Søkeresultater

1. Session

Isolerte spacere for SMPS400

Som tittel sier. Hvor får jeg tak i isolerte spacere for montering av SMPS400 ihht classe 2?
  2. Session

Push pull i bassområdet

Er det mulig å lage en push pull løsning i bassområdet ved å bruke 2 basselementer som blir drevet av 2 kanaler gjennom 2 forskjellige delefiltre? Trenger å lage en super kompakt løsning og mener og ha lest at ved push pull så ser elementet dobbelt volum i kassen? Correct me if I'm wrong :mrgreen:
  3. Session

Receiver med wifi fjernkontroll

Hei. Er på jakt etter en receivcer som kan styres over wifi istedenfor ir. Tenkte å ha alt stående i et annet rom og ønsker ikke å trekke ir forlenger. Finnes det et slikt produkt på markedet pr. i dag?
  4. Session

Ljudia GX-15

Hei. Jeg har et sett med Ljuda GX-15 (mener jeg de heter) som jeg kjøpte for maaange år siden som bare har støvet ned i kjelleren. Til helgen skal vi ha hagefest og tenkte å smelle disse sammen full fart for å ha noen høyttalere jeg ikke trenger å være redde for. Problemet er bare at jeg ikke...
  5. Session

Kjapt Winisd spørsmål

Hei. Skal til å legge inn data for Dynabel PA1250 og lurer på om jeg skal legge inn Xmax = 3.25 mm eller 1.625. Noen oppgir jo Xmax fra Peak to Peak, mens andre oppgir kun fra 0. Takker!
  6. Session

Forsterker viser PCM stereo

Hei. Jeg har aldri vært borti sorrund før, men var hos en kompis i dag. Han har en dyr NAD surround forsterker, problemet er bare at den viser PCM stereo i displayet. Dette er vel ikke riktig? Mener selv at vi har valgt rett i menyen. Har noen vært borti dette før? Mvh Eirik
  7. Session

Stativhøyttaler, trenger innspill.

Hei. Jeg har per i dag høyttalerene som står i signaturen min. Qln høyttalerene spiller langt ifra godt nok med tanke på lydkvalitet. Etter å ha hørt disse JBL LS 40 Stativhøyttaler | Soundgarden hos en kompis sammen med en god sub ble skuffelsen ekstra stor når jeg kom hjem igjen. Nå har...
  8. Session

RJ-45/Coax ut i fra vegg?

Hei. Noen som vet hvor jeg kan finne en apparat boks interface som har RJ-45 og coax til parabol i samme sak? Se link til ren RJ-45 for å skjønne hva jeg snakker om :mrgreen: Clas Ohlson Internettbutikk
  9. Session

Utlekting og apparatboks

Hvor mye må jeg lekte ut fra eksisterende vegg for å få plass til en apparatboks? Tenker da spesifikt på strøm støpsler.
  10. Session

Diy Pa Ht

Hei. Ønsker å lage meg PA høyttalere som jeg kan bruke til fest for å unngå å ødelegge mine dagligdagse høyttalere. Tenkte meg disse komponentene i en 2-veis bassreflex kontruksjon. Kanskje ikke helt hifi, men det kan bli morro å prøve :-D Noen som har noen kommentarer til utstyret...
  11. Session

Dynabel PA1250, noen vits?

Hei. Jeg trenger å fylle opp kvoten min hos Dynabel for å få gratis frakt. Ser at de har tilbud på et bass element som heter PA1250. Kan jeg bygge dette inn i en eller annen kasse for å få misbass (brystkasse kick) ? Eller blir dette bortkastede penger? Setter pris på litt kjapt svar for jeg...
  12. Session

Nyheter fra Coldamp

Sendte mail med Coldamp og her er de 3 nye produktene: Regarding the new products, we have three: 1. Sonora S250: it is a 250W/4ohm (130W/8ohm)rms hi-end module with low power consumption (5W idle) and high performance, loaded with a lot of protections (undervoltage, overvoltage, overcurrent...
  13. Session

Session gjenopptar gammelt Zappulse bygg. Nå HYPEX.

Vil denne: https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/catalogstart.do?tab=catalog kunne benyttes istedenfor denne? RS804 RS804 Datasheet pdf - 8 Amp Single Phase Bridge Rectifier 50 to 1000 Volts - Micro Commercial Components Og hvor får jeg kjøpt lytter av ok kvalitet?
  14. Session

Bestille Hypex moduler

Spørsmålet er: Skal jeg bestille Hypex moduler og SMPS fra www.dynabel.no eller er det penger å spare på å bestille direkte fra Hypex Electronics B.V. ?
  15. Session

Miniannlegg med dvd og hdmi?

Er på jakt etter et miniannlegg til +- 4000kr. Krav er dvd mulighet samt hdmi ut. Ser at soundgarden har denne: Jamo S 404 MS 10 Stereoanlegg med DVD-spiller | Soundgarden Jeg er på jakt etter litt flere slik at det finnes litt å velge mellom. Jeg har aldri vært borti mini annlegg så jeg håper...
  16. Session

Manuell måling med Radiashack måler

Har bruk for å måle en kurve hvor jeg ikke har tilgang til en pc. Jeg har skaffet meg en cd med forskjellige frekvenser på. Jeg lurer på om jeg skal justere nivå på forsterkeren på en spesiell frekvens. Hvilken og hva skal nivået være?
  17. Session

Ramme til spiller

Har kjøpt en KENWOOD DDX-5022 til min Touran. Noen som har peiling på hvor jeg får tak i ramme til å ha rundt?
  18. Session

Monterings pinner

Hvor kan jeg kjøpe monteringspinner for montering av div. kort? Slike som hovedkort i pc ofte er montert med. Eventuelt andre gode løsninger for montering av forsterer moduler.
  19. Session

HT horn sub

Fant denne mens jeg surfet litt rundt. http://www.danleysoundlabs.com/pdf/TH%20Spud%20page.pdf diyAudio Forums - Dual 8" tapped horn = TH-SPUD - Page 1 Her er noen som prøver å lage noe lignende. Er det noen horn folk som kan fortelle meg om dette er en god ide? Kurven til Danley ser jo...
  20. Session

Focal Grande EM

Leste en artikkel om denne høyttaleren og den har et 16" bass element som har byttet ut den tradisjonelle magneten med en elektro magnet. På denne måten kan en blandt annet justere Q fra 0,5 til 2,0. Er dette noe vi vil se i flere høyttalere? Har det noe for seg i DIY verden? Er dette noe vi...