Søkeresultater

1. C

Endelig ny kino

Enter flere års avhold planlegger jeg endelig comeback til hjemmekino-verden. Rommet jeg har til rådighet måler 5.8 x 3.4 m. Det er muligheter for å forlenge rommet med ca 60cm dersom dette er veldig gunstig. Takhøyden er 2.3m med lydhimling (lydbøyler og enkelt lag gips). Jeg har lyst å...
  2. C

CES 2010 Toshiba Cell Regza 55X1

CES 2010: Toshiba confirms world's first LCD TV with CELL engine is coming to Europe TODAY Toshiba Cell Regza 55X1 UPDATED: Toshiba has confirmed at CES 2010 that its CELL Regza TV will be coming to Europe this year. The full specification of the European model is yet to be confirmed, but...
  3. C

Bygge himling ?

Hei. Har for alvor skjønt at akustikken i rommet spiller en stor rolle for lytteopplevelsen. Rommet er et oppholdsrom/hjemmekino, så har desverre ikke muligheten til å dempe hele rommet. Har fått dempet førsterefleksjoner i gulv og vegger, så nå gjenstår bare taket: Planen er å lage en himling...
  4. C

Innebyggingshøyttalere

Hei. Skal bygge lydsystem til våtrom, og felle høyttalere inn i taket. En kontrollenhet med radio skal også felles inn i vegg. Det er så og si så langt jeg er kommet :P Av høyttalere har jeg kikket litt på ett sett fra mirage: Omnican OC-65 In-Wall/In-Ceiling Speaker - Overview Ble også...
  5. C

Forbedre Dynavoice F6

Har et par Dynavioce F6 stående fra da hjemmekinobasillen først bet seg. Oppgraderingstrollet kom, og siden har de blitt stående i esker. Min bror skal nå få dem til gutterommet, og jeg lurer rett og slett på om det er noe forbedringspotensiale på disse. Det gjøres av ren og skjær...
  6. C

Sharp XS1 - ny premiumserie

Sharp kommer nå med toppmodellen XS1 i 52" og 65". Dette er en ultraslim modell med tilkoblinger i en egen boks. Spesifikasjonene er det ingen ting å si på: FulHD 4ms 100Hz kontrast: 1.000.000:1 (Sharps definisjon av helt sort) 12 bit fargegjengiving ! RGB-LED ! Pris ca 77.000 for 52" og noe...
  7. C

Hvilke sanger bruker dere til å teste annlegg?

Jeg lurer kort og enkelt på hvilke sanger dere bruker når dere ønker å gjøre dere kjent med nytt utstyr? Hvilke sanger vil dere anbefale? Hvilke sanger/partier er spesielt avslørende, og gjerne kort hvorfor? Til å begynne med hadde det vert fint å fått nevnt noen ganske kjente sanger..
  8. C

Største TV tiljengelig?

Hei. Ser etter en presentasjons TV for en bedrift, og lurer på hva største tiljengelige modell er for dagens marked? Det trenger i og for seg ikke være aller største modell, men en sak helst rundt 100". TVen skal være en TV og ikke bare en monitor. Projektor og bakprojeksjonsløsninger er...
  9. C

Hvor finner jeg lang nettkabel?

Som tittelen på posten sier lurer jeg på hvor jeg kan få tak i en lang nettkabel? Kabelen må være ca 7m, og skal brukes til en projektor. Jeg kan eventuelt lage en selv om noen vet hvor det er mulig å få tak i endestykket. Har ikke tenkt å legge så mange penger i det, så det kan godt være så...
  10. C

Ny XTZ SUB, 10" eller 12" ?

Hei Skal ha meg en ny sub, og etter å ha lest omtaler av XTZ på forumet har jeg bestemt meg for at 10" eller 12" deres er hva jeg vil gå for. Sub'en kommer i all hovedsak til å bli brukt i hjemmekino, og til litt musikk. Rommet er ca 5,30 x 3,15 m. Subens plassering blir på kortsiden av rommet...
  11. C

Kalibrering og innstilling av HTPC

Hei ! Har nettopp fått kalibrert prosjektoren min, og nå er det HTPCen sin tur.. PCen er bla. bestående av Nvidia 8800GT. Jeg sliter veldig med kalibreringen av PCen, og føler ikke jeg finner noen bra plass å gjøre dette. Hva gjør dere hjemmekino-guruer? Hvor tuner dere signalet? Hvilket program...
  12. C

Hvitt rom, lyskontroll

Kjøpte meg nettopp en Optoma HD800X og har så vidt testet den litt. Får rommet ganske mørkt, men det lyset som derimot forstyrrer mest er det som kommer fra projektoren selv - den lyser faktisk opp hele rommet. Regner med det i hovedsak er pga lyse vegger og tak. Det jeg lurer på er om det...
  13. C

Hjelp til valg av lerret og plassering

Hei. Har nettopp bestilt min føste projektor, en Optoma HD800X. Jeg er helt ny på feltet og trenger derfor litt råd. Rommet er har en flate på ca 5,30 x 3,15 m, og er ca 2,35 m høyt. Sitteavstand blir ca 4 m. Mitt første spørsmål blir hvorvidt et lerret på 106" (2,35 x 1,32 m) blir for stort...
  14. C

Minimalistisk mid-high-end

Driver for tiden og ser etter nytt annlegg. Har satt en øvre prisklasse rundt 100.000 kr, men satser på å finne noe bra rundt 60.000 kr (komplett stereo annlegg). Makten i huset sier B&O, men jeg er inntil videre overbevist om at det er bortkastede penger hva angår lyd. Å finne bra annlegg i en...
  15. C

Ny flatskjerm 15.000

Skal ha ny flatskjerm til 15.000 og lurer på hvilken jeg bør velge. Til nå står valget mellom Hitachi 37LD6600, Samsung LE32M61 og Sony KDL-32V2000. Kommer til å bruke skjermen mest til TV og film. Hvilken bør jeg velge? Er også klar over at Plasma sansynligvis er best til mitt behov, hadde vert...