Søkeresultater

1. merik82

Onkyo TX-RZ720 B surroundreceiver?

Ok. Er i grunn av samme årsak som deg at jeg vil bytte ut. Kan f.eks ikke kjøre oled tven på 4k, når jeg kjører hdmi fra tv til reciver. Tipper det blir kjøp, så får jeg bare, som du sier bruke bytteretten om det ikke blir bra.
  2. merik82

Ok. Så iogmed at denne er på 40% ut dagen, så må det vel være ett greit kjøp. Den skal drive cm9 som fronter, Blir 95% av tiden brukt som tv høytalere. Ser noen ganger film. Men har ikke behov for å presse høytallerne veldig mye på høyere nivåer/volum. Tror du denne reciveren blir merkbart mye...
  3. merik82

Er denne reciveren en eldere modell? Ser komplett selger den med 40% rabatt i disse dager. Har hatt en pioneer lx81 i en del år nå. Tenkte bytte ut denne, da den begynner å bli utdatert på en del områder grensesnitt, skaleringer osv.. Finner ikke så mye info om denne reciveren. Lite tester osv...
  4. merik82

Asus ac66u. Må jeg aktivere 802.11 ac grensesnitt noe sted? Ny lap top

b,g,c,n,a og ac er supporta radio typer. Er tilkoblet asus 5g.
  5. merik82

Var bare usikker på om ruteren flyttet over på .ac automatisk da den finner et nettverkskort som er kompatibel for det. Da min gamle pc ikke støtter .ac. I enhetsbehandling under nettverkskort\intel dual band wireless ac-3160\egenskaper\avansert, kan man endre ulike egenskaper ca 15-20...
  6. merik82

Hei Har fått meg ny laptop lenovo y50-70. Lurer da på om jeg må aktivere ac grensesnittet no sted i ruteren, da min gamle laptop ikke støttet det. Har "intel dual band wireless ac-3160" nettverks kort. Og da asus ac66 ruter. Kjører denne i bro via min altibox hjemmesentral, Zyxel et eller...
  7. merik82

Jakten på de beste kaffebønner

Har nylig fått meg en integrert siemens kaffemaskin. Har ikke rukket å prøvd ulike bønner. Har i grunn bare prøvd friele sine kaffebønner, (rød pose) fra min lokale matvare butikk. Har jeg mye i vente? Er kaffen som mange av dere refererer til her veldig mye bedere enn friele sine? Er forøvrig...
  8. merik82

Høytaller kabler i vegg? Hordan få dette pent?

Ja var disse veggplatene jeg tenkte på. Hvor får man kjøpt disse?
  9. merik82

Høytaller kabler i vegg? Hordan få dette pent?

Planlegger å legge høytaller kablene i veggen. Hvordan få dette pent på utsiden av veggen? Finnes det noen form for ramme eller bokser, for å få det pent der kablen kommer ut av veggen?
  10. merik82

804+ny-brukt krell 2250. Sus/støy?

Han kjøpte nylig denne krellen, har tidligere brukt en nad effektforsterker. Ifølge han var det ikke støy når han brukte naden. Han bruker da samme signalkabel. Skal til han i morgen for åprøve en annen kabel, så får vi se. Naden han brukte er jeg usikker på, men den er ymse kvalitet forhold til...
  11. merik82

804+ny-brukt krell 2250. Sus/støy?

En kompis av meg har akkurat kjøpt ny forsterker krell kav 2250. Opplever en del fra diskant området. Mistenker singnalkablen? Hvor bra bør en signalkabel være til en combo som denne?
  12. merik82

B&W DB1 er DØD!!!

Da jeg fikk min DB1 i august 2010, døde den etter 3 månder.. Eneste tegn til liv var: Stanby lyset blinket rødt! Ble tvunget til å sende subben til danmark.. Gikk ca en månde fra jeg sendte den, til jeg fikk den tilbake.. Det viste seg at den hadde vært på en liten runde til england også da:)...
  13. merik82

B&W CM9 vs Dali Mentor 6

Bra oppsumering og avsluttning på diskusjonen.. Mennseker er ulike og uenig på de aller fleste områder:)
  14. merik82

B&W CM9 vs Dali Mentor 6

Hehe.. Morsomt om noen av lydogbildes journalister leser dette:) Vet ihvertfall om et par av dem her på forum:)
  15. merik82

B&W CM9 vs Dali Mentor 6

Som du nevner til slutt her.. Man skal ikke se seg blind på tester her og der, men heller finne sine egene preferanser til hva bra lyd er.. Men alikevel: Skulle jeg kjøpt meg mitt første annlegg ville jeg heller forholdt meg til f.eks lydogbildes ekpertise i motsettning til mange av disse...
  16. merik82

B&W CM9 vs Dali Mentor 6

Cm8 ble da kåret til "årest beste" høyttaler i mellomklassen, av lyd&bildet.. Vet ikke helt hva du mener med at mentor 6 er mer åpen oppover i frekvensområdet? Var det isåfall i mellomtoneregisteret, har ihvertfall jeg til gode å høre bedere enn cm8 i samme prisklasse.. For å sitere...
  17. merik82

Hvilken sub skal jeg velge??

Du kan med stor trygghet, kjøpe f.eks Velodyne CHT-12Q, om du vil det..
  18. merik82

rihanna We found love.. 124db:)

Over tid er heller ikke 105db behagelig..
  19. merik82

Litt urovekkende for meg.. Din ører er tydelighvis mer sensetive enn mine, eller, de fungerer som de skal.. (i motsettning til mine) Men 124db er knakende HØYT:)
  20. merik82

Jeg kjører c-vekting og slow response..