Søkeresultater

1. Per Christian

Noen som vet hva dette er?

Hey! Jeg har fått tilbud om og få disse, men er det noen som vet hva de heter og om de er noe tess? :)
  2. Per Christian

Hjemmekino profil på Facebook!

Hellu! Jeg vet det er noen som har laget seg en profil for kinoen sin på facebook:) blandt annet meg selv, så tenkte og lage en tråd hvor man kan dele linker så folk kan like hvis man vil:) personlig så deler jeg nye film trailere og filmer jeg har sett med en bitteliten settning til om hva...
  3. Per Christian

audyseey og EQ?

heisann godt folk! jeg lurer på en ting, jeg har en Onkyo 1007, når jeg går inn på eq innstillingene så kan jeg velge mellom audyssey manuell og off.. det jeg lurer på er: når jeg skifter til manuell, gjelder dette for hele romkorreksjonen eller er dette bare eq? tenker på avstander,nivå...
  4. Per Christian

noen meninger rundt optoma HD83?

Siden min benq w1000+ har tatt kvelden så vurderer jeg en ny, jeg må ikke ha 3d,men det hadde vært greit:-) er hd83 en grei prosjektor? Eller er den noen andre som er bedre I samme prisklasse, 20k er maks. Nå som BF3 ligger og Venter så har dårlig tid hehe, vurderer kjøp I morgen!
  5. Per Christian

Benq W1000+ skrur seg av når den henger i tak, ikke ellers !

i kveld skulle jeg og en kompis se the priest, men etter ca 15-20 min så skrudde prosjektoren seg av! ikke noe vifte som gikk etter det ble svart eller no, så prøvde jeg og skru den på igjen, da ble det bilde i ca 2 min så skrudde den seg av, dette skjer hele tiden, pæra har 520 timer på seg og...
  6. Per Christian

Susing/knittring under film/konsert?

Det er noen ting som har irritert meg når jeg ser på film, eller konsert på bluray, dette er på noen filmer ikke alle, men si at en person prater normalt, men når han skriker så hender det at det Knittrer eller spraker i diskanten akkurat da han tar i lissom, litt vanskelig og forklare.. dette...
  7. Per Christian

Klipsch i reklame.

er ikke mange som kjøper de høyttalerene her og plasserer de slikt, og setter opp den elektronikken haha:mrgreen: ‪Canal Digital WiMP‬‏ - YouTube
  8. Per Christian

svs sss-02 bak høttalere

SVS SSS-02 Black Bakhøyttaler - 2 x 6" basselement - L-Sound AS Noen som har vært borti disse? vurdere de til min nye kino hvis de er noe tess:)
  9. Per Christian

Står litt fast!

Jeg lager en tråd av dette jeg lurer på da jeg ikke får noe respons på byggetråden min. Det jeg lurer på er kan jeg lage ramme selv til dette lerretet? AVshop.no / DreamScreen Acoustic ultraHD 300x200cm DIY lerretsduk -HALV PRIS!- kan jeg tilpasse det i størelse? lerret var jaggu dyrer...
  10. Per Christian

Trenger assistanse ang,bilde via receiver.

Hey. jeg har en Harman/kardon avr 347 som jeg ønsker og kjøre bilde igjennom til prosjektoren min, det jeg sliter med er xboksen, jeg kjører komponent inn og hdmi ut til prosjektor, jeg har satt xboksen til hdtv men får ikke endret til 1080p, den går bare tilbake til 720p. er det at receiveren...
  11. Per Christian

problem med Cambridge dac!

hey. jeg har kjøpt meg en cambridge dac i dag, dro helt til porsgrunn for og hente den, men da jeg kom hjem og koblet den opp så streiket den, eller jeg spilte musikk i kanskje 20 min. det som skjedde var at luden ble borte mens jeg hørte på musikk, uppsampling lyset ble også borte,men den sto...
  12. Per Christian

Susing?

Hey, Det er en sak jeg lurer litt på, tenker på dette hver gang jeg hører på musikk men så glemmer jeg det igjen :P dette er ikke på alle cd'er men på noen av de jeg har hvertfall... når jeg sitter og lytter så legger jeg merke til at når artisten skal begynne og synge så hører jeg en slags...
  13. Per Christian

Per Christian bygger om bod til kino! 95% ferdig! new pics

ja da har man kjøpt sitt første hus:D noe som gir mange muligheter til eget lyd rom:D noe som jeg har drømt om siden jeg var 17 år:P det som først skjer er at jeg flytter alt inn i kjellerstua først:) der har jeg fått lov til og gjøre som jeg vil av fruen:D har også en bod under...
  14. Per Christian

knepper!

har en ting som irriterer meg grenseløst på anlegget mitt. når jeg ser på film så knepper det når jeg skifter scene eller er inne på menyen og velger tekts++ så knepper det når jeg trykker.. er ikke så høyt mer er godt hørbart og irriterendes.. noen som har hørt dette? eller har noe...
  15. Per Christian

forsterker til cm9!

okay jeg sliter litt :P driver og skal kjøpe med forsterker/ effekt til cm9 mine:) har noen jeg titter på... emotiva xpa2 hegel h2a xindak planen er og kjøpe til uka, men er så usikker på hva som passer best... liker klar og åpen lyd, bassen er viktig med klarhet kommer først...
  16. Per Christian

dayton 15"

hellu, jeg har tenkt til og lage meg en ny basskasse med dayton 15" reference.. så lurer jeg på om noen har brukt dette elementet før? sliter litt med og regne ut kasse volum og sånt... jeg har veldig lyst til og lage en kasse med bua bakside:) Per Chr.
  17. Per Christian

trenger litt råd.

heisann:) jeg har noe jeg lurer på.. nå i dag har jeg Harman-Kardon avr347 receiver men har fått tilbud om og få kjøpe en Denon avc-a1se. dette er jo en forsterker til over 30k men den har jo endel år på baken... så lurer jeg på om denne er bedre enn min nye harman? er det en...
  18. Per Christian

Per Christian's Kino. Tid for Atmos!

Hjemme hos repotasje i Lyd&Bilde! I Per Christians hule | Lyd & Bilde heisann tenkte jeg skulle lage en liten tråd om min hjemmekino og de oppgraderingene som skjer underveis:) er ikke så ofte det skjer men innimellom dukker det opp noe hehe:-D er så utrolig masse jeg ønsker meg men...
  19. Per Christian

15" mgr-serie basskasse prosjekt.

heisann.. har bestilt med en stk mgr 15" og bass shaker til sofaen, så tenkte jeg skulle lage en tråd av kasse byggingen:) jeg har laget noen kasser før, så det skulle ikke bli noe stort problem:) vet at det er mang her som mener at mgr elementet bare er dritt :P men jeg har hatt...
  20. Per Christian

pioneer

heisann jeg har kjøpt med en pioneer vsx-ax5ai... men jeg mangler måle microfonen.... noen som vet hvor jeg får tak i den og pris?