Søkeresultater

1. Baldrick

Benq W5700, 4K

Noen som har mer greie på dette enn meg som har noen tanker om denne nye ekte 4K Benq’en? https://www.benq.com/en-ap/projector/cineprime-home-cinema/w5700.html Finner lite om den i Norge men utifra pris i utlandet så havner den kanskje rundt 30’?
  2. Baldrick

Falcons Screens lerret

Skal ha meg nytt lydtransperat lerret og vurderer bl.a. Seymour Stage XD, i søken etter info om det kom jeg over Falcons Screens som også får mye skryt. Noen som har prøvd de eller har noen formening om hva jeg bør velge?
  3. Baldrick

Beyma FR12A/1

Noen som har anelse om hva delefrekvens som er på Beyma FR12A/1 kitet? Har prøvd å simulere utifra verdier men finner ikke noe som stemmer noenlunde med bass og diskant.
  4. Baldrick

Montering av lyddør

Har montert ei lyddør men sliter med at den ikke demper nok, forhåpentligvis er dette pga lekkasje utenfor døra og ikke at døra fungerer tilfredstillende. Har brukt tetningsskum rundt dørkarm og trodde det skulle være greit men har blitt litt itvil nå om jeg heller burde brukt isolasjon eller...
  5. Baldrick

Lydisolere en vanlig dør?

Vi har i huset ikke mindre enn 18 stk heltre fyllings dører av denne typen: Jeg trenger en lyddør og pga utseende på de andre dørene har vi helst ikke lyst å bytte ut med vanlig slett dør og jeg får ikke tak i lyddør med samme design. Så derfor begynte jeg å gruble litt... Så vidt jeg...
  6. Baldrick

Tips til fysisk liten integrert forsterker?

Er på jakt etter en integrert forsterker som ikke er særlig dyp, DVs helst under 20 cm... Den må ha litt effekt (skal drive XTZ 99.26) og den bør helst ha utgang for sub. Noen som har tips? Om ikke finner noe annet får jeg vurdere seperat for og effekt men har helst lyst å unngå dette dersom...
  7. Baldrick

Fresing i lakkert plate

Har fått meg noen basskasser som jeg må frese større hull til elementa i og frontplata i kassene er lakkert, det er av denne typen: Noen gode tips til hvordan jeg skal få best mulig resultat uten at lakken skal sprikke/flise seg? Frontplata er ganske tykk og element er heeeeelt i grenseland i...
  8. Baldrick

B&C 8CXT Coax driver

Noen som har erfaring med B&C 8CXT eller andre lignende coax høyttalere? De brukes i ett par av de hotteste høyttalerne for tiden så jeg har blitt litt nysgjerrig på de og lurer litt på en MTM løsning med slike coaxer samt to stk JBL 10" i hver høyttaler.
  9. Baldrick

Phoenix plugger/adaptere

Noen som vet hvor man her til lands får kjøpt enten løse phoenix plugger eller evt ferdige overganger til f.eks. XLR eller phono?
  10. Baldrick

Hjelp til raid, oppsett av ny server

Jeg skal sette opp en ny server hjemme og tanken er å bruke en HP server og en eldre HP diskhylle, MSA20, denne har plass til 12 stk disker og det skal vist gå fint med 2TB disker selv om den ikke offisielt er støttet fra HP. Men... problemstillingen er at den innebygde kontrolleren ikke har...
  11. Baldrick

Editere M2TS fil

Noen som har tips til hvordan jeg kan endre litt på ei M2TS fil? Konkret ønsker jeg en av to: 1: redusere volumet på lydsporet (dts-hd) 2: fjerne hele lydsporet Hadde håpt/trodd jeg kunne bruke eac3to men får kun "audio conversion is not supported" når jeg prøver å f.eks. redusere nivå med...
  12. Baldrick

Perforerte plater

Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i ferdig perforerte plater til typisk å ha forran akustikkplater? Tenker da først og fremst på tre/mdf plater men mulig annet også kan brukes.
  13. Baldrick

Lydabsorbenter fra Billebro (og andre)

Noe som har vært borti lydabsorbentene som bl.a. Billebro selger? 4st lydabsorbenter 4st 50x50cm. 10cm paneler. - FINN Torget Det er akkruat det samme som også endel "proff/pa forhandlere" selger bare at Billebro er endel rimeligere så derfor jeg vurderte å gi Billebro en sjans selv om de...
  14. Baldrick

Hvordan optimalisere innstillinger med aktiv deling?

Lurer litt på følgende... Hvordan går dere fram og hvilket verktøy brukere når dere skal finne fram til optimal nivå, delefrekvens og evt EQ når en deler aktivt? Har 3-vegs høyttalere som jeg deler aktivt med MiniDSP og bruker fabrikkoppgitte parametre men synes likevell det er ett eller annet...
  15. Baldrick

Sweetspot i 4-seters sofa

Hadde bestemt meg for å kjøpe ny sofa, men jeg hadde helt glemt at det egentlig ikke er så ideelt med 4-seter da sweetspot dermed ikke kommer helt i senter av rommet. Hvor mye tror dere det vil ha å si dersom sofa står ca 4 meter fra høyttalerne at en ikke kommer helt i senter? Er det så...
  16. Baldrick

Behringer A500

Noen som har erfaring med Behringer A500? Ble litt nysgjerrig etter å ha lest på div fora at mange skryter mye over hvor bra den fungerer.
  17. Baldrick

Dolby CP650 (kino) prosessor

Er det noen som har vært borti å bruke Dolby kino prosessorer i hjemmekino? Konkret er det snakk om en Dolby CP650 som jeg har fått tak i. Regner med den ikke er helt up to date med tanke på dekoding så jeg tenker kanskje først og fremst på mulighetene for å bruke den som EQ/forforsterker men...
  18. Baldrick

Effekt/plateforsterkere med innebygd DSP/XO

Jeg får meg nye fronthøyttalere snart som er ment å brukes med aktiv deling, og iom at det er 3 fronter og 3 vegs høyttalere blir det endel kanaler. Er derfor på jakt etter en løsning for å få dette til.. helst da 3 stk 3 kanalere med innebygd delefilter og DSP/EQ. Sålangt har jeg funnet to...
  19. Baldrick

Hvordan unngå utfasing i ønsket sweetspot?

Har ett rom på ca 3,50x5,50 og ønsket sweetspot er sånn ca midt i rommet. Problemet er "det vellkjent" at jeg bare ikke klarer å få trøkket jeg ønsker der jeg ønsker å sitte, det blir bortimot total utfasing og slik er det forsåvidt i store deler av rommet. Eneste sted jeg får "trøkk" er svært...
  20. Baldrick

Div spm rundt DIY lydtransparent lerret og 2.35:1

Jeg har 106" 16:9 (Acoustic HD V2) idag men ønsker større bilde i 2.35:1. Jeg vurderer derfor å kjøpe en av Dreamscreen dukene som nå AVShop selger ut men trenger litt råd, er isåfall snakk om en DIY løsning med 2.35:1 og lydtransperant lerret. - Hvordan er det å bruke en duk som egentlig er...