Søkeresultater

1. Whoracle

Hva kan jeg regne med å få for en Projection Design Action! Model One MK III ?

Etter å ikke ha hatt muligheten til å bruke projektor et par år er det nå duket for ny projektor med linsesats og ekte cinemascope bredformat :) Jeg har da fra før en Projection Design Action! Model One MK III, og lurer på om denne lenger har noen form for salgsverdi? Hva kan jeg regne med å...
  2. Whoracle

Avforum/ Pepperkakekonkuranse??

Hvordan er stemningen for en uhøytidelig A/V innspirert pepperkakekonkuranse her på Avforum? Man kan jo lage det meste da man får alle mulige konditorfarger.. Jeg tenkte å slå meg sammen med Lehaug her på forumet, han gleder seg alleredet så håper det er flere som er interessert? :D Meld deres...
  3. Whoracle

Musikk med sekkepipe eller panfløyte?

Noen som har noen gode tips? Majestetiske, episke eller nasjonalromantiske låter med sekkepipe eller panfløyte? Da blir det kanskje en del irske forslag her? Noen som har sett Boondock Saints? Ikke så lett få tak i den OSTen..
  4. Whoracle

IFA nytt: Klipsch Palladium

Klipsch hadde verdenspremiere på den nye Palladium-serien, den ble ikke demonstrert desverre :( Palladium-serien skal etter hvert bestå av flere modeller i ulike størrelser, med senterhøyttalere og helt sikkert subber.. Dette er den største i serien, P-39F, en godt over meteren høy gulvstående...
  5. Whoracle

SVS'n er syk, trenger diagnose!

Det var ikke lenge siden jeg blåste elementet til himmels med autokalibreringen på HK 645, fikk et nytt element.. regnet med at alt var i orden, men i dag oppdaget jeg tilfeldigvis at det manglet masse dypbass etter jeg prøvde en scene fra "pulse", etter å ha testet sinustoner fra 30Hz - 20Hz så...
  6. Whoracle

Projectiondesign Action Model 25

Ny miniprojektor fra Projectiondesign med 1080p. - Lyd og Bilde Denne har nok mange ventet på, spent på prisen! * Texas Instruments nye 10-bit bildeprosessor * BrilliantColor * HDMI 1.3 inngang * 1080p * 27 cm bred og 7 cm høy, mega linse! Noen som har mere info?
  7. Whoracle

å-åo!! skrangler i SVS'n min

Min reciever feilkalkulerte min SVS PB12 ISD/V under autokallibrering og det kom et brak fra den under frekvens-sveipen, etter dette så kommer det skrangling fra den når den presses litt, hva kan ha skjedd? noe som har løsnet? har jeg bunna elementet og ødelagt det etc? Er dette en da eventuelt...
  8. Whoracle

Zu Druid mk4 VS Klipsch RF-83

Begge høytalere har fått gode kritikker og har blitt kåret til dynamikkens konge, men hvem er kongest? Sitter med et par RF-82 og jeg kunne godt tenke meg mere, og da tenker jeg ikke KUN på dynamikk, noen som har hørt begge eller lest noen sammenligninger etc? Mk4 har jo en stor fordel med at...
  9. Whoracle

Hvilken prosjektor med støtte for 2:35:1 ?

Hei, er i oppgraderingsmodus om dagen, sniffer litt på prosjektorer med støtte for 2:35:1, men hvor mange har mulighet for dette? etter det jeg har fått med meg så har de fleste Projection Design pj's dette? og så har jeg sett på W9000 som også har støtte for det? Hvilke andre gjenstår da? Har...
  10. Whoracle

H/K AVR 645 1080p bypass?

Hei, tenkte endelig jeg skulle prøve hdmi switche'n i denne ( hdmi 1.1 ) Etter det jeg har fått med meg så kunne den videresende 1080p Det som skjer når jeg kjører ps3 gjennom denne er at jeg får bilde, men bilde skurrer veldig, setter jeg på auto på ps3 så setter den oppløsningen til 1080i, og...
  11. Whoracle

Kveile alle kablene ned i en boks?

Hei, saken er at jeg har mye kabel til overs bak racket, bla. en del fra htpc'n og eksterne hdd, jeg kjøpte en enkel boks på clas ohlson i plastikk som jeg tenkte jeg kunne kveile/samle alle kablene neddi, men vil det kunne skape problemer med tanke på varmegang i kablene osv? Vil dette være en...
  12. Whoracle

OrigenAE med 1080p LCD!!!

OrigenAE cranks out sexy 1080p LCD-equipped HTPC chassis - Engadget Vil ha nå!
  13. Whoracle

Zoomplayer Oppsett med Anamorfisk Linse?

Hei, er en del på det forumet nå som har skaffet seg anamorfisk linse.. Er det noen her som bruker HTPC med Zoomplayer? Hvordan har dere satt det opp? det er ingen predefinerte oppløsninger som fungerer optimalt etter det jeg har sett.. Jeg bruker BenQ PE 7700 og Prismasonic H-700 ^^ Idèelt...
  14. Whoracle

hvordan spille av film ( 23,97fps ) uten at lyden hakker?

Hei, jeg har en del filmer på pc'n som er i 23.97fps, jeg bruker reclock og jeg får beskjed om at den ikke kan synce filmen til maskinvaren min, ( lydsporet fra filmen ) og en multipler på 23.97x2 = 47,94fps, det vil vel kanskje ikke gå siden PE 7700 kun støtter vertical sync fra 50 - 100Hz...
  15. Whoracle

Flyttet og fikk rævva lyd :/

Hei, kunne tenke meg en del gode/kreative råd på hva man kan gjøre for å få go'lyden tilbake.. Før hadde jeg et rom på 12kvm med gulvteppe, masse pønsj i bassen og fyldig kropp, med kort sitteavstand.. Nå i det nye kino/musikk rommet er det bare diskant..og det låter fælt.. Bruker RF82 i front...
  16. Whoracle

Lerret for 2:35:1?

Juhuuu, tenkt til å skaffe meg en anamorfisk linse.. men noen som vet om det finnes lerreter i dette formatet? ( 2:35:1 ) ( Helst Rammelerret ) og i en grei prisgruppe? eller må jeg ty til sponplater og maling?
  17. Whoracle

Klipsch + Rør?

Da har jeg solgt RF-35, så da er oppgraderingen i gang, jeg har kun et ca 14 kvm stort rom, er det totalt poengløst å presse et par RF-7 inn der? Og isåfall hva tror dere da om RF-5 vs RF-82 ? Så har jeg sett på rør på nysound, er det noen som kan annbefale meg en god preamp eller amp derifra...
  18. Whoracle

musikk fra htpc

Hva er det beste programmet for musikk avspilling? og kan noen gi meg tips på hvordan jeg skal sette alt opp? Jeg kjører spdif (realtek) til min Rotel RSP 1098 Har prøvd Winamp så langt, og lydkvaliteten er vanvittig dårlig! samt at jeg ikke får stereo! ( har satt til stereo på 1098 ) Trodde da...
  19. Whoracle

Beast uten nettkabel?

hei og hå, endelig etter to uker med transport og toll så kom Beast ice blokkene mine, men etter å ha pakket opp herlighetene så ble jeg litt forundret over at det ikke fulgte med nettkabler, er ikke det påkrevd ved salg av slike produkter? Noen andre kjøpere av beast fra bertram audio som har...
  20. Whoracle

ffdshow

Juhu, noen som har testet den nyeste ffdshow versjonen? Hva er forbedret? og er bilde noe bedre en på feks andy's modifiserte versjon? Noen som bruker avisynth med removeGrain her som kan annbefale det?