Søkeresultater

1. Skrotnisse

Arendal Sound : Offisiell Tråd

Akkurat det kommer nok an på øret som hører. Jeg gikk selv fra Klipsch rf7 mk2 til AS Tower og selv om det er visse likheter så er også Klipsch og AS vidt forskjellige på veldige mange områder så å si at AS er bedre enn Klipsch på lydkvalitet er nok en høyst subjektiv mening. Det hadde...
  2. Skrotnisse

Hjemme hos Devil. Noe eldre, men holder koken....

Aner ikke hvordan den vil fungere med den danske katten din, men på generell basis så synes jeg at du har tatt et meget godt valg :) Jeg testet ut 7010 tidligere i sommer og ble overrasket over god pre-delen faktisk var med tanke på at vi snakker som en surrerundt.boks. Og ikke minst hvor god...
  3. Skrotnisse

SVS 16-Ultra series

I følge Lyd og Bilde blir de nøyaktige prisene så her: SVS SB16 ULTRA SUBWOOFER BLACK HIGH GLOSS kr 19.995,- SVS PB16 ULTRA SUBWOOFER BLACK HIGH GLoSS kr 25.995,- Kilde: Nye versting-suber fra SVS | Lyd & Bilde
  4. Skrotnisse

SVS 16-Ultra series

Spenstig! Med tanke på at "halve" av-Norge er inne i en AS-periode nå skal det bli spennende å se hvordan dette beistet står seg mot AS. Og app-controll; skader aldri! :)
  5. Skrotnisse

Gratulerer :) Angrer litt på at jeg ikke gikk for hvit høyglans selv. Disse i sort høyglans får alt av støvkaniner til å komme krem for tidenes støvorgi!
  6. Skrotnisse

Bygg et walk in closet med sminkerom og plasser Audiovector og fruen der mens AS får plass i stua :) Jeg begynner å få noen timer på mine, men for meg var det litt annerledes: i mitt rom - og i mine ører - spilte de livskiten ut av rf7 mk2 på samtlige parametere og madammen rådigget utseendet...
  7. Skrotnisse

BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

Dette blir både spennende og spenstig. Og ikke minst lærerikt; er nok flere av oss som kommer til å følge ekstra godt med når du bruker 1723-serien i taket :)
  8. Skrotnisse

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)

Føler et snev av både prestasjonsangst og mindreverdighetskompleks når dere to setter igang med kinobygging omtrent samtidig. Men det skal bli interessant å følge dere fremover. Jeg kommer nok til å nøye meg med å prøve å få til et helt greit oppsett i dagens stue, men jeg har sett en del på...
  9. Skrotnisse

Det kan hende vi får kvantumsrabatt på skilsmisseadvokaten? Fikk tommelen opp for å kjøpe sub når rf7'ene blir solgt, men når jeg viste hu bilder av sub2 og sub3 så var egentlig diskusjonen over før den begynte. Er litt usikker på om hu går på "ja men kjære, jeg trykket feil når jeg bestile".....
  10. Skrotnisse

Kiropraktor er ingenting! Jeg ble truet med samlivsterapeut etter at jeg påstå ovenfor madammen at de ikke "var så tunge" og fikk hun til å hjelpe meg med å få de opp trappa :mrgreen:
  11. Skrotnisse

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)

Ditto :) Jeg har dette ørlite håpet om det faktisk skal være mulig å reise avf-kjerringa om vi alle bidrar. Men det må mer enn 3 - 4 "gamle travere" til så det blir spennende å se fremover. Fikk hentet hjem centeren etter at jeg knipset Wenche Myhre i går kveld og det var naturligvis for seint...
  12. Skrotnisse

Det fungerer. Det som er ytterst viktig er at de tre i front er like rent lydmessig. Samme produsent er et must og det absolutt beste er om de er fra samme serie slik at synergien blir komplett. Bak så er det ikke så viktig hva du henger. Selvfølgelig vil det totale lydbildet nyte godt av "same...
  13. Skrotnisse

No problemo, fristelser er vel strengt tatt ikke helt ukjent når det kommer til anlegget mitt. Men jeg tror nok sub3 blir for stor dagens stue. Dette hadde gått sånn akkurat, men jeg tviler på at frøkna hadde godtatt et slikt monster i stua hennes/vår...
  14. Skrotnisse

Den skal definitivt teste som large; det er jo en syretest for enhver center. Sett bort fra rc64mk2 så har jeg stort sett foretrukket å kjøre de som large åkke som :) På sikt vil jeg nok kjøre de lukket som deg. Det blir et litt tightere lydbilde og fungerer stort sett bedre på et meste av...
  15. Skrotnisse

Nja, jeg har et blandet forhold til WT. Jeg har opplevd de live og det var en fantastisk opplevelse. Jeg rådigger de to live-utgivelsene dere. Men studioalbummene? Det er reinspikka søppel. De prøver så utrolig hardt å være symfoniske, men det blir alltid flatt og kaldt og delvis skjærende...
  16. Skrotnisse

Jeg hadde vel i utgangspunktet tenkt at denne avf-perioden ville av typen "sporadisk mens anlegget ble liggende brakk", så det kommer sikkert som en gigantisk bombe at ikke ting går som planlagt i oppsettet også kjent som "skrot-teateret" :mrgreen: Kinoen som ble lagt ned: Når vi tok over...
  17. Skrotnisse

Denne byttesjuken trumfer alt. Og spesielt fornuften! Det skal bli spennende å høre hva du synes når de kommer i hus. Du har jo ett par effekttrinn som bør gjøre susen her.
  18. Skrotnisse

@Torolan: du er inne på noe meget viktig her. Det vil alltid finnes høyttalere som er bedre enn de du har og det vil alltid komme nye som er bedre enn de du har, men spørsmålet vil være om man bør kaste seg rundt så lenge man er fornøyd med det man har. Jeg vet med meg selv at om jeg hadde...
  19. Skrotnisse

Tyngre saker fungerer fett som fxxn :mrgreen: DevilEJ: Jeg tror nok du har noe å se frem i mot her. Nå har de fått ca 30 timer på seg og selv om det er en del timer igjen så begynner de å vise hvem de faktisk er. En stor utfordring jeg hadde med rf7 mk2 var at jeg aldri fikk min type musikk...
  20. Skrotnisse

Jeg har en del timer igjen før de kan få status som "innspilte" og jeg synes det blir feil å si noe endelig om de før de faktisk har fått disse timene. Men du stiller imidlertid noen spørsmål som fortjener "et foreløpig svar". 1) Er de like dynamiske? Å JA! :mrgreen: 2) Spiller de mer korrekt...