Søkeresultater

1. Baldrick

Epson EH-TW9400 / Pro Cinema 6050UB – FULL REVIEW / TEST

Noen som har enkle tips til innstillinger en stakkars bruker som ikke har så peiling på dette med bilde kan bruke som utgangspunkt på en 9400?
  2. Baldrick

BenQ W5700 med 4K piksel-skift – FULL REVIEW / TEST

Det er noe galt med linken din i første post, den fører til avsforum! Denne fungerer: https://avforum.no/forum/avnews/?p=385
  3. Baldrick

Benq W5700, 4K

Men hvordan stiller da TW9400 seg mot W5700?
  4. Baldrick

Benq W5700, 4K

Da er jeg helt enig, jeg trodde 5050ub var den samme som 9400
  5. Baldrick

Benq W5700, 4K

Kommer visst en mer grundig sammenligning snart
  6. Baldrick

Benq W5700, 4K

Forvirrende når produsent reklamerer med ekte 4K dersom det likevel ikke er det :( Ser folk i utlandet har begynt å få denne i hus... nærliggende spm er jo hvordan denne står seg sammenlignet med konkurrentene rundt 30k
  7. Baldrick

Benq W5700, 4K

Noen som har mer greie på dette enn meg som har noen tanker om denne nye ekte 4K Benq’en? https://www.benq.com/en-ap/projector/cineprime-home-cinema/w5700.html Finner lite om den i Norge men utifra pris i utlandet så havner den kanskje rundt 30’?
  8. Baldrick

Nytt Prosjekt - Min første dedikerte hjemmekino

Den eneste måten å få "ekte M2" er ved å bruke org DSP, dvs enten ved å bruke en speerat BSS DSP eller den innebygde DSPen i Crown/JBL forsterkerne (som er den samme som står i BSS DSPene). En kan nok få ganske tilsvarende resultat også med annen DSP, men det er ganske spesielt DSP oppsett på M2...
  9. Baldrick

Skal du drive bass elementene til ytterkant av hva de tåler og samtidig ikke bruke høypassfilter slik som "alle" bruker i en hjemmekino, så ja... da må du nok ha mer enn 300 watt :) Skal du derimot ha høypassfilter på for eksempel 80hz og ikke alltid spiller på +120db så "tror" jeg 300 watt...
  10. Baldrick

Iflg specs anbefaler de 1250watt på en HF driver som tåler kanskje 50 watt, mao må en ikke ta det for seriøst! Når M2 kom var det såvidt jeg vet kun iTech HD som hadde nødvendig DSP innebygd, dermed dette i brosjyren. Senere kom Crown DCIN/JBL SDA med tilsvarende DSP men med lavere og mer...
  11. Baldrick

Klart de ikke krever minimum 1200 watt :) Bruker samme Crown/JBL forsterker selv på mine «M2» og 300 watt holder fint, ikke minst siden du nok også høypasser de. Effektmessig ville jeg vært mer bekymret for 4x600 (?) på subene. Men for all del det vil nok også fungere supert, Crown DCI/JBL SDA...
  12. Baldrick

Maskering JVC 16:9 / 2.35:1

Hva finnes av noenlunde enkle løsninger på markedet? Virker til å være stort sett DIY eller fryktelig dyrt... Tips til en rimelig og funksjonell en veis løsning?
  13. Baldrick

Maskering JVC 16:9 / 2.35:1

Bruker en PC bassert avspilling kan en flytte bilde så det er fullgodt alternativ mener jeg til lens shift. På 16/9 hos meg så fyller det hele skjermen, mens 2.40 ligger helt i nedre kant av skjermen. Men jeg mangler fortsatt maskering oppe så derfor interesant tråd.
  14. Baldrick

Lukkede kasser til Dayton Ultimax 18", første DIY

Regner med du mener omvendt av det du skrev vedr high/lowpass? Prøv med annen forsterker uten noe DSP/delefilter og se om det er likt. På XTIen ville jeg evt slått av alt av deling Hadde det vært fasefeil tror jeg også du hadde fått helt andre målniger og det forklarer uansett ikke målingene...
  15. Baldrick

Bygging av Othorn med B&C Speakers Ipal 21"

Må innrømme at det frister fælt å prøve noen tapped horn, tror noen lavt tunede tapped horn i hjemmekinoen hadde vært helt sinnsykt. Hva skal de her brukes til? PA eller til ett småheftig privat oppsett?
  16. Baldrick

Thali trenger hjelp til Miles oppsett

Ja, å rotere det 90 grader. Kan være at det ikke vil fungere men jeg tipper det kan ordne noen av problema med manglende punch. Det vil nok muligens medføre også noen ulemper, som om at du sitter nærme bakvegg, kastelengde på PJ og lignende , men utifra det du beskriver av utfordring så høres...
  17. Baldrick

Thali trenger hjelp til Miles oppsett

Det er for liten plass til at du kan spille på kortveggen i stedet? Min lille erfaring er at det skal ganske mye demping til for at det skal gi nødvendig restultat... Jeg demper nå hele bakveggen i bredden med 60cm tjukk Glava som er ca 120cm høyt. Kunne gjerne hatt mer men vanskelig å få det...
  18. Baldrick

Hunsbedt's kombinerte demorom på garasjeloftet: Innredning

Nesten irriterende at du får det til å se så enkelt ut :) Som vanlig strøkent resultat!
  19. Baldrick

Karmann`s Hule

Har du vurdert å sette subene opp som DBA? Jeg hadde tenkt til det når jeg hadde 8x4645B, men kom aldri så langt før jeg solgte unna en del... men tror det kunne blitt bra!
  20. Baldrick

Sammenligning av AT duk til DIY lerret

Jeg har Falcon Vision og hadde vært interesant å visst hvordan den hevdet seg for jeg er ikke fornøyd og har lyst på en bedre, men usikker hvor mye bedre andre er :)