan noen forklare jungelen av fargemuligheter, 8-10-12 bit, 4:4:4-4:2:2-4:2:0

Ok, så da har UHD-formatet begynt å få et bra fotfeste blant oss. Vi startet året med Samsung sin K8500, så kom etterhvert Panasonic med sine spillere, Xbox One S med sin, og i disse dager får forbrukere nye Oppo-203. For meg er det litt av en jungel angående hva en velger av fargeoppsett, så...
  3. tor rasmussen

Hva er forskjellen på JVC DLA-X5000 og X500R?

Ser det er nesten halv pris på JVC DLA-X500R i forhold til X5000. Hva er forskjellen på de to projektorene?
  4. tor rasmussen

Noen med erfaringer fra HiMedia Q10Pro 4k Android mediaspiller?

Hei. Tenkte jeg skulle pensjonere gamle AC Ryan PlayON MiniHD. Den oppleves som treg med dagens store filer, og har heller ikke 4k. Kjøpte en HiMedia Q10 Pro 4k, men opplever dårligere bildekvalitet enn gamle AC Ryan PlayON. Nye Q10 Pro gir meg, : -crushed blacks, (kan justere opp brightness...
  5. tor rasmussen

Hva heter lydplatene fra Rockwool?

Skal bygge egne akkustiske tiltak, og har lest om dere som bygger en ramme rundt en Rockwool-plate, og trekker med høyttalerstoff. Var hos lokale byggevareforhandleren. Han hadde ikke hørt om Rockwool sine akustikkplater, men hadde en laaang liste med Rockwool-produkter han kan skaffe. Jeg ble...
  6. tor rasmussen

Noen konkrete spørsmål om Rockfon og eventuelt Scenemolton

Hei. Lite kinorom, i klassisk, gipsvegger, parkettgulv og takplater. Har da tenkt å bygge noen akustikkplater med Rockfon. 1. Hvilken forskjell vil jeg oppleve ved bruk av 5cm vs 10cm tykk Rockfon? 2. Er det noe "helsefare" med Rockfon? (Drysser den, støver eller noe slikt? Tenker å henge...
  7. tor rasmussen

Hjelp! Noen som kan lage en Sketchup for meg, denne helgen?

Hei. Hvis noen er frisk på å lage en enkel Sketchup for meg basert på en skisse jeg har laget i Word. Så send meg en privat melding med mailadresse, og jeg mailer skissen. Håper noen kan hjelpe meg!! For å gjøre en lang historie kort. -Kjøpt et nybygg under oppføring. -Skulle få tilgang...
  8. tor rasmussen

Hvilken BluRay-spiller tar det meste av formater?

En i familien skal kjøpe BluRay-spiller. Men de har en del gamle filmer de fortsatt vil kunne spille. Det handler om alt fra pirat-dvder kjøpt i Thailand, til egne back-ups av barnas filmer selvbrent på pc. De kjøpte nylig en PS3, men sier den ikke spiller av back-up filmene og noen av de...
  9. tor rasmussen

Fått helt kvadratisk kinorom. Er det vits å drømme?

Kjøp halvpart av tomannsbolig som er under bygging. Innflytting om ca 3 måneder. Jeg har fått soverommet nede til å boltre meg på. Problemet er bare at det måler 3.5 x 3.5 meter. Altså helt kvadratisk. Noe som akustisk er et håpløst rom å jobbe med. Har slått fra meg tanken om å plassere...
  10. tor rasmussen

DTS-filer feiler i TSMuxer og MEnvoder

Oppdatering: Merker at det kun når jeg har med lydformatet DTS at MEncoder og/eller TSMuxer kræsjer. Noen som vet hvorfor? Har jo en helt ny innstall av tingen. Kanskje jeg mangler en særlig DTS-Codec, men har jo K-Lite Full-pakken innstallert. -------------- Har nettopp hatt en...
  11. tor rasmussen

Tommelen opp for Futurshop.co.uk - personlig service

Har hatt linken til https://www.futureshop.co.uk/index.php liggende i mine bookmarks ved tilfelle behov for noen nye kabler. Etter å ha ryddet opp litt bak racket, har jeg virkelig sett ryddigheten av å ha korrekt lengde på kabler, i stedet for 2 meter kabler kveilet opp. Trengte 2 stk...
  12. tor rasmussen

Mistet DTS-lyd i på PS3 via PS3 Mediaserver - løst!

