Søkeresultater

1. Andreas21

Oppgradere prosjektor eller kjøpe tv

Jeg har samme TV som Ballis og et eget kinorom med projektor og lerret med 110" lerret i 16x9 og 138" 320cm bredt) i 2.35:1, og jeg ser så og si alt av TV serier og film i kinoen. TV stua (kjellerstue) er lys og fin og er ca 25m2 og har et 5.1 system, men kinoen er helt sortmaskert med alt fra...
  2. Andreas21

JVC DLA-NX9/RS3000 (2019) 4K Native projector TEST

Jobber du for AVShop?? Fin test! :)
  3. Andreas21

TV vs projektor i hjemmekino?

Du må aldri finne på å kjøpe Black Diamond da det rett og slett er drit med enormt med sparkling og masse andre artifakter. Skal du ha dagslys lerret er det dnp Supernova som gjelder, kan hende det har kommet noen gode konkurrenter i det siste, men jeg har ikke testet noe i det siste. Har testet...
  4. Andreas21

JVC DLA X7500 hjælp

Hvis han kalibrerte projektoren til 2.6 gamma er det alt for mørkt, det beste på disse etter mye testing er 2.3- 2.35. Med MadVr kan du bruke bt709 farger å be MadVr til å mappe om til det eller velge bt2020, er projektore kalibrert til bt709 er vel det å foretrekke. Når du setter MadVr til å...
  5. Andreas21

JVC DLA-N5 / DLA-NX5 / DLA-RS1000 – FULL REVIEW / TEST

Syns jeg kjenner igjen testoppsettet her...;) Ellers bra tester Didrik, nesten så jeg skulle skrevet de selv.🆒
  6. Andreas21

JVC X5900 : HDR. Hva gjør jeg galt ?

Med SDR2020 på spilleren og projektoren satt til rec709 vil det bli triste farger, så du må finne ut hvordan du får spilleren til å mappe om til 709 (kjenner ikke UB420 selv) eller så må du bruke 2020 fargeprofilen i projektoren.
  7. Andreas21

Samsung UE82NU8005

Da har man liten dør... ;)
  8. Andreas21

JVC 4k DLA-NX9 8k E-SKIFT Go Further BE THE FIRST :)

Skal selvfølgelig ta en titt til og så burde vi ta en skikkelig side by side med MadVR og en god UHD spiller.:)
  9. Andreas21

Jeg er vanligvis ikke veldig hårsår og tåler det meste, men skjønte ikke poenget? Tar meg ikke nær av det så du trenger ikke å beklage.
  10. Andreas21

Selvfølgelig er det lov å si at Diddern er bra for det er han også, han er meget nøye og kan JVC kalibrering ut og inn. Det har gjort at jeg har tatt veldig mange færre turer til Oslo for å kalibrere Didderns projektorer, noe jeg gjorde ganske ofte. Noe jeg nesten savner litt da jeg nå om dagen...
  11. Andreas21

Hva har dette med saken å gjøre?? Jeg har eid en hel haug med JVC projektorer og jeg har kalibrert og fulgt mange fra 0 timer og opp til mange hundre og til og med mange tusen timer. Jeg vet hvordan disse projektorene forandrer seg de første timene og det er ingen revolusjon, så at NX9en til...
  12. Andreas21

Halleluja! :mrgreen:
  13. Andreas21

Er allerede påmeldt der for lenge siden...:cool: Jeg har også sett Didderns NX9 og det er en meget bra projektor, bare ikke så halleluja som dere skal ha det til. Å jeg er ikke missunnelig...:D
  14. Andreas21

Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

Etter det jeg har lest av testen til Chad B av RS3000 og hørt fra brukere er at tonemappingen fungerer greit, men den fører til heving av sort noe som ikke er bra og som fører til et flatere/tristere bilde. Chad B sammenlignet med en selvkalibrert custom curve og det fungerte mye bedre...
  15. Andreas21

Sier ikke at det er perfekt, men MadVr analyserer hvert frame og tonemapper etter de data den måler, i tillegg kan man måle filmene på forhånd så MadVr har data liggende i en fil som den da bruker til tonemappingen. Madshi som står bak utvikler også dette absolutt hele tiden og det har bare...
  16. Andreas21

MadVR er stort sett set and forget akkurat som en avansert UHD BD spiller, og satt opp riktig fungerer det meget bra. Jeg har hatt flere problemer med enkelte BD/UHD BD spillere som låser seg enn jeg har hatt med min MadVR PC. At innstillinger på MadVr bare er synsing viser at du har liten til...
  17. Andreas21

Vil vel tro at den dynamiske tonemappingen i MadVR er en del bedre uten at jeg har fått testet det enda...;)
  18. Andreas21

Jeg vil vel tro at det er litt tidlig å dra noen konklusjoner på gamma drop enda, men hvis det er tilfelle er jo det en god nyhet.:)