Søkeresultater

1. a|ex

Philips 47PFL5522D til 12.995,- på Lefdal - må være et godt TV-kjøp?

Har planer om å investere i en storvokst stue-TV som skal brukes utelukkende til TV i en opplyst stue, derfor LCD istedenfor plasma som jeg har i hjemmekinoen. Sortnivået spiller ikke så stor rolle til dette formålet, og så vil jeg slippe å bekymre for innbrenningsproblematikk. Nevnte TV selges...
  2. a|ex

Dali Helicon mkII

Var innom hifi-klubben en tur i går, og fikk vite at heliconserien til Dali har blitt oppgradert og vil bli relansert i en mkII-versjon nærmere jul. Staben hadde vært og sett på noen prototyper, og dette er blant nyhetene: - Nytt og friskere (?) design med sort treplate som baffel ala...
  3. a|ex

Canon Digital EOS 1D MARK III - offisiell tråd!

Lansert i dag. Forventes i salg i mars-april, til en pris rundt 30k. Canon har nok en gang satt referansen på flere områder med sin nye lansering. 10 bilder/sek i 10,2 MP oppløsning med et bufferminne på 110 bilder, 3" live-skjerm og 2x digicIII-prosessorer med 14-bits bildebehandling...
  4. a|ex

Pioneer PDP-607XD - offisiell tråd!

Ja, da er det offisielt - kongeplasmaen over alle plasmaskjermer er på vei!! :D PDP-607XD Pioneer Plasma-TV - Plasma TV
  5. a|ex

Hvilke spill gleder vi oss til i 2007?

Jeg tenker først og fremst på nestegenerasjonskonsollene Playstation 3, xbox 360 og nintende wii. Skriv noen linjer om spillet, hvilken konsoll det gjelder og hvorfor det blir bra!
  6. a|ex

Hvor får jeg tak i PS2-cover?

Ja, tittelen sier det meste...har en del stygge PS2-covere etter hvert, og lurer på om noen vet hvor man kan få bestilt eller kjøpt de originale, blå PS2-coverne?
  7. a|ex

Kongen av DVD-opptakere

Nytt flaggskip fra Pioneer: DVR-940HX-S High-End 1080p DVD opptaker med 500GB Hard Disk og innebygd DVB-T DVR-940HX-S Pioneer DVD-opptakere - Hjemmeunderholdning
  8. a|ex

Ulogisk rankingsystem på minHjemmekino!

Jeg savner en redegjørelse av hvilke kriterier som ligger til grunn for hvor man havner på de forskjellige listene på minHjemmekino. Spør du meg, virker systemet helt ulogisk slik det fremstår i dag. Det er ikke lenge siden la ut min egen hjemmekino, så jeg bruker meg selv som eksempel, da jeg...
  9. a|ex

Samsung blue-ray på HFK Drammen

Var en tur innom hifi-klubben i gågata i Drammen ista, og der stod det jommen meg et par-tre interessante nyheter. Det første jeg la merke til var de nye mentor-høyttalerne til dali, som forøvrig spilte meget, meget overbevisende.. Dernest kom jeg til å se samsungs nye F-serie LCD, den...
  10. a|ex

HiFi-messen i Horten, høsten 2006

Årets hifi-messe i Horten hadde flere utstillere, bedre, dyrere og flere vellykkede oppsett og større oppslutning enn noen gang tidligere. Det var mye som låt bra, men som alltid noen som ikke var like heldige - uten at jeg skal spekulere noe videre i årsakene til det. Under følger noen av mine...
  11. a|ex

Skal kjøpe speilrefleks - valgets kvaler.

Jepp, etter hvert som fotointeressen har steget jevnt og trutt det siste året har jeg nå bestemt meg for å kjøpe et digitalt speilreflekskamera. Har fra før av hatt mange gode år med diverse modeller i ixus-serien til Canon, men har nå innsett at begrensningene er flere enn mulighetene med...
  12. a|ex

Foto - Digitalt speilrefleks og kompakt

Hvorfor i all videste verden er det ingen kategori som handler om foto/fotografering/fotoutstyr på AV-FORUM? Det er jo en skandale med så mange fotointeresserte mennesker. Det er jo dryssevis av foto-diskusjoner rundt om på forumet, men de flyter jo bare rundt i kategorier de ikke hører hjemme...
  13. a|ex

Bildereportasje: Electroworld 2006

Messen i Lillestrøm følger opp trenden som "Elektrofil" har etablert på vårparten i Oslo Spektrum, med Expert som hovedsponsor. På Electroworld er det Elkjøp som er hovedarrangør, og således har alt blitt litt større. Faktisk er dette Nordens største messe innen forbrukerelektronikk. På...
  14. a|ex

Hva koster egentlig Meridian-utstyr i Norge?

Ettersom det hersker så mye forvirring rundt prisene på de forskjellige produktene til denne svært eksklusive elektronikkfabrikanten starter jeg denne tråden får å slå ihjel eventuelle myter og orientere interesserte om prisene. Mye av årsaken til forvirringen har visstnok grobunn i følgende...
  15. a|ex

Prisdiskusjon nye Pioneer modeller (427/507)

Grattis! Hvor bestilte du fra ettersom du fikk den så tidlig?
  16. a|ex

Brenning av Dual-Layer DVD

1. Kreves det en DVD-brenner med spesiell funksjonalitet for å brenne to-lags DVD' er eller fikser alle DVD-brennere å brenne over to lag? 2. Finnes dual-layer-diskene i både minus og plussformat?
  17. a|ex

Norges råeste bass?

12 meter langt basshorn: http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060710/LDRAMMEN/107100354/1072/UPAS#
  18. a|ex

TNT er et møkkaselskap

Så var det sagt...STYR UNNA!!! - Utfører ikke tjenester i henhold til avtale - Har en særdeles slett og dårlig kundebehandling - Gjør ingen ting for å rette opp ting som har gått til hælvette
  19. a|ex

Dømt til fengsel for musikkterror

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/07/468285.html
  20. a|ex

Cerwin-Vega! CLS-serie, offisiell tråd!

Hi-Fi klubben har trukket tilbake salget av den utgående classic-serien (CLSC), og mange venter nå på den nye CLS-serien som blir arvtageren. Forskjellene blir ikke de helt store: Det er blant annet snakk om et noe annerledes design i form av heldekkende gitter i front, en oppgradert...