Søkeresultater

1. clasm

Maratz SR5008 eller Denon X2100W - eller andre alternativer?

Med litt planer om få satt opp surroundanlegg igjen (kona har vel faktisk funnet ut at hun savner det) og temmelig dårlig lyd på det som kommer inn digitalt på dagens forsterker (en gammel AVR-1800) sitter jeg å ser på forsterkere nå. Nye Denon AVR-X2100V virker aktuell. Samtidig ser jeg...
  2. clasm

Dårlig passordsikkerhet på AVForum

Hadde glemt mitt passord etter å ha vært lite aktiv her i senere tid. Fikk tilsendt nytt passord på e-post. - Jeg fikk tilsendt passord på e-post. Dette betyr at AVForum lagrer passordene på serveren i klartekst. Alles passord vil bli eksponert om tjenesten skulle bli hacket. - Passordet man...
  3. clasm

Hvilken billig-tv?

Skal hjelpe min svoger med å finne en billig tv for å ha på studenthybelen. Noen anbefalinger for de 40-42"-ene som ligger med en prislapp på rundt 5000 Kr? Bør helst ha 3 stk. HDMI, men ikke noe krav hvis det er andre ting som tilsier at en med færre kan være et betydelig bedre kjøp ;-)
  4. clasm

Viasat - skjule/sortere kanaler

Hei, Har Viasats HD-dekoder (fra Pace). Litt usikker på hva modellen heter, men grensesnittet er vel det samme som de også har på HD PVR for tiden. Prøvd å se i dokumentasjonen, men fant egentlig ikke noe vettugt. Hvordan får jeg skjult kanaler jeg ikke har abo på, evt. sortert slik at...
  5. clasm

HTPC som RiksTV PVR

Det er litt forskjellige tråder rundt dette, men litt usikker på hva som er oppdatert informasjon. Bruk av HTPC som PVR er er jeg ikke helt oppdatert på ettersom det er et område jeg ikke har benyttet meg av på noen år. Jeg flytter, og dessverre har de som eide huset før sagt nei til at fiber...
  6. clasm

Intel GMA og 1080P

Hei, Har et par maskiner her basert på Intels CULV-plattform, som da inkluderer GMA X4500. Med Media Player Classic Home Cinema går 720P x264 MKV fint - DXVA støttes og prosessorbelastningen er fin-fin. Med 1080P derimot aktiveres ikke DXVA. Også prøvd å oppgradere til siste Intel-driveren...
  7. clasm

Nytt brikkesett: AMD 785G

Nå begynner AMD 785G-hovedkortene å komme. Radeon HD 4200 med litt forbedringer i henhold til UVD, 8-kanals LPCM og HDMI 1.3.... Strømforbruk lavere enn 790GX. I likhet med 790GX basert på 55nm.
  8. clasm

x264 og maskinvaredekoding

Hvilken programvare har folket prøvd for maskinvareakselerasjon for x264? Prøvd litt forskjellig nå, og det blir litt sånn "halvveis" i henhold til kompatiblitet. For PowerDVD 8 Ultra ser det ut til å funke om jeg endrer navnet fra .mkv til .mp4. Nero ShowTime har en tendels til å henge seg...
  9. clasm

Tatung V42MMFJ og HTPC?

Hei, Noen som har erfaring med Tatung V42MMFJ og PC/HTPC? Vi har en del av disse TV-ene på jobb og jeg prøver å få en Asus Eee Box (m/Radeon HD 3450) til å fungere mot disse, men bildet i 1080P er helt jævlig. Umulig å lese tekst på f.eks. skrivebordsikoner og brødtekst på websider. Bruker...
  10. clasm

Videoavspillere og batteridrift

Ikke direkte HTPC-relatert men.... Gjort noen tester her på en bærbar PC (Zepto Nox A15: C2D P8600, GF9600M GT, 15,4@1680x1050) på avspillingstid på batteridrift. Tok et x264-enkodet 720P-klipp (mkv). OS er Windows Vista og skjermstyrke er 100 %. Kjørt med standardinnstillinger for dekoderne...
  11. clasm

Endelig ny HTPC :-)

Ah, da var det endelig tid for å gå i gang med bygging av ny HTPC her i kveld. Det ble litt utgangspunkt i "man tar hva man har liggende" og i første omgang går man vel for dette: - Silverstone LC20M :: Greit nok kabinett. Lett å bygge i. Har byttet ut de to medfølgende viftene som lagde...
  12. clasm

Lite tips om noen skal ha seg en enkel htpc...

