Søkeresultater

1. Holy Diver

4K HDR (60Hz) funger ikke?

Ok, takk! TV'en støtter 4K/UHD, så da er den beste kompatible innstillingen på AppleTV 4K SDR (50/60Hz), vil jeg tro. Men, jeg mener å oppfatte bedre oppløsning og større fargepalett når jeg spiller av det samme materiale fra den interne Netflix-appen i TV sammenlignet med Netflix-appen på...
  2. Holy Diver

4K HDR (60Hz) funger ikke?

Jeg klarer ikke å finne flaskehalsen i systemet, ei heller om HDR (60Hz) er et reelt (og viktig) mål? TV: Philips 55PUS7100/12 Reciever: Denon AVR-X2600h 4K kilder: AppleTV 4K og Altibox dekodeR HDMI: Nye kabler i alle ledd, se type i vedlagt skjermbilde Når jeg i AppleTV velger 4k HDR (50...
  3. Holy Diver

Altibox Huawei Q22

Hei, Finnes det en "oversikt" over hvilke kanaler som sender lyd i DD? Stemmer det at f.eks. NRK sender lyd i DD? Jeg ser at Discovery sender flerkanalslyd, men opplever ikke at tilbudet er særlig stort på lydsiden utover Discovery..?
  4. Holy Diver

Nominell impedans i høyttalere vs forsterkere

Ok, takk - det er snart glemt! Men, vil recieveren, i tilfeller der det er ulik motstand i tilkoblede høyttalere, automatisk tilpasse seg (utjevne eller kompensere?) forskjellene i motstand slik at dynamikk, volum osv blir harmonisk og sammenhengende i mine ører?
  5. Holy Diver

Nominell impedans i høyttalere vs forsterkere

Jeg sitter med dette oppsettet der front- og centerhøyttaler er oppgitt med ulik Ohm; Reciever: Yamaha RX-A1010 http://no.yamaha.com/no/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx-a1010_g/?mode=model Front: Mission 751 (6 Ohm) http://www.hifiengine.com/manual_library/mission/751.shtml Center...
  6. Holy Diver

Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere

Ser at RX-A1010 begynner å bli rimelig. Koster nå ca 5000, noe som antagelig gjør den konkurransedyktig mot mye annet på markedet. Et spørsmål om modellen: "Phono" inngang, er det det man trenger for tilkobling av platespiller? Da trengs altså ikke ekstern platespillerforsterker som mellomledd...
  7. Holy Diver

Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

Norsk undertekst på denne?
  8. Holy Diver

hdmi inn og component ut på Onkyo TX-SR608

Takk så mye for raskt og oppklarende svar, selv om svaret ikke var helt det jeg ønsket meg... Uansett, ha en fin kveld!
  9. Holy Diver

hdmi inn og component ut på Onkyo TX-SR608

Er det noen som har prøvd dette, og som evt kan bekrefte det ene eller andre? Samme problemstilling gjelder her, og jeg trenger tips så jeg slipper bomkjøp av kabler.
  10. Holy Diver

Sony KDL 40W5500

Takk for utfyllende svar. Dette gjør jakten på ny tv ytterligere utfordrende og kanskje noe mer utforutsigbart. Vil uansett tro at marginene/avvikene er såpass strengt definert at forbruker har mulighet til å kompensere for "avvikene" gjennom personlige preferanser innen kalibrering. Uansett vil...
  11. Holy Diver

Sony KDL 40W5500

Har jeg rett hvis jeg antar at de ulike størrelser innenfor samme modellserie gir samme bildekvalitet. Altså, vil en 40" og en 46" i W5500-serien gi det samme bildet? Jeg spør fordi dette er en tråd som er navngitt med "Sony KDL 40W5500". Hvorfor diskuteres ikke alle w5500 modellene på samme...
  12. Holy Diver

Hvordan koble dvd til projektor, scart -> vga?

Ok, takk for svar. Ser at den lengste kabelen i linken til Gorm er på 7 meter, jeg trenger 10m.. Vet dere om det finnes en overgang scart -> vga som kan plasseres nært dvd-spilleren så jeg heller kan benytte en 10 meter lang kabel med vga i begge ender? Da vil det bli mye enklere å skaffe...
  13. Holy Diver

Hvordan koble dvd til projektor, scart -> vga?

Til skolebruk; har behov for å koble en dvd-spiller med scart utgang til en projektor med vga inngang. Har lett lenge etter en enkel overgang scart->vga, men kan ikke finne noen "gode og rimelige" løsninger. Er rett og slett ikke disse to standardene kompatible med hverandre? Hvis nei, hva gjør...
  14. Holy Diver

Sony Bravida 46" KDL-46W5500, beste pris.

Ønsker at tråden til en hver tid oppdateres med beste pris på denne tv'en: Sony Bravida 46" KDL-46W5500 9999,- kr her: Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W5500 Bedre pris annet sted?
  15. Holy Diver

Lage veiledning av tv kjøp

Synes det er en god ide om de av dere som er i stand til å gi en nøktern og god vurdering av flatskjermjungelen poster en type oversikt over de beste modellene i ulike prisklasser. Det trenger kanskje ikke å bli en kjempestor jobb så lenge en kun konsentrerer seg om de beste modellene i hver...
  16. Holy Diver

Budsjett ca 8000kr, finnes gode skjermer til denne pris?

Når jeg leser tråden som er dedikert de nye LED-modellene til Samsung, så er det langt mellom lys.., unnskyld, LED-punktene hva gjelder positive erfaringer med skjermene. Jeg begynner å slå meg til ro med at jeg skal lete blant tradisjonelle LCD-modeller med teknologi som er godt utprøvd og...
  17. Holy Diver

Jeg er nok en av de som fort vil irritere meg i overkant mye over svakheter i bildet. Dere som har fulgt prisutviklingen den siste tiden, hvor lang tid vil det ta før f.eks. en Sony 46" av typen nevnt tidligere i tråden vil komme ned på 8-9000kr? En mulighet er selvfølgelig å vente til mindre...
  18. Holy Diver

Har ikke funnet et sted der en kan lete i tv-jungelen ut i fra et gitt budsjett, derfor spørsmål her. Om tilsvarende spørsmål er besvart i annen tråd, så post gjerne en link. Budsjettet er ikke på mer enn ca 8000, og jeg er klar over at det begrenser utvalget. Bruksområdene vil primært være tv...
  19. Holy Diver

Projektor i skolen?

Takk for svar. Det stemmer at vi ikke har fullstendig lyskontroll i de aktuelle rommene, så lysstyrke er nok et poeng i denne sammenheng. Jeg skal forhøre meg med MrMyagi.
  20. Holy Diver

Projektor i skolen?

Jeg skal kjøpe inn 3 projektorer til bruk i barneskolen og jeg setter opp noen kriterier/begrensnnger her i håp om tips på aktuelle projektorer: - 2 av projektorene skal monteres i klasserom og skal primært brukes opp mot pc, fremvisning av dokumeter, Internett o.l. (ikke så viktig med gode...