Søkeresultater

1. Holy Diver

4K HDR (60Hz) funger ikke?

Jeg klarer ikke å finne flaskehalsen i systemet, ei heller om HDR (60Hz) er et reelt (og viktig) mål? TV: Philips 55PUS7100/12 Reciever: Denon AVR-X2600h 4K kilder: AppleTV 4K og Altibox dekodeR HDMI: Nye kabler i alle ledd, se type i vedlagt skjermbilde Når jeg i AppleTV velger 4k HDR (50...
  2. Holy Diver

Hvordan koble dvd til projektor, scart -> vga?

Til skolebruk; har behov for å koble en dvd-spiller med scart utgang til en projektor med vga inngang. Har lett lenge etter en enkel overgang scart->vga, men kan ikke finne noen "gode og rimelige" løsninger. Er rett og slett ikke disse to standardene kompatible med hverandre? Hvis nei, hva gjør...
  3. Holy Diver

Sony Bravida 46" KDL-46W5500, beste pris.

Ønsker at tråden til en hver tid oppdateres med beste pris på denne tv'en: Sony Bravida 46" KDL-46W5500 9999,- kr her: Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W5500 Bedre pris annet sted?
  4. Holy Diver

Budsjett ca 8000kr, finnes gode skjermer til denne pris?

Har ikke funnet et sted der en kan lete i tv-jungelen ut i fra et gitt budsjett, derfor spørsmål her. Om tilsvarende spørsmål er besvart i annen tråd, så post gjerne en link. Budsjettet er ikke på mer enn ca 8000, og jeg er klar over at det begrenser utvalget. Bruksområdene vil primært være tv...
  5. Holy Diver

Projektor i skolen?

Jeg skal kjøpe inn 3 projektorer til bruk i barneskolen og jeg setter opp noen kriterier/begrensnnger her i håp om tips på aktuelle projektorer: - 2 av projektorene skal monteres i klasserom og skal primært brukes opp mot pc, fremvisning av dokumeter, Internett o.l. (ikke så viktig med gode...
  6. Holy Diver

Beste pris på Yamaha DVD-S1700 ?

Jeg søker etter beste pris på Yamaha DVD-S1700. Skal handle til helgen og har anledning til å hente spiller i Oslo, noe som betyr at frakt fra butikker stasjonert i Oslo ikke behøver å påregnes prisen. Hvis spiller inkl. frakt skal være aktuelt, må den totale prisen være lavere enn prisen(e)...
  7. Holy Diver

Finnes en god dvdspiller (m/hdmi) til maks 4000kr?

Jeg har gitt opp å få i stand min gamle Onkyo dvdspiller og er dermed ute på leting etter en ny og like god/bedre dvdspiller til maks 4000kr: Noen kriterier: - Spilleren bør kunne konkurrere med rimelige cdspillere i lydkvalitet. - Bør ha hdmi utgang til fremtidig innkjøp av projektor. - Må...
  8. Holy Diver

DVD-spilleren har begynt å lage riper i platene. Hvorfor?

Jeg har en ca 5 år gammel Onkyo DV-S555 DVD-spiller som i det siste har hatt en stygg tendens til å lage såpass med riper i dvd'ene mine at de hakker og stopper opp. Dette har skjedd med to nye DVD'er, jeg tør ikke teste med flere ennå. Ved begge tilfellene oppstod en svak skurrelyd i spilleren...
  9. Holy Diver

Dere som har Samsung LE32R72B, gir den godt bilde ved bruk av parabol?

Lefdal selger LE32R72B til grei pris, og modellen (evt. LE32M61?) fremstår derfor høyaktuell. Kan noen si litt om bildekvaliteten hos denne modellen når kildesignalet kommer via parabol tuner? og, er det ting ved denne Samsung'en som ikke er bra? Hva med lyden?
  10. Holy Diver

Hvem selger ENOX LTV-6832HD?

Er denne modellen å finne hos de store elektrokjedene her til lands? ENOX LTV-6832HD får knallkritikker i nyeste Lyd & Bilde, men jeg finner lite opplysninger om hvem som selger den. Noen som kjenner til modellen og/eller utsalgssted i østlandsområdet?
  11. Holy Diver

Kan ikke se trailere på filmweb.no

Har i hele kveld forsøkt å få trailerne på filmweb.no til å fungere. Jeg får opp alternativet der jeg skal velge størrelse på trailer og deretter åpnes et nytt vindu der klippet skal vises. Alt som vises er en quicktimelogo som blir stående. Det skjer en rask nedlasting et kort øyeblikk...
  12. Holy Diver

Star Wars som tv serie!

http://www.aftenposten.no/kul_und/film/article1250127.ece
  13. Holy Diver

Komponent inn på tv, kan det ikke benyttes?

Min far har en ca to år gammel Panasonic TX-32PX20F. Det er en CRT, Quintrix SR, 100Hz med komponent video og progressiv inn, men jeg mistenker den for å kun å kunne motta signaler via komponent når det er snakk om NTSC...kremt..eller er det progressive scan som kanskje ikke vil fungere. Hva med...
  14. Holy Diver

Hvor kjøper dere DVD +/-R plater til god pris?

Har så smått begynt å redigere litt mini-DV opptak, og trenger tips på hvor en får kjøpt DVD plater i jewel case til best mulig pris. Er det lurest å kjøpe i butikk, vil tillegget i porto stort sett gjøre nettbutikker uaktuelle? Noen tips?
  15. Holy Diver

SVS, ta dere en bolle.

Hehe, hipp hurra for de gale! http://www.vgb.no/569/perma/16496/ evt. http://www.eminent-tech.com/RWbrochure.htm
  16. Holy Diver

Kan en bruke ratt på Burnout Revenge og NFSMW?

Jeg har lett lengre enn langt etter informasjon om hvilke styringskontroller som er kompatible med de ulike bilspill, men jeg er ikke kar nok til å finne detaljert informasjon om dette noen steder på nettet. Selv ikke på spillprodusentenes hjemmesider... Så, vet noen om man kan spille Burnout...
  17. Holy Diver

Widescreen vs Fullscreen, hva passer til 16:9 ?

Jeg kikker på to ulike utgaver av March of the penguins. Den ene har bilde i Widescreen, mens den andre har bilde i Fullscreen. Trodde jeg visste hva widescreen var..(?), men hva er så Fullscreen? Jeg har en 16:9 tv, hvem av utgavene vil passe best på min skjerm? Widescreen...
  18. Holy Diver

Valg av videokamera - hvor mye bør zoomen vektlegges?

I mangel på effektivt foto/video-forum; Det står nå mellom to modeller fra Sony, DCR-HC42E eller DCR-H32E. DCR-HC42E: optisk 12X Antall bruttopixler 1070 000 Maks oppløsning stillbilde 1152x864 DCR-HC32E: optisk 20X Antall bruttopixler 800 000 Maks oppløsning stillbilde 640x480 Disse to...
  19. Holy Diver

CD-spilleren hakker, kan noe gjøres?

Jeg har en snart 10 år gammel Onkyo CD-spiller som gradvis har begynt å hakke. Spilleren er forsiktig brukt og har ingen andre mangler eller feil. Det er oftest de første sporene på CD'en som hakker (Gjelder også helt nye disker, så det er ikke riper i Cd'ene som er årsaken.) Jeg mener denne...
  20. Holy Diver

Kan noen anbefale en god og gratis viruskiller?

Nå har prøveperioden på Norton gått ut, og jeg trenger noe annet. Noen som vet om et program som gjør en god jobb og som samtidig er gratis?