Da er Intel Atom-produkter begynt å komme på markedet. Er ikke helt sikker på hvordan ytelsen i praksis vil være, men det er i hvert fall billig og bruker lite strøm (prosessoren er vel max 2,5W i seg selv). Intels eget kort m/CPU: shg.no AS Komplett har ellers et fra Gigabyte som i basis ser...
  13. clasm

Da har man intern HD DVD-spiller.....

Vet ikke hvor mange som har fått det med seg, men Toshibas interne (ATAPI/IDE) HD DVD-spiller er nå tilgjengelig på det norske markedet. Er vel samme enheten som sitter i MS Xbox360 HD DVD-spilleren, men denne kan altså kobles internt. Koster 1550 kr hos rimeligste forhandler: AMENTIO / TOSHIBA...
  14. clasm

1080P h264/AVC klipp?

Noen som vet av steder hvor man kan laste ned demoklipp, trailere e.l. i 1080P h.264 AVC. Bitrate må være i samsvar med det man kan forvente på Blu-ray. Mao, bør være over 20 Mbps - helst også scener med over 30 Mbps. (filmer o.l. lastet ned via Bittorrent e.l. er ikke aktuelt i denne...
  15. clasm

HDCP-problemer...

Da var HTPCen sånn passe oppe å kjøre og Xbox HD DVD-en koblet til. Grafikkortet og drivere (7600GT) støtter HDCP. PowerDVD 7.2 Ultra er installert, men med digital tilkobling (DVI-til-HDMI mot Sony KDL-40X2000) før jeg beskjed om at skjermen ikke støtter HDCP.... ARGGH! Med analog tilkobling...
  16. clasm

Theatertek DVD under Vista

Plages litt med Windows Vista når det gjelder avspillingskvalitet på DVD. - Jeg får ikke åpnet Decoder Properties for Nvidia Decoder. - Under konfigurasjonen til TheaterTek får jeg ikke de samme valgene i Theatertek DVD - Har satt opp Theatertek til å benytte Nvidia-dekodingen (7600GT), og har...
  17. clasm

Oppløsningsproblemer (igjen...)

Sitter med en Sony KDL-40X2000 (info: Sony : KDL-40X2000 (KDL40X2000) : United Kingdom) som brukes mot to HTPC-er, en med GeForce 6600 og en med 7600GT. PC-ene er koblet til tv-en via DVI-til-HDMI-kabel. Nye drivere på begge pc-ene; ene kjører Vista Ultimate, andre XP MCE. Problemet er vel det...
  18. clasm

3d media center

Med sstøtte for Purevideo integrert... Tenomichi Home Page
  19. clasm

Beste programvare for DVD-kopi?

Jentungen på snart tre år begynner å få noen DVDer og har ikke noe problem med å sette disse på selv -- dog, en del av behandlingene platene kan få er ikke helt god. Nå blir det vel etter hvert DVD-avspilling i bilen også... Hvilken programvare anbefales for tiden for DVD-kopiering? Kvaliteten...
  20. clasm

Signalforsterker?

Borettslaget har gjort den utrolige beslutningen å gå over til UPC for kabel-TV -- mot Smartcall tidligere, der lokalt satelittanlegg ble benyttet. Resultatet av dette er ganske enkelt at man har gått fra greie klare TV-bilder til noe som defintivit ikke ser bra ut. :mad: Nå er det 25 år...