Søkeresultater

1. kenti

Offisiell tråd: HDFury Linker 4K60 4:4:4 600MHz

Oppretter en tråd for HDFury Linker der vi kan dele erfaringer.
  2. kenti

Kentis musikkino *Stereo+ på besøk*

Da er det på tide å opprette en utstyrstråd med bilder, nå som byggingen er ferdig. Velkommen inn! Utstyr Fronthøyttalere: Adam Audio Tensor Gamma (aktiv) @ Equarack speaker mounts Center-høyttaler: Adam Audio Tensor Center (aktiv) Stativ center: Atacama SL300 @ Souncare superspikes...
  3. kenti

Montering av DreamScreen Cinema V2 stolrekke

Er det noen her som har erfaringer med montering av denne? AVshop DreamScreen CineSeat ProMotor V2 tre-seter / AVshop.no Sitter her med en haug deler, men ikke så enkelt å montere når man ikke får med monteringsanvisning...
  4. kenti

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*

Ja, da har jeg endelig fått startet på det etterlengtede kino/lytterom-prosjektet mitt. Nå som vi langt på vei er ferdig med 2. etg. på oppussingsprosjektet vårt klarte jeg ikke å vente lenger, så har tyvstartet litt på oppussingen av kineon :) Da vi flyttet inn hadde jeg store planer for dette...
  5. kenti

Rosa "støy" i plasmapanel - Samsung PS63C7705

Jeg kan starte med å si at Samsung er kontaktet, og de har bestilt time for en tekniker som skal komme å undersøke tven. Tven det gjelder er Samsung PS63C7705. Det er likevel interessant å høre om det er andre som har hatt dette problemet, eller vet hva som er årsaken. Tven er under ett år...
  6. kenti

"BBC - Life" Blu-ray

Vil legge inn en anbefalning for BBCs nye naturserie - Life, oppfølgerserien til "Planet Earth". Også denne kommentert av David Attenborough, selvfølgelig. Kjøpe denne for litt siden, og selv om jeg riktignok kun har sett to av episodene til nå kan serien virkelig anbefales. Nøkkelord er...
  7. kenti

Guide: Montering av Pioneer AVIC i VW

Legger ut en guide for montering av en Pioneer AVIC-F710BT navigasjonsspiller som jeg har montert i min VW Golf V (2004). Jeg er ingen særs bilkyndig person selv, og søkte først nettet opp-ned uten å finne noen tilsvarende guide. Setter derfor sammen en liten guide selv som kanskje kan være til...
  8. kenti

Zu Essence - Ny høyttaler fra Zu Audio

Da ser det ut som Zu Essence er klar fra Zu-gutta, høyttaleren som vel kommer til å fase ut dagens Druid. Med nytt fulltoneelement og bånddiskant fra RAAL synes jeg denne modellen ser svært spennende ut. Bånddiskanten er naturlignok introdusert for å skvise ut enda mer i toppen, noe som...
  9. kenti

Left 4 Dead - bra multiplayerspill?

Er det noen her som har kjøpt, evt spilt det nye Left 4 Dead til Xbox 360? Hvordan fungerer co-op lokalt synes dere? Kommer det opp mot eksempelvis Gears of War 2 og muligens CoD World at War?
  10. kenti

I Suffer from Delusions of Better Sound - Noe å tenke på?

Leste nettopp en tråd på et annet hifi-forum, og tok meg frihet til å opprette en lik her mht linke-reglene på avforum. Dette var mange kloke ord, og sikkert noe enhver av oss kjenner igjen :) Hello -- My Name is Brad and I Suffer from Delusions of Better Sound By Brad Mitchell...
  11. kenti

Ny firmware-oppdatering for Toshiba HD-DVD (4.0)

Ikke verst at Toshiba slipper en oppdatering som forbedrer spillerne, selv om krigen er tapt. Nå har de kommet med en ny versjon, 4.0.
  12. kenti

Hi-Fi messen i Horten, 27-28 sept. 2008

Se her: Hi-Fi messen i Horten, 27-28 sept. 2008
  13. kenti

Offisiell tråd: Yamaha DSP-Z7

Nå er det vel ikke så alt for lenge til vi får denne på markedet i Norge, så da starter jeg en tråd hvor vi kan diskutere den nye Z7. Er selv litt interessert i den. Link Yamaha RX-Z7 (Usa)
  14. kenti

Guide: Onkyo firmware-oppdatering

Onkyo firmware (905/875/805) og DSP oppdatering (905/875/805/705) Inspirert av denne guiden tenkte jeg at det kanskje er greit for noen om jeg lager en forenklet, norsk utgave på hvordan man oppdaterer firmware (905/875/805) og fikser dekoder-feilen (905/875/805/705) (den refererte guiden er...
  15. kenti

Årets byggetråd 2007 - avstemning avsluttet

Da kjører vi i gang fjerde, og nest siste, runde i Avforums årskavalkade, "Årets byggetråd 2007". Denne avstemningen går i 24 timer fra den ble lagt ut, så stem nå! Avsluttes tirsdag 8. januar 2008 kl Stemmen du avgir vil være anonym. Begrunnelse: Her kåres de som har gitt oss innblikk i...
  16. kenti

Årets rundbrenner 2007 - avstemning avsluttet

Da kjører vi i gang tredje runde i Avforums årskavalkade, "Årets rundbrenner 2007". Denne avstemningen går i 24 timer fra den ble lagt ut, så stem nå! Avsluttes mandag 7. januar 2008 kl 20:10 Stemmen du avgir vil være anonym. Begrunnelse: Noen bytter utstyr fortere enn andre, her kåres...
  17. kenti

Årets bildetråd 2007 - avstemning avsluttet

Da kjører vi i gang andre runde i Avforums årskavalkade! Gratulerer til alle i nylig avsluttede "Årets oppgradering 2007"! Denne avstemningen går i 24 timer fra den ble lagt ut, så stem nå! Avsluttes fredag 4. januar 2008 kl 21:44 Stemmen du avgir vil være anonym. Begrunnelse: Her kåres de...
  18. kenti

Årets oppgradering 2007 - avstemning avsluttet

Da er vi i gang med første runde av totalt fem i Avforums årskavalkade! Første avstemning er "Årets oppgradering 2007". Denne avstemningen går i 24 timer fra den ble lagt ut, så stem nå! Avsluttes torsdag 3. januar 2008 kl 21:43. Stemmen du avgir vil være anonym. Begrunnelse: Her kåres de...
  19. kenti

Dybdetest: XTZ 99.25

Dybdetest: XTZ 99.25 Innledning Nok en gang har jeg tatt for meg et av XTZs produkter, og denne gangen er det den lille stativhøyttaleren 99.25 som har vært inne og sparket fra seg. De som leste testen av den integrerte forsterkeren XTZ Class A100 DII husker kanskje at jeg der nevnte at...
  20. kenti

"Kari Bremnes Live" - Ute nå!

I går, 27. aug 2007 slapp Kari Bremnes sitt første og per i dag eneste live-album til tross for at hun har holdt på i 20 år. I dag kjøpte jeg selvfølgelig dette, da minnet etter hennes forrige konsert i Oslo sitter støpt ennå. Fra før av er jeg en veldig stor fan av henne, så et livealbum...