Søkeresultater

1. Arendal

Beste allround UHD-spiller

Jeg har Sony UBP-X800 selv og den er veldig bra, du blir sikkert fornøyd. Det eneste negative er mangelen på display og appene som er håpløse. Neste generasjon med spillere gir deg DV " på kjøpet " og da er det bare å bruke denne som sekundær spiller eller selge den.
  2. Arendal

Siden det er så ekstremt få filmer tilgjengelig med DV ville jeg kjøpt en rimeligere spiller i første omgang for så å oppgradere hvis DV blir vanlig. Du får bra og rimelige spillere til under 3000 og den kan du ha glede av i mange år før DV blir ett " must ". Litt annerledes med en TV man ikke...
  3. Arendal

75" 4k tv, Samsung vs Sony

Nå var det ikke meningen å starte noen TV VS Projektor diskusjon, den kan vi evt. ta i en annen tråd. Men, jeg mener fortsatt at en TV med god lyskontroll overgår alle projektorer under 300000 da man får helt sort sammen med helt hvitt i samme bilde. Ekte 4K og fungerende HDR er svært bra og...
  4. Arendal

Jo, men batcave er mer enn sortnivå med projektor;) Bildekvaliteten på en slik TV er milevis over projektor og man trenger ikke tenke på støy og levetid på lampe osv. Når man sitter 2 meter fra en slik 75" og man har 10 - 12 høyttalere og subber i et bekmørkt rom kommer ikke jeg nærmere...
  5. Arendal

Problemet med disse store kantbelyste skjermene er clouding og utvasket bilde på HDR. Hadde hjemme en Sony 75XE8596 som hadde ett svært bra bilde i ett normalt opplyst rom. Der er svært mye lys på grunn av HDR og jeg trengte kun å bruke 5 av 50 på baklyset for å få ett bilde i SDR på over 100...
  6. Arendal

Dette kan man på Sony også. Akkurat som alle andre Android dingser.
  7. Arendal

Jeg er veldig fornøyd med Sony X800 og regner med å bruke denne til det kommer fler Dolby vision filmer på markedet. Den er svært stillegående og appene fungerer fint, hvis du ikke har tilgang på apper ett annet sted. Oppo spilleren er veldig dyr hvis det eneste man trenger er DV.
  8. Arendal

Stor lydforskjell med ny receiver?

Du vil merke mest forskjell på lyden hvis du benytter deg av romkorreksjon for da er det produsentens preferanser som styrer. Hvis du ikke bruker romkorreksjon vil du få mest glede av flere innganger og funksjoner osv. Å kjøpe receiver og TV fra samme produsent har minimal effekt.
  9. Arendal

ARC - en kilde til feil?

Tja, jeg bruker Chromecast ultra og da får jeg både i pose og sekk:D
  10. Arendal

75’ 4K LCD LED vs 65’ 4K OLED?

Personlig har jeg byttet ut projectoren JVC X5000 med Sony 75XE9405 med X1 extreme prosessor ( støtter DV ) og lokal dimming i 256 soner og jeg skal aldri tilbake til projector :) Prisen er den samme, men det er klart at man kan lage så stort bilde man bare vil med projector hvis man har plass...
  11. Arendal

65-75" LED/OLED 4k-TV. HJELP???

Tja, det er jo ikke mindre enn 33 modeller som er 4K og 65" i skrivende stund på prisjakt.no Du er heldig som "bare" skal ha 65" jeg har akkurat kjøpt 75" og da er utvalget 0 :-) Ville sett nærmere på en av disse: Samsung UE65MU7005: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4234684...
  12. Arendal

Chromecast ultra

Jeg har både Chromecast 2 og Ultra og bildet er mye bedre på ultra med kablet nettverk. Spesielt på nye serier som GOT. Dette selv om jeg har meget bra WIFI. Sent from my iPad using Tapatalk
  13. Arendal

Sony VPL-HW50

Hw50 er fortsatt en bra projector og vel verdt en ny lampe. Det er heller ikke de dyreste lampene i markedet. Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
  14. Arendal

JVC DLA-x500r og 3D problemer

Da er det jo " bare " å kjøpe ny projektor.😀 Men, nå sliter jo dere 3D entusiaster litt i motbakke for tiden. 3D TV er på vei ut og det finnes ikke 3D UHD . Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
  15. Arendal

JVC DLA-x500r og 3D problemer

Jeg ser alltid slike skygger i større eller mindre grad. Uansett TV, projector eller kino. Hos meg skyldes det øynene og vanskelig å gjøre noe med. Har du sett " perfekt " 3D noen gang? Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
  16. Arendal

Offisiell tråd for JVC DLA-X500, DLA-X700 og DLA-X900

Med 2700 timer på høy lampespenning kan det ikke være mye igjen nå skulle jeg tro. Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
  17. Arendal

Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor

Hvìs man kjører Autocal etter en stund så antar jeg at kalibreringen " forsvinner " ? Er det noen grunn til å kjøre Autocal etter noen tusen timer eller lampebytte? Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
  18. Arendal

Noen med erfaringer fra HiMedia Q10Pro 4k Android mediaspiller?

Funnet noen løsning på problemet med bildekvaliteten? Sent from my iPad using Tapatalk
  19. Arendal

Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor

Du kan måle lysstyrken i den øvre enden med det, men ikke on/off kontrast. Da trenger du ett som går lavere enn 0,1 lux Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
  20. Arendal

Sony VPL-HW50

Siden projektoren det er snakk om er min kan jeg avsløre full historikk på den :) Lampa er byttet 3 ganger etter drøyt 2000 timer. Den har altså gått i overkant av 4000 timer, ( jeg har aldri sjekket dette i servicemenyen ). Jeg måler lysstyrken på ny lampe og kjører den på lav spenning i ca...