Søkeresultater

1. teddytusen

«Allround»-projektor mellom 12-20k.

Er ute i omtrent samme ærend som jakv, men fant det fornuftig å spørre i egen tråd da våre preferanser/pris skiller litt. Er ute etter en projektor som kan litt av alt, men viktigst er hvordan den oppfører seg på sport og film. Kinoen (som har full lyskontroll og mørke vegger) blir mest brukt av...
  2. teddytusen

Harman: The Distortion of Sound.

http://www.youtube.com/watch?v=mDZcz-V29_M
  3. teddytusen

Country. Tråden for cowboyhatter og fuktige barer. Ja...og pickup trucks of course!

En av musikk-kategoriene som har fått mest pes vil jeg påstå. Her er det mye "jeg kjørte på katta og dama dro fra meg"-musikk, men veldig mye bra også. La meg starte. ;) Pistol Annies. Begge albumene er veldig bra. Oppdaget det siste nylig, og innspillingen var faktisk nominert til Grammy for...
  4. teddytusen

"Trend" over dammen. PA-topper til hjemmekino.

Å kalle det en trend er vel å ta i, men flere og flere går over til kinohøyttalere og PA-topper til hjemmekinobruk. Noe jeg faktisk kunne tenkt meg å teste/høre selv er Behringer B215XL. 1650,- pr stk gjør det ikke akkurat til stor risikosport å teste. Disse ruller av ved 80-90hz så subber er...
  5. teddytusen

PS3-spill som jeg og poden kan spille ilag.

Noen anbefalinger til spill (må kunne lastes ned fra Playstation Store) som jeg og min 6 år gamle sønn kan spille sammen/samtidig? Enten mot hverandre eller i sammarbeid. Vi liker godt Burnout Paradise, men det er bare 1-player. (Og ihjelspilt) Gjerne bilspill, men det må ikke være det.
  6. teddytusen

Gode alternativ til Google...?

Pengene rår, og Google har fjernet "Diskusjoner" som et søkealternativ. Grunnen er sannsynligvis at de går glipp av inntekter når folk heller vil lese andres erfaringer kontra svada fra leverandører. Jeg brukte "Diskusjoner" i omtrent 70% av mine søk. Det gjør at Google nå er ubrukelig i mine...
  7. teddytusen

Tilbud på vinyl. Bare i dag, 23/12

Platekompaniet kjører 23% rabatt på vinyl. Tilbudet gjelder bare i dag. Platekompaniet har også fri frakt til og med julaften. http://www.platekompaniet.no/musikk.aspx?958
  8. teddytusen

Hva er din favoritt julesang?

Hvilken sang får deg i julestemning..? Er det en julesalme, en "golden oldie" eller en julesang fra de siste år? Av julesalmene er det "Deilig er jorden" som treffer meg best, mens "White Christmas" av Bing Crosby er min "golden oldie" favoritt. Siste år er det "Stjernesludd" med Kurt Nilsen...
  9. teddytusen

Gode kjøp og tilbud for DIY.

Jeg var helt sikker på at det fantes en slik tråd, men klarer ikke å finne den. Har søkt på forumet og via Google uten å finne noe. Moderator MÅ stenge denne og linke til den gamle om det finnes en lik. Liker ikke "doble" tråder selv. ;) Denne tråden er tenkt til tidsbegrensede tilbud. Være...
  10. teddytusen

Mulig utbygging av inConcert Miles

Flere har valgt dette, blant andre BEF og Jim Gore i Sør-Afrika. For noen dager siden oppdaget jeg denne nydelige versjonen fra Sverige. :) -Det er vel muligens ikke optimalt med 15"-erne så langt fra hverandre? -Hvordan løser man dette best mulig i (aktivt) delefilter? -Er det en fordel å...
  11. teddytusen

Etterlysing. Bilder fra Bonamassa-konserten i Oslo 10/10-2013.

Hei. Var tilstede på denne konserten, og fikk sikra meg en trommestikke. Tenkte det kunne være artig å lage til en liten montasje med bilder fra konserten og ha trommestikken utstilt foran. Om noen har gode bilder fra akkurat denne konserten så blir jeg veldig glad om jeg får noen på PM/mail. :)
  12. teddytusen

Oaudio legger ned. Selger ut BASH 300.

Som trådtittel sier, så legger de ned. Er visst bare 300-versjonen som er igjen. 5stk for $500 er en meeget fin pris. O Audio - Hear Everything That Is There
  13. teddytusen

Valgmuligheter for "Ignorer-liste"?

Har for første gang siden jeg begynte å henge her funnet meg nødt til å legge til en bruker på Ignorer-listen. Jeg lurer på om det er noen valgmuligheter for denne funksjonen. Pr nå så forsvinner bare innleggene som kommer fra denne brukeren, men jeg ser hva vedkommende skriver så lenge noen...
  14. teddytusen

Din topp 5 liste over høyttalere DU har lyst å bygge. (regler i første post)

OBS! Vær vennlig å les føringene under. Dette er ikke en samletråd over diverse diy-prosjekter på nett. Denne tråden handler om hvilke høyttalere DU har lyst å bygge en gang. :) Virker som om de fleste som driver med DIY har til en hver tid en liste på mellom fem og ti prosjekter i hodet på...
  15. teddytusen

Open baffle WMTMW...?

Høsten nærmer seg og jeg må ha et prosjekt. Jeg har ikke hastverk, og det kommer nok til å ta litt tid før det står i stuen å spiller, men jeg er rimelig fast bestemt på å få dette til. De fleste DIY-ere vil kjenne seg igjen i at man planlegger alt for mange prosjekt som aldri blir noe av, men...
  16. teddytusen

How to: Nedsenk av element med "ukurant" form.

Prøvde å søke litt om det er en slik tråd allerede, men fant ikke noe. Vet noe lignende er nevnt før i en tråd, men den jeg bruker å linke til finnes ikke mer, og denne har bilder. Om noen vet om flere måter, eventuelt flere beskrivelser/bilder/videoer, så post i vei. Tip: How To Flush Mount...
  17. teddytusen

Stentorians

Har hatt lyst å bygge disse lenge, og i dag bestilte jeg elementer og delefilterkomponenter fra Parts Express. Noe av det som er artig med dette prosjektet er den lave kostnaden. Det brukes et 6" element som koster hele $9 (55kr/stk). Nå er det riktignok 6stk av de pr høyttaler, men billig blir...
  18. teddytusen

David Byrne: How architecture helped music evolve

Interessant. Toucher også innom temaer som blir diskutert på forumet for tiden. Se8kcnU-uZw&feature=relmfu
  19. teddytusen

"Staal-Rambokniv" Referanseplate?

Info ble lagt ut under Generell Chitchat, men jeg syns den fortjener mer oppmerksomhet. Selve musikken har jeg hørt på Wimp og jeg liker det jeg hører. Platen er bestilt og jeg gleder meg til å høre om det er en referanseplate vi har med å gjøre. Når det er sagt, så mener jeg at audiofile burde...
  20. teddytusen

Rob Reid: The $8 billion iPod

Et skråblikk... ;) GZadCj8O1-0