Søkeresultater

1. merik82

Onkyo TX-RZ720 B surroundreceiver?

Er denne reciveren en eldere modell? Ser komplett selger den med 40% rabatt i disse dager. Har hatt en pioneer lx81 i en del år nå. Tenkte bytte ut denne, da den begynner å bli utdatert på en del områder grensesnitt, skaleringer osv.. Finner ikke så mye info om denne reciveren. Lite tester osv...
  2. merik82

Asus ac66u. Må jeg aktivere 802.11 ac grensesnitt noe sted? Ny lap top

Hei Har fått meg ny laptop lenovo y50-70. Lurer da på om jeg må aktivere ac grensesnittet no sted i ruteren, da min gamle laptop ikke støttet det. Har "intel dual band wireless ac-3160" nettverks kort. Og da asus ac66 ruter. Kjører denne i bro via min altibox hjemmesentral, Zyxel et eller...
  3. merik82

Høytaller kabler i vegg? Hordan få dette pent?

Planlegger å legge høytaller kablene i veggen. Hvordan få dette pent på utsiden av veggen? Finnes det noen form for ramme eller bokser, for å få det pent der kablen kommer ut av veggen?
  4. merik82

804+ny-brukt krell 2250. Sus/støy?

En kompis av meg har akkurat kjøpt ny forsterker krell kav 2250. Opplever en del fra diskant området. Mistenker singnalkablen? Hvor bra bør en signalkabel være til en combo som denne?
  5. merik82

rihanna We found love.. 124db:)

Rimelig sikker på at rommet sammt plasseringen av subben hjelper meg litt her! Men høyt er det! Og morsomt:)
  6. merik82

Db1 skal ut! (sier madammen)

Årsak til utsagnet: Ting detter ned av hyllene i andre enden av rommet:)
  7. merik82

Klirrende diskant= defekt diskant?

Den en diskanten min døde på mystisk vis på lørdag:) Har tatt den av høytalleren.. Den klirrer når jeg rister den.. Vil egentlig bare ha en bekreftelse på at det betyr defekt diskant?
  8. merik82

Hva er galt med denne kurven? Fasefeil?

Fikk dette resultatet da jeg eksprimenterte litt i rew med min sub.. Kanskje vanskelig å se fargene, men den rosa er "phase" og den lilla er "db".. Gir disse kurvene noen mening? Tenker spesielt på den rosa fasekurven.. Det skjer jo veldig mye på den, spesielt etter 100hz..
  9. merik82

Det er forskjell på y-ledd og mono kabel til subwoofer?! !!

Har hatt en mono kabel til min sub til nå.. Tenkte for morro skyld jeg skulle prøve å koble på et y-ledd på mono kabelen.. Vet ikke om det har blitt noe mer styrke/volum i subben.. Men min sub har en funksjon, som gjør: At det til vanlige blå standby-lyset, begynner å blinke rødt når subben...
  10. merik82

203 volt på strømnettet mitt?

Måler 203 volt på strømnettet mitt.. Hvor farlig er det for mine elektriske komponenter? Eller er det farlig i det hele tatt?
  11. merik82

Får ikke min db1 sub på!! :(

Da jeg skulle slå på subben min virket alt normalt i 3 sekunder, helt til standby/on knappen begynte å blinke rødt veldig fort! Til vanlig blinker den rødt 2 ganger når jeg slår den på, for deretter bli blå, som indikerer at den er på.. Men nå står den som sagt å blinker rødt, den reagerer...
  12. merik82

Hvilken type subwoofer kabel? Y-ledd eller ikke?

Lurer på hva som er mest vanlig av mono eller y-ledd kabel? Har selv mono kabel.. Er det merkbar forskjell på de to tilkoblings måtene?
  13. merik82

film klubb o.l

Vurderer å melde meg inn i en film klubb av et eller annet slag, noen som har anbefalinger? Hva er best? Å hvor er det billigst/best å handle blu-ray på nettet?
  14. merik82

Usikker på "phase" på sub!?!?

Hei.. Har et problem angående fase justering på min subwoofer.. Det er vel kanskje egentlig ikke noen fasit på hvor den skal stå? Har 4 forskjellige innstillinger på min: 0-90-180 og 270 grader.. Hva er det egentlig de 4 innstillingene gjør med lyden? Min sub har jo 2 elementer, 1 element på...
  15. merik82

Hvilket kalibrerings verktøy??

Vurderer å kjøpe en eller annne form for kalibrerings verktøy, men er litt usikker på hva? Har hørt om radioshak, rew, antimode etc.. Antimode er vel kanskje bare for sub kalibrering? Eller ikke? Er langt ifra noen ekspert, så den kan ikke være alt for avansert:) Noen som har noen anbefalinger?
  16. merik82

fasit på hvor crossover skal stå ved musikk og film?

Musikk: Ser ut som mange her setter crossover til 80 hz + sette høytallere som smal, om man skal spille musikk! Film: Ser det er litt delte meninger her, men man må vel sette crossover høyere enn ved musikk lytting? Hvor høyt isåfall? Er det virkelig en fasit på noe av det her? Kommer vel mye...
  17. merik82

Endelig Db1:)

Da har omsider min b&w db1 ankommet, etter nesten 5 månders ventetid:) Har ikke fått prøvd den skikkelig enda, men har ikke planer om å gjøre mye annet enn å teste hele helga:) Men hører å føler allerede nå at db1 er ingen smågutt:) Kommer med en litt mer detaljert tilbakemelding etter helga:)
  18. merik82

Ny effektforsterker: brukt hegel h4a mk2, eller 2 stk rotel rb-1582?

Skal kjøpe effektforsterker, litt usikker på hvilken!? Fant en h4a mk2 til 25k på brukten! Men er litt usikker på hvordan hegel er på b&w? Et annet alternativ er 2 stk rotel 1582! virker som en del anbefaler rotel til b&w, så heller vel kanskje litt mot rotel! Noen som har erfaringer med noen...
  19. merik82

Rookie spm!! lf eller hf? er det samme hvem av de man kobler til?

Er det det samme om man kobler til lf eller hf på høytallerne? Om man har vanlige kabler, altså ikke bi-wire kabler..
  20. merik82

import av høytallere> sub?

Hei.. Vurderer å importere en sub, er det noen som har erfaring med den slags? Hvilket land bør jeg importere fra? I mitt tilfelle gjelder det en b&w db1 sub? Hvordan er det med strøm kablene? Er vel mange land som benytter seg av andre type kontakter enn norge, men er kanskje bare bruke en...