Søkeresultater

1. aleksander8

Ny og lovende Scifi serie: Terra Nova

Sakset fra wikipedia: The show begins in the year 2149, a time when all life on planet Earth is threatened with extinction (suggested in trailers to be due to dwindling worldwide air quality and overpopulation). In an effort to save the human race, scientists develop a time machine allowing...
  2. aleksander8

Hvilken Hybel TV? maks 3000kr

Hva bør jeg kjøpe til å ha på hybelen? er ikke så kravstor (kan vel egentlig ikke være det til den prisen) Den skal kun brukes til Xbox 360 og Ps3 har kikket på disse: Thomson 32" LCD-TV 32FS2246C - Lefdal Grundig 32" LCD-TV - Lefdal Samsung 32" LCD-TV LE32D404 - Lefdal Av disse så er det...
  3. aleksander8

Kople forbi den innebygde RIAA'en?

Jeg kjøpte for noen år siden en Projekt Debut spiller, og jeg tenkte jeg skulle være lur å slå to fluer i en smekk ved å gå for den med innebygd RIAA. Men etter som tiden går og tweakspøkelset kommer så ser jeg at dette var en dum avgjørelse. Er det noen som har prøvd å kople forbi den...
  4. aleksander8

Hvor kan jeg få tak i en trykkmåler?

Hvor kan jeg få tak i en trykkmåler som måler hvor tungt stylusen sporer? tenkte jeg skulle kikke på ebay, men jeg har jo ikke peiling på hva jeg skal søke etter. noen tips?
  5. aleksander8

Dead Island

Noen som har troen på dette spillet? Traileren er den beste jeg har sett noen gang til et spill: lZqrG1bdGtg
  6. aleksander8

Hvor får man tak i STORE cd/dvd mapper?

I forbindelse med flytting til liten hybel må jeg få innskrenket størrelsen på filmsamlingen en del, ser for meg da å få tak i noen store cd mapper som jeg kan ha diskene i, og stue bort covrene på et eller annet loft. Kunne tenkt meg et par mapper med plass til 400-500 plater, men er noe slikt...
  7. aleksander8

Finnes programvare for å finne navnet på sanger automatisk?

Har noen Mp3 filer liggende på PC'en som ikke har riktig navn. f.eks untitled.mp3 id3 taggene er også tomme. finnes noe programvare for å scanne filene og gi de riktig navn og tagge de automatisk?
  8. aleksander8

Støy fra Ipodlader i bil, ødelegger radioopplevelsen.

Jeg kjøpte meg en lader til min Ipod på clasern for et par uker siden, når jeg lader ipoden med denne er det samtidig nesten umulig å høre på Fm radio samtidig. Det virker som om laderen sender støy inn på det elektriske nettet i bilen, napper jeg ut laderen blir signalet bra umiddelbart. Jeg...
  9. aleksander8

Avstemning: Bruker du spotify og betaler du for premium?

Bruker du spotify og betaler du for premium? Jeg er overbevist om at Spotify er framtiden for musikken, hva mener du? kryss av på avstemningen og sleng inn synspunkt eller kommentarer her i tråden.
  10. aleksander8

Hvilke instillinger bruker dere i Handbrake?

Selv bruker jeg (på DVD) 2-pass encoding til h-264 .MKV legger ved norske tekster Anamorphic: loose ac-3 passtrough komprimerer en DVD til 1 gigabyte Jeg har gjort noen tester der jeg har koprimert filmen "Hancock" til forskjellige filer med forskjellige størrelser 500 Mb 1 Gb 1.5 Gb 2 Gb...
  11. aleksander8

Prosjekt: Diy HTPC kabinett

Skal bygge meg et HTPC kabinett tenkte jeg! jeg har allerede en PC som jeg skal bruke komponentene fra, dette er en helt ok pc som klarer 1080 p ved hjelp av litt DXVA. Jeg har et par ideer på hvordan det skal se ut, - Det skal bli et røfft kabinett med store synlige skruer. - Det skal lages...
  12. aleksander8

Er det mulig å bruke en ruter som klient til en annen ruter?

Er dette mulig? har lagt ved et bilde som beskriver hva jeg mener. Altså internettintaket ligger på en utilgjengelig plass, og siden jeg leier bolig så har jeg ikke så lyst å begynne å borre i veggene her. men jeg vil ha kablet nettverk mellom komponentene i racket mitt og serveren pga...
  13. aleksander8

Hvilken strømforsyning bruker dere på mini-ITX?

Hei Jeg er i gang med et HTPC bygg der jeg skal klemme inn et micro-ATX HK og ymse andre deler inn i et så lite kabinett som mulig, jeg ser da for meg at en vanlig ATX strømforsyning blir veldig stor og klønete. Så dere som har bygd med itx, hvilken strømforsyninger er det å velge mellom?
  14. aleksander8

Modding! - Hvordan gjøre Ps3 kontrolleren bedre!

Jeg tror ikke det bare er meg som er missfornøyd med triggerene på PS3? Løsningen består av noen små plastbiter som klipses fast utenpå de eksisterende knappene, Jeg har brukt disse den siste uken og jeg elsker de, du får et mye bedre grep og det er tilnermet umulig å glippe (noe jeg hadde...
  15. aleksander8

Hvordan setter man opp RAID?

Jeg har en htpc som jeg tenkte jeg skulle rippe inn filmene mine på, tenkte da å sette opp noen harddisker i RAID. Dette er upløyd mark for min del, hvordan setter man opp et raid i en eksisterende pc på rimeligste måte? Hvilken raid type er lurest å gå for, raid 5?
  16. aleksander8

Undersøkelse: Hvilken Scififilm fra 2009/2010 likte du best?

Hvilken Scififilm fra 2009/2010 likte du best? Kom gjerne med en begrunnelse i tillegg til avstemningen. Jeg likte Avatar best, Den var lang men allikevel kort og den gir en helt episk atmosfære, jeg fikk gåsehud på ryggen mange ganger i løpet av filmen.
  17. aleksander8

slett

slett
  18. aleksander8

Hvilket spill er dette riffet fra?

Jeg er sikker på at jeg har hørt notene i begynnelsen av denne sangen på et spill. muligens fra amiga dagene. noen tips? Spotify: Muse - Assassin For dere som ikke har spotify så dreier det seg altså om låten Assassin av Muse Youtube link: YouTube - Muse - Assassin (Unofficial Video)
  19. aleksander8

Piezodiskanter, bra greier?

Ser de har noen hornladede piezodiskanter på tilbud hos ljudia. Hva er prinsippet til denne typen diskanter? Blir nesten fristet til å kjøpe et par å teste bare fordi det er så billig :mrgreen: MGR CH-5 A - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning
  20. aleksander8

Hjelp meg å velge stereo til mor og far!

Vel, da har jeg fått det "prestisjefulle" oppdraget å velge ut et stereoanlegg til mine foreldre, det gamle Philips minianlegget har takket for seg så nå haster det med et nytt. De trenger følgende: høyttalere, Dvd spiller og forsterker, de skal ikke ha noe surround greier, bare stereo. så...