Søkeresultater

1. Eivinn

B&W CM1 eller 5?

Hei Har hørt enkelte har klaget på lyden på CM5, er CM1 et bedre valg selv om de er billigere? Ser etter nye ht der disse funker som bak ht.
  2. Eivinn

Sherwood A-965 - erfaringer?

Ser etter forsterker til en hjemmkino. 5 kanal er kjekt så denne ser interessant ut. Men hvor bra er den sammenlignet med Rotel RMB-1575? :::::: Welcome to Sherwood ::::::
  3. Eivinn

Har ventet over en måned på TV-reparasjon, pengene igjen?

Leverte min Panasonic TX42-V10 plasma for over en måned til reparasjon fordi den ene høtaleren lagde skurrelyder. Tok to uker før de fant feilen da de sa de måtte ha nesten maks volum for å høre feilen. Synes det er litt rart da jeg kunn hadde ca 20 - 30% av maks lyd for å høre skurringen...
  4. Eivinn

Bra lyd i 5 kanaler til under 12000?

Hei Tenkte å kjøpe noen høytalere snart. Mulig det blir disse: Swans RM600F Walnut Gulvhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Swans - L-Sound AS Hva slaks forsterkeri passer disse? Kan hende jeg kjøper senter og bak ht i samme slengen i samme serien. Har sett litt på Rotel, Emotiva og Parasound...
  5. Eivinn

Ser dere forskjell?

Synes disse likner for mye på hverandre tilå være forskjellig ht merke men... Swans RM600F: Dali Ikon6: Hvem har best lyd? Trykker Swans-en like mye som Dalien?
  6. Eivinn

CanalDigital HD tuner - umulig med LNB Switch?

Hei! Har nå lagt opp til to lnb på parabolen. Men får ikke bilde på thor satellit. Har en kabel som går direkte til lnb og hadde en ipbox til prøving og den fikk signal og bilde med switch. Den er en spaun 4-1 switch forresten. Har prøvd å stille inn på menyen til cd tuneren, men signalet...
  7. Eivinn

Naim XS vs Rotel RB-1572

Hei Jeg har fundert på å skaffe meg en 2-kanals forsterker, hvem gir mest for penga av disse? Ser jo fleste her inne har Rotel så fint om dere kan begrunne valget da. Om noen har meninger om andre merker så bare lirk ut. Rotel L-Sound - Rotel RB-1572 Naim naitxs
  8. Eivinn

Videoprosessor som fjerner hakking

Finnes dette? Tenker på panorama hakking/jitter. Hvor mye må man ut med for å få kinoflyt i bildet? Ser denne har to HDMI innganger, er det ikke mulig å få 3 eller 4 på disse? Vantagehd2 edit modEDIT: Vennligst forhold tråden teknisk...
  9. Eivinn

NAIT XS integrated amplifier - hvilken høytaler?

Er på mulig utkikk etter stereo forsterker og høytalere. Ser denne fikk best i test i nyeste lyd & bilde, så virker interessant. Ser den også har sub utgang, noe jeg synes er bra, hvilken type er det koaks eller rca til sub? Det andre er hvilken høytaler denne passer til/kan dra. Tenker på 10...
  10. Eivinn

Selger SVS PB12-Plus - pris?

Hei har lagt ut denne men hva kan jeg forlange av pris for denne? Fikk mail fra en som ville kjøpe men litt usikker på om dette er ok pris? Her følger sitat fra eposter fra fyren:
  11. Eivinn

Kjøpe HD twin tuner nå eller vente på nyheter?

Er ute etter en HD tuner med to tunere og pvr funksjon. Er det noen som vet om det kommer nye tunere fra annerkjente produsenter som ab IP box, Vantage, hyro eller Technisat? Hvilken er best i da? Tenker å koble den til net og sette i en HDD... Takk for svar.
  12. Eivinn

B&W 683 hvor? for dyrt på hk...

Leter etter disse til rundt 10k Synes hifiklubbens priser altfor dyr... Noen andre høytalere som er like bra som disse i samme pris kl.? takk..
  13. Eivinn

Y-splitt banakontakt

trenger en slik en da jeg vil ha mulighet for å biwire men min biamp kabel, noen som hvet hvor slike kan fåes?
  14. Eivinn

Måter å magnetisk skjerme 6x9?

Har et par slike liggendes, er en magnat classic som jeg tenkte kunne bruke i hvertfall midlertidig. Denne kan jeg ikke bruke da den forstyrrer bildet på crt skjermen omtrent bare den står i samme rom.. Så noen som veit om man kan få skjermet en slik ht? Hvodran er vanlige ht skjermet...
  15. Eivinn

FW oddatering av tuner,selv med diseqc switch?

Hei lurer på om oppdateringer funker selv om man har en diseqc switch. Har en Spaun sar 411. Tuneren er en CD sagem HD tuner. Grunnen er at jeg ble fortalt av CD at man måtte koble direkte i LNB uten switch får å få oppdatering. Fikk heller ikke søkt kanaler. Blir ikke tv-kortet autorisert med...
  16. Eivinn

24P hakker på LG tv

Har LG LF75 TV som hakker ved panoreringer, har 24P slått på på PS BD55 BD spiller. TV'n støtter 24P selvsagt. Er det bedre å skru av 24? Andre sinnstillinger på TV'n eller BD spillern? Hjelper vel ikke å velge NTSC på BD spilleren? Kjører alt gjennom en Yamaha RX-V3900 som through. Noen som...
  17. Eivinn

Rimelige Viablue kabler

Disse kan spesial lage bl.a viablue ht. kabler til deg, bruk jetcarrier! De kan også sette på Furez sleeves slik som på ildet i linken ... http://www.av-outlet.com/images/custom/customSC2-L.jpg
  18. Eivinn

Gode og rimelige banaplugger

Kjøpte noen banaplugger fra nettonnet. Tenkte at det sikkert var greit nok, men da jeg skrudde til så ble gjengene ødelagt, tipper disse koster 5 kr å lage, så styr unna folkens! Noen som veit om noen som er bra for en grei penge?
  19. Eivinn

hvilken front til annlegget?

Yamaha ns444 eller ns525 som center? har ns777 som front fra før sammen med 6x9 magnat classic.
  20. Eivinn

Pioneer SC-LX71 eller yamaha RX-V3900?

Har tenkt å kjøpe flerkanalsforsterker, men har ikke noe erfaring med hverken hi-fi eller hjemmekino fra før. Høytalerne er et par Yamaha NS-777 til front og et par Magnat 6x9 til bak. Ser det er en del raporteringer om feil på Pioneer sine receivere, er dette rettet på de nye? Takk for svar