Søkeresultater

1. C

AV kjøpes 2018/2019 JVC projektor ønskes kjøpt (X5900, X7900, N5, N7)

Ønsker å komme i kontakt med noen som vurderer å selge sin 2018/2019 modell JVC DLA-projektor. Fortrinnsvis ønskes en proff-kalibrert med lavt timetall. Andre nyere JVC-modeller kan også vurderes.
  2. C

Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

Hvor stort lerret har du? Er forskjellen mellom X9000 og N7 markant også på SDR-materiale? Merker du forskjell i skarphet også på strømmet 4K innhold? Klart bluray er å foretrekke, men det er noe med enkelheten ved streaming. Jeg mistenker i en ellers travel hverdag at streaming fortsatt kommer...
  3. C

Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

Et par spørsmål til dere som har testet de seneste JVC modellene: Jeg planlegger comeback for hjemmekino, og skal i løpet av de neste mnd. bestemme ny projektor. Jeg sikler mest på en N7, men det blir såfall en strekk av budsjettet og vil også bety noen kompromiss for øvrig utstyr (må handle...
  4. C

Endelig ny kino

Gulvet er jeg veldig i tvil på. Vil jo nødig miste for mye takhøyde. Jeg vurderer derfor: 1. Beholde dagens gulv, legge 36mm silencio over og så teppefliser. Bygge baffelvegg på U-boats og egne tiltak under subwoofere. 2. Flytende gulv på U-boats, så lav opplekting som praktisk mulig fylt med...
  5. C

Endelig ny kino

Prosilence systemet virker bra. Jeg kommer selv til å gå for rom-i-rommet siden alle vegger allerede er bygget etter dette prinsippet. Jeg må bare fjerne innfesting i takbjelker. Nye bjelker for indre tak er enkelt å få på plass. Når dette i tillegg blir en brøkdel av prisen i forhold til...
  6. C

Endelig ny kino

Jeg vurderer å plassere forsterkere i naborommet i stedet for i baffelvegg. Vil dette utgjøre mye for varmen i rommet?
  7. C

Endelig ny kino

Som nevnt har jeg 230 takhøyde i dag med lydbøyler. Regner ikke med at det nye taket vil bygge noe mer, men tiltak for gulvet vi jo raskt spise 5cm+ (og sikkert raskt 10cm) av takhøyden. Dersom jeg gjør tiltak for gulvet må det være enkelt å fjerne kun dette. Regner med at veggene (bunnsvill)...
  8. C

Endelig ny kino

Er disse gummiklipsene på høyde med fullstendig frakobling? Vil gummiklipsene være vesentlig bedre enn lydbøylene jeg har i dag? Slik jeg ser det for meg er hele det innvendige rommet fullstendig frakoblet tak/vegger men har felles betonggulv med det ytre rommet. Hvor vesentlig vil det være å...
  9. C

Endelig ny kino

Her er en oversikt over kjelleren. De røde veggene er vegger som jeg planlegger at fortsatt skal spennes under takbjelkene for å stive av gulvet i etasjen over. Vil det by på noen utfordringer? Merk at disse blir en del av det ytre rommet, mens det blir rom-i-rom vegger mot kinoen Som ikke vil...
  10. C

Endelig ny kino

Ser at det var litt dårlig beskrivelse. De eksisterende takbjelkene er festet mot betongveggen og mot en langsgående drager. Drageren er støttet opp med søyler. Enkelt sett kan en tenke på dette som det ytre rommet. Lettveggene er i dag festet opp i takbjelkene (bare for å holde de på plass)...
  11. C

Endelig ny kino

Det jeg ser for meg å gjøre er å korte ned veggene noen centimeter slik at de ikke lenger er i kontakt med takbjelkene. Jeg tenker så å feste nye, mindre takbjelker i veggene mellom de eksisterende bjelkene. Noe som dette: Tenker at dobbel fermacell med Greenglue mellom bør være topp. Vil dette...
  12. C

Endelig ny kino

Enter flere års avhold planlegger jeg endelig comeback til hjemmekino-verden. Rommet jeg har til rådighet måler 5.8 x 3.4 m. Det er muligheter for å forlenge rommet med ca 60cm dersom dette er veldig gunstig. Takhøyden er 2.3m med lydhimling (lydbøyler og enkelt lag gips). Jeg har lyst å...
  13. C

Prosjektor og throw ratio pluss noen andre spørsmål

Når du endrer zoom endrer du brytningsposisjon i linsen. Hvis jeg skjønner deg rett så stemmer det at avstanden fra toppkant til projektor og bunnkant til projektor kan ha forskjellige forholdstall under zoomingen, men forholdstallet mellom sideflatene i det projiserte bildet vil alltid være det...
  14. C

Iris er en lysstruper. Det finnes manuelle og automatiske iriser. En manuell iris stiller du inn til et ønsket nivå, som gir det lysutbyttet du ønsker. En automatisk iris jobber sammen med bildet. Altså struper den ved mørke bilder for å gi bedre sortnivå, og åpnes ved lyse bilder... En slik...
  15. C

1. Kjenner ikke til den THX-anbefalingen du nevner, men det har kanskje med forstørring i optikken å gjøre? Uansett tror jeg ikke det er noen standard som følges av produsentene. Nå sier du ikke noe om hvilke projektorer du har sett på, men generelt har DLP-projektorer lengre kasteavstand, mens...
  16. C

1. Hvor stort bilde du får på en gitt avstand kommer jo ann på hvilken projektor du velger, altså optikk og zoom. For å ta to populære alternativ, så vil BenQ W5000 gi 106" mellom de lengste veggene (4,30 m), mens Sony HW15 også kan gi 106" mellom de korte veggene (3,26 m). På projektorcentral...
  17. C

Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt denne tv-benken?

Mulig den jeg har er noe større. Det går hvertfall fint en 50" og to Bose høyttalere på den. Benken består av 4 dempede skuffer (2 på hver side), og en skapdør i frostet glass i midten. IR-signaler til utstyr går fint gjennom. Har en del møbler i massiv/heltre walnut. TV-benken er finér, men...
  18. C

Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt denne tv-benken?

Har samme i walnut. Mener den ble kjøpt på Skeidar til ca. 12k
  19. C

Klipsch klubben

Regner med du har koblet høyttalerne til rett utgang på forsterkeren (det er egne kanaler merket for dette). Du må også inn i forsterkerens meny for å aktivere Presence. Til slutt bør du kjøre YPAO for å få kalibrert det totale (nye) systemet. Når du ser film må du bruke ett av Yamaha's...
  20. C

CES 2010 Toshiba Cell Regza 55X1

CES 2010: Toshiba confirms world's first LCD TV with CELL engine is coming to Europe TODAY Toshiba Cell Regza 55X1 UPDATED: Toshiba has confirmed at CES 2010 that its CELL Regza TV will be coming to Europe this year. The full specification of the European model is yet to be confirmed, but...