Søkeresultater

1. partyboynr1

Trenger hjelp, trøst og råd - Ødelagte diskanter Focal høyttalere!!

Hei... Jeg har ett par Focal Electra 1027 BE i front, og en Focal CC 1000 BE senterhøyttaler. Jeg har også en sønn på 3 år, og en liten plastikk batteridrill på batterier som han liker. Det har nå resultert i 2 ødelagte diskanter, en på fronten og en på senterhøyttaleren!! :cry: Slik jeg har...
  2. partyboynr1

Dag Refsnes - hvilken sang??

Hei... Kan noen si meg hva sangen helt i starten her heter? Eller hvem som har den? Klarer ikke å finne det ut :( Skulle gjerne hatt den på cd eller spotify!! Sangen/gitarspillingen har gått igjen i flere episoder.. Dag Sesong 2 - Trailer - YouTube På forhånd takk!!!
  3. partyboynr1

Xtz subb spørsmål

Hei.. Vurderer å kjøpe meg ny subb, og da kanskje xtz sin 12" Den som heter xtz 12.16 glossy. Den har jeg lånt med en kompis, og syns jeg fikk veldig bra bass, derfor friser den. (om noen har bedre forslag kan jeg ta de imot) Det jeg lurer på er: hvor mye bedre er 12"eren med ice forsterker enn...
  4. partyboynr1

Trenger hjelp til å kjøpe forsterker

Hei.. Jeg har idag kjøpt inn og koblet opp en ny reciever til min far, for å la han komme inn i HDMI verdenen og HD.. Jeg fikk tak i en billig Pioneer reciever på Elkjøp, og koblet opp. MEN SÅ KOM PROBLEMET!! Den jeg hadde kjøpt inn hadde ikke PHONO inngang. Og det må det være, da fadern har...
  5. partyboynr1

Videresende bilde fra en tv til en annen

Hei.. Jeg lurer på om noen her inne vet om en sender som kan få ett tv signal fra en tv til en annen i ett annet rom. Jeg har idag en kino hvor jeg har viasat full pakke med premier league, mens oppe i stua har jeg det samme, men UTEN premier league. Jeg vil da gjerne sende signalet fra kinoen...
  6. partyboynr1

Filter HW10

Hei.. Har en Sony Hw10 som jeg nå akkurat fikk opp en melding på, der det stod "Rens Filteret" Jeg finner selvfølgelig ikke igjen manualen som hører til, så lurer på om noen her kan hjelpe meg? dette er min første PJ, så jeg har aldri skiftet filter før. Hvor finner jeg filteret og hvordan...
  7. partyboynr1

Ødelagt høyttaler eller annet problem jeg har??

Hei.. Har plutselig fått ett rart problem i kinoen. Jeg har plutselig ikke lengre noe lyd i diskantområdet. Når jeg kjører stereo så forsvinner all lyd ved dialog. Også når jeg spiller cd, så er syngingen/pratingen nesten borte. Lyden er skikkelig hul, og hører veldig lite. Kan det være...
  8. partyboynr1

Canal Digital tallerken og hode på Viasat dekodere

Hei... Jeg har som mange andre gått fra Canal Digital til Viasat pga fotballen. Og lurer på i den sammenheng om jeg kan bruke CD tallerkenen og hodet jeg hadde fra før på de nye Viasat dekoderne. (en vanlig HD og en PVR) Jeg hadde håpt å slippe unna mye montering/demontering hvis parabolen bare...
  9. partyboynr1

CDON vs Platekompaniet 1-0

Har siden forrige Onsdag prøvd å kjøpe en cd plate, Feil med informasjonskapsler fra platekompaniet.no Men hver gang jeg skal prøve å betale, så har jeg fått feilmelding. Har prøvd sikkert 20 ganger, og uansett hva jeg har gjort så har det bare blitt feil. Kjøper ofte hos play, amazon, cdon og...
  10. partyboynr1

Trenger hjelp med projektor og Viasat HD dekoder!!

