Søkeresultater

1. Retep

Avshop sin Pulse helg

Var innom noen timer her idag, noen flere som var der? Hva synes dere om de UK le oppsettende?
  2. Retep

Pylon sine venner

Må jo få en tråd for Pylon her. Meget gode og prisgunstige høyttalere som er svært lette å like. Her fra mitt rom.
  3. Retep

Ø Audio sine venner

Her kan venner og intresserte poste bilder og erfaringer med desse fantastiske norske høyttalerene. Jeg har prøvd mye. Veldig mye. Og har endelig landa. Etter mange år i søken etter min lyd. Her er den.
  4. Retep

Dagens prosjektorer VS gårsdagens

Heisann. Pæra til min JVC HD350 Dila prosjektor synger nå på siste verset. Den er egentlig ubrukelig. Sitter da og tenker på om jeg skulle gå til innkjøp av ny prosjektor eller om jeg skal kjøpe ny pære. HD350 har jo noen år på baken. Hvordan vil en ny prosjektor idag til 10-12000 stå seg mot...
  5. Retep

Audessy, yapo, MCACC, ol og etterjustering

Har fått laget til min første Atmos kino og er i gang med kalibrering. Hvilke erfaringer har dere med etterjustering av spl på de ulike kanalene? Min erfaring meg audessy er at den setter subbene litt lavt. Hva gjør dere? Har også fått inntrykk av at senter ofte må justeres opp litt. Hva...
  6. Retep

Høyttalere til front wide, hight og surround back. Hva bruker man?

Har gått til innkjøp av ny prosessor og et effekttrinn. Kjører idag med 5.1 og ønsker å utvide. Har tidligere brukt både Klipsch RB75 og RF52 som surround back kanaler. Frontene mine er Klipsch RF7mk1 som jeg liker svært godt. Resten av høyttalerene mine står i signaturfeltet. Men elektronikken...
  7. Retep

Dagens mid recivere vs gårsdagens hi-end recivere. Hva er egentlig forskjellen?

Sitter her og planlegger min nye kino. Har alltid holdt på med 2 kanaler tidligere de siste 12-15årene relativt aktivt. Og der er det "lite" som har skjedd med hvordan en 2 kanals forsterker virker. Når det kommer til multikanaler og kino/musikk recivere, så har jeg egentlig fallt av lasset for...
  8. Retep

Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Tenkte jeg skulle skrive litt om dette drømmerommet mitt. Altså min drøm om eget lydrom har endelig blitt oppfyllt etter å ha plaga samme dama med høyttalere, forsterkere, cd spillere kabler, subber osv i over 10år. Og hun er fortsatt på plass. Etter at rommet ble ferdig så er både jeg og hun...
  9. Retep

Forsinkelse av lydsignal i subwoofer?

Sitter med et oppsett i 2 kanaler jeg er godt fornøyd med, men sitter ofte å tenker på om jeg kan få dette bedre uten å måtte bruke 10talls tusen kroner...
  10. Retep

Slette gammel MIN HIfi og legge inn ny?

Hvordan i all verden sletter jeg min gamle MIN Hifi og hvordan skal jeg legge inn en ny? Mye har skjedd siden jeg sist oppdaterte. Og jeg kan like godt lege en ny? Noen som vil komme med litt hjelp her?
  11. Retep

Skedsmo Audio

Heisann. Siden dette er en svært lite besøk del av Avforum.no så er det vel små sjanser for at det bir noen respons her, men jeg prøver alikevel. Vi er en liten, men svært hyggelig audioklubb som kaller seg Skedsmo Audio. Vi har stort sett holdt på med 2 kanals oppsett, men flere av oss nå har...
  12. Retep

Kapping av styrofoam plater til diffusorer..

Noen som har tips på en rigg jeg kan lage for å kappe styrofoam til riktige lengder til bruk i en 2d skyline diffusor. Tenkte å ta utgangspunkt i en 24V DC 30A batteriladder jeg har, evnt el bilbatteri. Men her må jeg jo finne ut bredde på tråden og motstand slik at tråden ikke brenne av. Noen...
  13. Retep

Hvor mørkt må kinoen vere for å kunne bruke matt hvitt lerret?

Har lagt inn en bestilling hos en levrandør på et grått lerret. Motorisert fra gulv. Men der er det 5-6mnd leveringstid! Det gidder jeg ikke. De tilbyr da et matt hvitt lerret, men jeg er rett for at det ikke skal bli gode bilder. Jeg er helt noob når det gjelder projector og lerret og har...
  14. Retep

Hvordan skal jeg feste et lerret på skråtak. Hjelp ønskes

Har et 106" Dreamscreen lerret som jeg hadde tenkt å bruke til å se film på. Hadde store planer om å sette på en ny lekt mellom skråtakene. Denne ville jeg feste i de lektene som alt går i tak. Og henge lerret på det. Men etter at alt var innkjøpt så viser det seg at de lektene i skråtaket ikke...
  15. Retep

Sliter med å få bilde igjennom reciver

Har endelig kastet meg på hjemmekinobølgen og fått i hus et greit oppsett, selv om det er 2kanals musikk som står først på listen. Har dog kjøpt en eldre Pioneer vsx LX 50 som jeg skal kjøre film på. Den fungerer vel kanskje slik den skal, men jeg sliter med å få PS3 og den til å snakke sammen...
  16. Retep

Tips til projector og stativlerret rundt 12-15k

Har bestemt meg for at bildestørrelse vil telle mye i min nye hule. Og ønsker derfor å gå på med en projector. Men dette er et helt ukjent område for meg da jeg de siste årene her drevet på med 2 kanals lyd og hatt flat tver. Jeg ønkser å ha et bilde på 92" da jeg tror det vil bli passe i...
  17. Retep

Ds speakermode 2.0 Dual Core, noen som har testet denne "dingsen"

Har kommet over en del reviews på denne dingsen. Og alle er fulle av lovord. Frister litt å teste den ut. Er det noen som har erfaringer med den? Hører gjerne fra dere. DSPeaker-Anti-Mode 2.0 Dual Core DSPeaker Anti-Mode 2.0 DualCore Digital Signal Processor | The Absolute Sound Music in...
  18. Retep

Hjelp til å velge tv til hulen min

Hei alle sammen. Sitter her og skal velge meg ut en tv til hulen min. Den er på 40m2 og jeg kommer til å sitte ca 3-3,50m fra racket. Jeg vil ha mulighet til å se film (bluray) og sport her oppe. Jeg er nok en 2 kanals mann, men noe film ser jeg. Jeg ønsker 3d muligheter og jeg spiller noe...
  19. Retep

Vi bygger lytterom i 2etg.

Hifi og bilde har vert en stor del av mitt liv de siste 15årene. I 2011 kjøpte jeg om min kjøre hus, og nå etter 2 år skal det bygges eget lydrom til meg. Det er noe jeg har lengta etter siden jeg ble opptatt av dette og min kjære de siste 5årene. Hun vil ha hifi ut av stua og jeg har villet...
  20. Retep

Noen her som har Triangle høyttalere fra Magellan serien?

Skal ha meg nytt anlegg i vår, til et helt nytt rom som blir bygget pdd. Jeg har tidligere hatt Triangle Quartet to ganger og har vært meget godt fornøyd hver gang. Jeg har nå mulighet til økonomisk til å ta steget opp i den store serien, men er ikke lett å få hørt på et par før evnt innkjøp...