Nå er jeg på randen av å formatere pc. Problemet er: Filmer i DTS blir kun sendt som skurr via PMS til PS3 (PS3 Media Server) Det funket fint før jeg innstallerte K-Lite. Nå er det kun skurr.
  13. tor rasmussen

Spørsmål om CHIEF MFG Elite RPMA projektorfeste

Hvordan får jeg CHIEF MFG Elite RPMA festet til selve projektoren. På de videoer jeg ser er det alt fra custom adapter-plate til projektor, til en slags 4-benet edderkop. 1. Men følger adapterplate eller edderkoppen med til festet? (Jeg finner ikke adapterplate mellom CHIEF MFG Elite RPMA og...
  14. tor rasmussen

W5000 eller HW15 i lys stue?

Bare sånn helt kort. I vår lyse stue med hvite vegger, men blendingsgardiner, så kom vi fra BenQ PE7700. Solgte den og kjøpte TW3500. Ble veldig skuffet over "sortnivået". (Ja det er hvit stue, men jeg mener bestemt gamle PE7700 hadde bedre sortnivå). Så i går ble TW3500 solgt i ren frustrasjon...
  15. tor rasmussen

Er det lov å håpe at receiver med HDMi 1.3, klarer 3D på "through"?

Jeg skal i løpet av sommeren tidlig høst kjøpe 3D tv og 3D-bluray-spiller. Blir nok Panasonic sin BDT 300 siden den leverer lyden i HDMI 1.3 og 3D bildet i HDMI 1.4 porten. Receiveren blir ikke oppgradert på en lang stund. (RX-V3900). Men er det lov å håpe på at jeg kan sette den til...
  16. tor rasmussen

Noen som vet om en releaseplan for 3D kildemateriale?

Jeg finner ikke noen konkrete lister med filmer som kommer på Blu-Ray. Her sitter vi mange og venter spent på nye skjermer, hva kommer i projektorverden, og hvilken spiller velger jeg. Men når kommer hvilken film? Når kommer hvilke spill? (Jeg finner lett lister for 3D på kino, men jeg vil ha...
  17. tor rasmussen

Hvilken Sony subwoofer er det jeg husker? (les beskrivelse)

Er på jakt etter en Sony subwoofer jeg helt har glemt navnet på. En kammerat kjøpte den da den kom for ca 6-7 år siden. Det var en Sony sub. Mener det var den første Sony Subben med digital forsterker. Den var på størrelse med en "vaskemaskin". Hvis jeg ikke husker feil, så har den et passivt...
  18. tor rasmussen

Dreamscreen AutoManuell, hvordan få lerret til å bli nede?

Jeg har et DreamScreen AutoManuell lerret. Det er et pull-down lerret som er ment til å låse seg i posisjon når man holder det stille i noen sekunder. Får at det skal gå opp igjen er det et vanlig kort rykk, og den går selv opp med brems av hastghet. Problemet er: Hver gang jeg skal ha lerret...
  19. tor rasmussen

Så er Dali Ikon-serien kommet i MK2 utgave.

Høres bra ut det her. Nå fikk jeg lyst til å bytte mine Ikon 7 inn i MK2 utgaven. DALI IKON MK2 – Dansk succeshøjttaler i ny udgave | Hi-Fi Klubben
  20. tor rasmussen

YPAO sier konsekvent at SUB er 1m lengre unna enn den er

Hver gang jeg kjører YPAO på min RX-V3900, så sier den konsekvent at Subwooferen er 1 meter lengre unna enn den er. Kan dette være en slags fase-tilpassning fra YPAO sin side? Bør jeg gå inn i menyen og tast korrekt avstand, eller risikerer jeg å forrykke fasen? Det merkelige er at de 5 andre...