Søkeresultater

1. T

Stoooor tv...

Heisann I dag har jeg ett 106" lerret og prosjektor. Jeg har lyst til å erstatte prosjektor og lerret med TV og går og venter på at TV’ene skal bli store nok. Jeg tenker jeg ønsker å komme opp mot 100" TV før jeg blir fornøyd. Er det noen som er oppdatert og vet hvor store de største TV’ene...
  2. T

Har du 10m kabel som virker?

Hei Jeg har 10m lang hdmi kabel mellom min Marantz SR7005 og min Sony HW50ES prosjektor. Opplever at bildet faller ut av og til, noe som er kjipt som f... Kan fungere i flere timer, også er det pkutselig sort skjerm. Har nå testet med kort kabel (1,5 meter) og da ser det ut til å fungere...
  3. T

Vegghøytalere

Heisann Fruen klager over at lyden på tv'en oppe i stua ikke er noe særlig, så jeg tenkte jeg kunne bygget et par vegghøyttalere å henge opp på siden av tv'en. TV'en står på en TV-benk, så den er ikke helt klistrert på veggen - noe som gjør at høyttalerene kan gå litt ut i rommet uten at det...
  4. T

Hvilken RF chip sitter i Elko wireless sine komponenter?

Hei Har Elko wireless sin RF baserte styring av lys i "kinoen". Ønsker å styre disse via den vanlige fjernkontrollen. For å få til det tenker jeg å lage en liten enhet som leser av fjernkontrollens signaler og sender dem videre når gitte IR koder mottas. Er det noen som vet hvilken RF-chip...
  5. T

Hvordan sikrer du at kinoen din ikke blir for varm?

Heisann lydtette rom er ofte ganske tette, og nye hus er godt isolert. Folk, prosjektorer, forsterkere og annet teknisk utstyr genererer varme. hvordan sikrer du at hjemmekinoen din ikke blir for varm etter at dere har sett en film eller tre...? - tek
  6. T

Blinkende skjerm på Marantz SR7008/Sony VPL-VW50ES

Hei har en Marantz SR7008 receiver koblet til en Sony VPL-VW50ES prosjektor via HDMI. Har get tv-boks og pc som kilde. en tid nå har jeg opplevd at prosjektoren plutselig viser et helt sort bilde (eller slår av bildet). Dette varer typisk et par sekunder. Så ser jeg "hdmi1" opp i hjørnet på...
  7. T

3D i netflix via HTPC

Hei Lurer på om det er noen som har fått til å kjøre 3D i netflix via HTPC. Skal hvis være noen som har fått det til å fungere, muligens ved å bruke gitte skjermkort, sier Netflix - men som standard er det vissnok ikke støttet. Skal ligge noe info på nettet om dette - men jeg klarte ikke å...
  8. T

Finnes det gode LED prosjektorer?

Hei Jeg har i dag en Sony-VPL-HW50 prosjektor. Denne er takmontert i hjemmekinoen. Jeg er kjempefornøyd med prosjektoren. Utrolig bra bilde og lite støy. Men... hos oss brukes prosjektoren som TV og brukes MYE. Vi er 5stk i huset, og vi har ikke nor annen tv, med unntak av pad'er og PC'er...
  9. T

Noen som vet hvor jeg kan få tak i sneppert?

Heisann Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i snepperter i plast. noe ala disse: http://www.dynabel.no/Shop/Product/Sneppert-par-hunhan/HF6870 Jeg trenger noen for å erstatte noen hanner som er ødelagte, og de jeg linker til er for store. Hullet de skal festes i er 5mm og selve "stangen"...
  10. T

lydabsorberende plakater

Heisann Tenkte jeg skulle videreutvikle kino/kjellerstuen litt. Pr. idag har jeg rockfon tempeplater i hele taket, så gjenklang som sådan er ikke noe problem. Har allikevel lyst til å forbedre enda litt til, og tenkte å sette opp lydabsorbenter på hver av sideveggene et stykke foran...
  11. T

Hvordan får jeg farget finer sort?

Heisann Holder på å ferdigstille finerimgen av sub'en min. Som dere ser er den lys nå - men fruen vil ha den sort (brunsort). Ønsker at overflaten skal bli farget som vist på bilde nr. 2.
  12. T

Ardent inspirert sub

Heisann Tenkte å vise litt fra byggeprosessen. Skal bygge to Rythmik 15"DIY sub'er. Holder på med den første nå.
  13. T

Ardent inspirert sub

Heisann Tenkte å vise litt fra byggeprosessen. Skal bygge to Rythmik 15"DIY sub'er. Holder på med den første nå.
  14. T

Takspotter i kinorommet

Heisann Tenkte jeg skulle ha led spotter i "kinorommet". Tanken er å ha litt lys på mens man ser film når det ikke er så veldig "ordentlig kinofølelse" man er ute etter. Noen som har erfaring fra å bruke led spotter slik sammen med prosjektor? - tek
  15. T

Lysscenarier

Heisann I stua har jeg 3 soner med spotter (led). I kjellerstua har jeg også 3 soner med spotter (led). For både kjellerstua og stua ønsker jeg å kunne ha noen få ferdigdefinerte lysscenrio som jeg kan velge mellom. Sannsynligvis vil 2 eller 3 for hver holde. I tillegg må jeg kunne justere...
  16. T

106" rammelerret eller DIY lerret, DynaGray

Heisann Etter litt fram og tilbake har fruen gått med på et rammelerret framfor nedtrekkbart lerret. Fra før av har jeg landet på grått lerret på 106" - og tenker å holde på dette. I denne forbindelsen har jeg funnet fram til to alternativer: Kjøpe et "DreamScreen DynaGrey DIY 16:9 265cm" og...
  17. T

Erfaring med 120" 16:9 lerret og 240 takhøyde

Hei Jeg har 248 cm takhøyde pr. I dag. Etter nedlekting for spotter m.m. blir høyden ca 235. Lerretet kan festes i dagens tak. Lurer derfor på om det er noen som har erfaring med 220" lerret i rom med 240 eller mindre takhøyde. Går det greit eller blir det smalt mellom tak og lerret og gulv og...
  18. T

Gain på lerret

Heisann Holder på å bygge nytt hus med kjellerstue/kinorom. Rommet er 4 x 7 meter. Lerret blir på kortveggen. Matt, sort tak og lyse vegger, litt lyst gulv (med mørkt teppe framfor lerretet) Prosjektor: Sony hw20, 30 eller 50 120" lerret Det jeg lurer på er om noen kan anbefale hvilken gain...
  19. T

Pris Rockfon color all

Heisann Er det noen som har bygget himling med rockfon color all (sort)? I så fall, hvilken kant/festesystem brukte dere og hva ble kostnaden? Planlegger 30m2 tak med dette og fikk pris fra leverandør på hva dette kostet vs. gipshimling og syntes ekstrakosten ble litt høy - så jeg skulle...
  20. T

Nedtrekkbart lerret av god kvalitet

Heisann Noen som kan peke meg i riktig retning for å få tak i et takmontert, nedtrekkbart lerret med god kvalitet? Såvidt jeg finner ut kommer jeg til å sitte ca. 4-5 meter unna og tenker å ha et lerret på rundt 120" (Rommet er 4,5 meter bredt og 7 meter langt) Aller helst ville jeg hatt et...