Søkeresultater

1. ROXY

Kompakt og enkel PA - hva finnes?

Når gubben en gang iblant beveger seg ut av musikk- og filmrommet, blir noe av tida brukt til en smule musikalsk egenaktivitet. Denne aktiviteten foregår i et (halv)ambisiøst kammerkor med repertoar som spenner fra 60/70/80-talls pop og rock til madrigaler og swingmusikk. Ved større oppsetninger...
  2. ROXY

ROXY`s RECIDENCE

Etter snart 12 års stue/musikkrom/kino sameksistens står jeg snart foran et audiovisuelt nirvana. I moden alder kaster vi oss ut i selvbyggerens jungel av regler, forskrifter, håndtverkere,materiellinnkjøp og alt mulig annen utfordrende f**nskap. Til tross for å begi seg ut i et heaven and hell...
  3. ROXY

Three Fates Project

Dette virker lovende. Nye og gamle komposisjoner av Keith Emerson. Albumet er gjort med fullt symfoniorkester og det er jobbet intenst med det lydtekniske. Ikke noe pålegg av loudness her nei. Les intervju fra Lyd & Bilde: Symfonisk progrock-konge | Lyd & Bilde Albumet på spotify: Three Fates...
  4. ROXY

Zappa plays Zappa

Regner med at dere kjenner besøkelsestida i kveld (natt). Sønnen Dweezil er en habil gitarklimprer og hedrer sin fars minne ved å spille sin fars komposisjoner. Han har med seg meget habile musikere. Denne er verd å se/høre kl 0015 på NRK 1. People make a lot of fuss about my kids having such...
  5. ROXY

Endelig! Led Zeppelin fra O2 arena

Etter fem års venting kommer endelig LZ sin (foreløpig ?) siste konsert ut til folket. Det gjøres til gjengjeld til de grader. Konserten kommer i alle format innen lyd og bilde (CD, DVD Blu-Ray, vinyl) og i alle de varisjoner du måtte ønske (se link). Snakker om å satse bredt (og kommersielt)...
  6. ROXY

Multikanals musikk

Flere av oss har i andre tråder presentert multikanals musikk. Jeg tenker da på rene audioplater evt med tillegg av bilder/video, ikke konserter. Formatene blir da først og fremst SACD, DVD-A, DTS, DTS Master Audio. Tanken bak denne tråden er at vi sammen kan hjelpe hverandre å leite fram det...
  7. ROXY

John Lord har forlatt oss

Det går hardt ut over våre gamle musikkvenner. Deep Purple-pianist er død - adressa.no - nyheter, sport, kultur og økonomi fra Trondheim og Trøndelag - Norges eldste avis
  8. ROXY

RCA vs XLR

Mine nyinnkjøpte Sherbourn produkter (PT-7020 A prosessor og PA 5-200 effekt) har mulighet for balansert kabling. Jeg har ikke mulighet for balansert mellom BD-spiller (Denon 2012) og prosessor. Vil det bety noe lydmessig å bruke XLR mellom for og effekt...
  9. ROXY

Sherbourn-tråden

Med ny giv for Sherbourn og forhandler i Norge som satser på merket, er det vel på tide med en egen tråd for oss som har investert/skal investere/har tenkt å investere i noen av disse produktene. Undertegnede venter i spenning på forforsterker/prosessor PT-7020 A og 5-kanals effektforsterker PA...
  10. ROXY

Gje meg kraft!

Mine 5 stk Exact (dynabel) sammen med en 10" Seas L26ROY inkl slave utgjør i dag mitt surround høyttalersystem. Senter og bak drives av en Pioneer receiver og frontene av en Abrahamsen V4 effekt. Det spiller veldig pent og godt, men jeg føler at jeg mangler noe krutt i frontene. Abrahamsen har...
  11. ROXY

Levon Helm

Levon Helm har forlatt oss. Legendariske Band tynnes ut "one by one". Allsidig musiker som vil savnes. Levon Helm - Wikipedia
  12. ROXY

Ny politikk fra Play

Legger ved svar fra Play ang. spm. om Euro på bestillinger. Dear xxxxxxx, Thank you for your email. We would like to inform you that there are recent changes made on our system as well as on the website and one of them is from now on Norwegian customers will only be able to purchase items in...
  13. ROXY

Beste TV for svaksynt

Har fått i oppdrag å kjøpe en 50" TV til en svaksynt. Har en formening om at god kontrast er sentralt her. Hva med teknologi - plasma eller LED? Noen gode innspill på dette?
  14. ROXY

Merkelig feil på Pioneer DV-LX50

Da jeg skulle sette på en CD i dag fikk jeg meldinga "Regional Setting" i displayet. Opp på skjermen fikk jeg ei utvida melding om å velge regionkode, der valget sto mellom 2, 4 og 5. Problemet var imidlertid at jeg ikke fikk til å velge region, hverken med fjernkontroll eller knappene på...
  15. ROXY

CAMBRIDGE Azur 651BD vs 751BD

Er det kommet ut noen tester på denne nykomlingen fra Cambridge? For dere som har over middels kunnskap om innmaten i disse boksene, hva er den/de store forskjellene på 651 og 751? CAMBRIDGE Azur 651BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben
  16. ROXY

Exactene skal få seg en storebror!

Har de siste tre årene kjørt med 5 x Seas Exact. De dypeste tonene har inntil nå blitt ivaretatt av en XTZ 99 W10.16. Spiller for det meste musikk, men også noe film og da mye konserter. Mye av musikken er flerkanals (SACD, DVD-A og etter hvert Blu-Ray). Oppsettet med 5 stk Exact har fungert...
  17. ROXY

Gi meg mer styrke og kraft!

Har koblet en Abrahamsen V4.0 effekt på sidekanalene på min Pioneer LX70. Jeg får en fantastisk bedre lyd i sidene, men det er et men.... For å få god balanse i alle kanalene (5.1) må jeg opp på +10 db (maks) på sidene og ca - 2 db på center, surr og sub. Er dette noe jeg må leve med, eller er...
  18. ROXY

As time goes by

Fant dette i radiobransjens gamle bransjearkiv. Årgangene er lagt ut på nett - mye interessant. Gjør meg i denne historiske sammenhengen noen betraktninger om hvor sakte utviklingen av dynamiske høyttalere foregår. PC- er og mobiltelefoner gjør kvantesprang i sin utvikling i forhold til de...
  19. ROXY

Coral Beta 6

Å rydde på loftet kan være svært så spennende. Jeg fant i alle fall et par godbiter som jeg helt hadde glemt. Coral Beta 6 var sammen med andre Corel og Fostex fulltoneelement en billig vei til (nesten) high end hi-fi på 80-tallet. Disse to vil jeg altså lage noe av. De har tidligere stått i et...
  20. ROXY

Treff - sosialt og/eller faglig

Ser at mange andre lokal/fylkeslag har diverse samlinger. De fleste av oss driver vel hobbyen mye for seg selv. Træge trøndera kan vel få til ei samling? Hvor, når og ikke minst hvordan? Interesse?