Søkeresultater

1. T

optimalisering/innstilling samsung LE37R88BDX

Hei, håper noen her kan hjelpe litt med å fintune den nye tvn jeg køpte til madammen i dag. Skal først og fremst brukes som spilltv, PS3, XBOX360,og WII. Har lagd et eget rom for dette, og har en PDP4280XA i "hjemmekinoen" denne trengte ikke så mye justering rett ut av boksen, men ser at det med...
  2. T

Kabler fra DVD til Receiver for full SACD lyd i 6 kanaler

Hva slags kabler vil dere anbefale til dette. Trenger man kabler til 500,- stk. Tips Motaes med takk. PS. Har forholdsvis dyre analog kabler til Sacd i stereo. Mvh Thor-Egil
  3. T

Hva med et eget Test forum for brukerne?

Så man kan teste å legge ved bilder, url, signatur etc. På den måten kan man se at det man gjør funker før man poster et innlegg på et "hovedforum"....
  4. T

Susing i høytalere på "tomgang"

Hmmm... Kjøpte nylig en NAD T752 receiver, og der suser det også fra alle høytalerne. Utrolig irriterende når man ser film og "henger" seg opp i susingen fra bakhøytalerne. Ser jeg tv med lyd via receiveren så kjører jeg kun stereo, da det er såpass mye susing at jeg ikke orker å ha den på f.eks...
  5. T

Scart og optisk...Spm. fra en "fersking"

Hei alle sammen. Har idag en "gullbelagt" scartkabel fra Clas Ohlson fra min H/K DVD20 til min Philips 32PW 8807. Funderer nå på å bytte denne til evnt. enfra Tara, eller Monster. Vill jeg merke noen forskjell på bildet, eller kan jeg like gjerne beholde den jeg har. Er fornøyd med den jeg har...
  6. T

Min hjemmekino så langt...

Her er mitt opplegg, uten bilder foreløpig. Som rimelig fersk i "gamet" synes jeg dette fungerer meget bra i den lille delen av stua jeg har satt det opp, ca 10m2! Elektronikk: NAD T752 Receiver H/K DVD 20 Sharp VC-FH7GM Video Philips 32PW8807 TV PS1 og X-BOX Høyttalere: Dali 6006 front...
  7. T

Hjemmekino "møbler"

Hva med å ha linker til butikker som selger møbler til hjemmekino/hifi utstyr? Tenker da f.eks på DVD oppbevaring, TV benker,Rack etc. Sikkert endel som har tips til steder som selger litt annet en F.eks Skeidar og Møbelringen! Bare en liten tanke fra en nybegynner, da jeg kunne tenkt meg noe...
  8. T

Hjemmekino literatur... hva er til hva på receiveren osv?

Hei alle sammen. Som rimelig fersk i "gamet" lurer jeg på om det finnes noe literatur om "hjemmekino" så man kan lese seg til hva alle innganger / utganger er til på f.eks en receiver. Greit nok med brukerhåndbok som følger med, men for noen inkl. meg selv er faktisk endel av det som står i dem...
  9. T

Ny receiver for 6- 8000,-

Heisann. Vurderer å kjøpe ny receiver snart. Skal brukes 98% til hjemmekino. Fått tips om NAD T752, men andre tips motas med stor takk. Synes designet på H/K er meget fint, men er ikke inne i hva slags receiver som passer til hvilke høytalere etc. Klarer meg fint med 5.1 + sub for å si det...