Søkeresultater

1. Whoracle

Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor

Nei ingen høyde-modus aktivert. Fått testet litt mere, selv om viftestøyen er den samme, så skal sies at støyen fra e-shift roer seg noe etter 10-15 min brukstid. Så det kan tyde på at det er en oppvarmingsperiode før det "går seg til" kan det virke som.
  2. Whoracle

Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor

Det er som Gorm sier en veldig merkbar durelyd. Dette er på 4k 24 fps kilde. Jeg sitter rundt 1 meter rett under projektoren, så jeg hører denne støyen veldig godt. På JVC sine sider så står det at denne modellen har oppgitt viftestøy på 21db i økomodus, men når jeg måler selv fra en meter med...
  3. Whoracle

Har en X5900 som jeg syntes støyer mye med e-shift aktivert. Det støyer såppas at jeg ikke gidder å ha det på. Flere som reagerer på dette?
  4. Whoracle

JVC RS520/X7500 vs RS540/X7900

Noen som vet om Spyder 5 express fungerer med X5900? Og går man eventuelt glipp av noe i forhold til pro/elite?
  5. Whoracle

JVC X30 starter ikke opp

Hvor lenge hadde du projektoren inne på service? Jeg fikk også problemer med min X30 nå nylig, snart 5 år gammel ! Varsel lampen begynte plutselig en dag og blinke rødt. Den har vært inne hos servicekompaniet i en mnd, og status de siste 3 ukene har vært at de venter på en en del som er bestilt...
  6. Whoracle

Hsu MBM-12, må importere?

Hmm, jeg kjøpte MBM-12 av HSU for et par år siden, og de sendte den til meg uten noe fuzz..
  7. Whoracle

Nad vs andre merker

Tipper NAD T777 holder plenty i det rommet der, masse muskler og tøff lyd om det er det du ønsker. Personlig syntes jeg ikke NAD er spiss i lyden som noen andre her påpeker..
  8. Whoracle

Dali Vokal mkII

Da ville jeg nok heller ha vurdert B&W CMC
  9. Whoracle

Dalis Entusiaster

Grattis! Det begynner å bli et solid antall Epicon eiere her, meg inkludert.. :)
  10. Whoracle

Vogels Thin 305 (veggfeste) + Panasonic 55VT50

Der motsier produsenten seg selv, på deres egne nettsider står det at festet er oppgitt til å tåle 40Kg, om det er 25kg som faktisk er riktig, så veier ikke din TV så ekstremt mye over grensen, så vil tro det skulle gå greit uansett..
  11. Whoracle

Tips til gode tv serier

Suits er knall, jeg kan også anbefale: Shameless (us) som er til tider hysterisk absurd/festlig. * Zero Hour er en relativt ny serie som virker lovende, dreier seg om konspirasjonsteorier ala Da Vinci koden. * Jeg har også fått sansen for Banshee, som også er en relativt ny serie. Person Of...
  12. Whoracle

Tv uten analog phono ut. DAC eller ikke?

Om du er interessert i å utnytte lyden som kommer fra eller igjennom TVen best mulig, bør du absolutt vurdere en DAC ! Hodetelefonutgangen på TVer gir meget begrenset lydkvalitet.
  13. Whoracle

Dalis Entusiaster

Ingen pure modus i bruk da jeg foretrekker romkorrigering til musikk også. Kilde er en HTPC, så da er både DAC og Onkyoen koblet til denne parallelt. Programvaren er konfigurert til å sende lyd ut til riktig enhet. Onkyoen er kablet balansert fra DAC. Dette oppsettet er vel litt spesielt, men...
  14. Whoracle

Dalis Entusiaster

Det er akkurat det den brukes til. Syntes ikke Onkyoen holder mål som stereo pre i mitt system.
  15. Whoracle

Dalis Entusiaster

Låter helt greit ja :) Akkurat nå er det en Onkyo PR-SC5509 surround pre og en NAD M51 dac. Effektblokka er for øyeblikket en 7x250W Wyred4sound klasse D. :)
  16. Whoracle

Beste avspilleren for FLAC (lossless)

Jeg anbefaler å velge en spiller som støtter asio4all eller wasapi drivere. Selv bruker jeg Foobar2000
  17. Whoracle

Dalis Entusiaster

Tok et par snapshots av Epicon Vokal som kom i hus idag, tror jeg må være en av de første i landet som har fått kloa i den. Av det lille jeg har fått hørt foreløbig, så låter det absolutt overbevisende.
  18. Whoracle

PS3 slår seg PÅ?

Jeg finner mange tråder som omhandler dette problemet med et enkelt googlesøk. feks denne: Does your PS3 automatically turn on by itself? - PlayStation® Community Forums
  19. Whoracle

Air Play på Marantz AV 7005 How the?!?

Alle Apple produkter er tut og kjør ja..
  20. Whoracle

Air Play på Marantz AV 7005 How the?!?

Om du har Windows trenger du vel Airfoil for at Airplay skal fungere.