Jeg fikk idag tak i Viasat sitt HD dekoder, (Samsung ett eller annet) og skrudde opp parabolen og koblet herligheten opp mot min Onkyo 807, som igjen går med hdmi til projektoren, som er en Sony HW10. Det som ble problemet var at når jeg satte på dekoderen og fikk bilde så var det en linje...
  11. partyboynr1

Kalibrering av Sony HW10

Har hatt HW10 noen uker nå, og den har fått 70-80 timer på seg. Lurer på å begynne og kalibrere litt på den, da jeg har skjønt at den bør ha minimum 50 timer først. Det er da jeg lurer på om det er noen som har noen tips å komme med? Rommet har veldig god lyskontroll. Blue Ray kilden er...
  12. partyboynr1

Hjelp med lydisolering

Hei.. Holder på med ett kinorom og har nå fått prøvd rommet med lyd. Koblet opp igår for å teste hvor lytt det var i rommene rundt. Hadde såpass til volum som når det er skikkelig fest, eller en skikkelig film som durer på :mrgreen: Rommet har vært en garasje, så 3 av veggene (ene kortveggen...
  13. partyboynr1

Takfeste til Sony HW10 og HDMI kabel

Hei.. Har akkurat bestilt ny projektor, Sony HW10, sammen med ett Adeo 106" lerret. Og nå trenger jeg takfeste til projektoren. Hva anbefaller dere? Rommet har vært en garasje, før det ble ombygd for noen år siden. Det er derfor en drager som går over på tvers oppe i taket, ca midt i rommet...
  14. partyboynr1

SONEFRI???? Pioneer HDD 630H...

Hei.. Jeg lurer på om Pioneer`s HDD opptaker 630H kan gjøres sonefri? Eller om den kan lese både sone 1 og 2 originalt? Jeg skal selge en jeg ikke bruker lengre, (er nå nedpakket) og fikk spm fra en som lurte på om det gikk å få den sonefri, da han måtte ha den til Sone 1.. Denne jeg har...
  15. partyboynr1

Ett kort spørsmål om lydspor

Bare ett kort spørsmål.. Hvilket "lydspor" skal jeg velge når jeg kjører kun front og senterhøyttaler?? Jeg har ikke montert opp bakhøyttalere i ny huset enda, og så har vi leid noen blu ray filmer til kvelden.. :-D Er det noen av de pro logic greierne som er beregnet?? Forsterkeren jeg har...
  16. partyboynr1

Hvilen farve på vegger i kino?

Hei.. Har prøvd å søke litt, men har ikke funnet så mye angående farve valg i kinorom. I morgen er det stor salg hos Monter på Lady vaggmaling. Der de har kampanje priser på 3 liters spann til 149,- pr spann. Jeg tenkte da å kjøpe inn til kinorommet jeg skal begynne på om ikke lenge. Rommet...
  17. partyboynr1

Hvilken type vegg??

Hei.. Vi har kjøpt ett hus fra midten av 70 tallett, som vi tar over om ca en måned. Og jeg har selvfølgelig begynt planleggingen av ett kinorom.. :mrgreen: Men jeg har ett spørsmål til dere eksperter angående vegg. Idag er det panelvegger på alle 4 vegger, samt vanlige takplater i taket. Det...
  18. partyboynr1

Kjetil`s hjemmekino... Hvordan bli 100% fornøyd?

Mitt navn er Kjetil og jeg er lydoholiker! :mrgreen: hehe Starter denne tråden, litt for å fortelle mine erfaringer, men mest for å få tips fra andre brukere her inne om hva jeg skal gjøre for å komme nærmere lyd nirvana. Jeg har idag ett anlegg jeg bruker mest til tv og film. Film er...
  19. partyboynr1

Hjelp til optimalisering og kalibrering!!

Hei... Har sommerferie, været er ikke det beste, og jeg orker ikke ut! :twisted: Derfor har jeg satt meg ned, og tenkt å kalibrere og optimalisere min lille stuekino. Og så smart som jeg er, vil jeg nå gjerne ha litt expert hjelp fra dere. :mrgreen: Utstyret jeg har ser dere i signaturen min...
  20. partyboynr1

Mobil eller Plasma TV?????

For å starte på begynnelsen av denne historien så kan jeg si att jeg kjørte over mobilen min med truck på jobb, og jeg måtte selvfølgelig ha en ny en... Å det er der det hele begynte!! Jeg tok kontakt med Netcom skadeforsikring og fortalte hva som hadde skjedd, og ba om en ny mobil. En Nokia...