Søkeresultater

1. L

Dagens "kupp" på www.finn.no !!!

Her kan vi virkelig snakke om overpris... Tandberg Huldra 12 - FINN Torget
  2. L

Dagens "kupp" på www.finn.no !!!

Vel, Trinitron-TVen slår vel det meste av det som er å få i butikkene i dag, men resten har jeg mine tvil om.
  3. L

Tandberg TB 2

8 ohm går fint, ja, for det er mindre belastning. Jo høyere impedans, jo lavere blir belastningen på forsterkeren, men man får ikke utnyttet så mye av uteffekten. Den innebygde høyttaleren i de gamle Tandberg-apparatene var ofte på 3 ohm.
  4. L

Tandberg TB 2

Ja, utgangen skal kunne kobles direkte til en høyttaler. 4 ohm og større burde gå bra. Det er ikke så mye til utgangseffekt her, sikkert ikke mer enn 1 watt i beste fall, så ikke ha alt for store forventninger i forhold til å spille høyt. Redigert: I følge sidene til Norsk radiohistorisk...
  5. L

Tandberg Huldra 6-30 pris

Disse kabinettene ligger generelt sett lavt i pris - antagelig hadde en bordmodell av samme radio vært mer lettsolgt og mer verdt. På bildet ser det ut som den er rimelig hel og pen men litt møkkete. Jeg vil anslå litt forsiktig at du kan tørke over den med en lett fuktet fille og forlange...
  6. L

omkobling av Tandberg 9200XD

Hvis det er nettdrevet børsteløs motor må du bytte reimhjul. Hvis det er likestrømsmotor kan det være montert en skive med fullt av små hull på motorakselen. Disse har en rekke med hull for 50Hz og en for 60Hz, og en optisk sensor registrerer hvor mange ganger strålen brytes pr. tidsenhet og...
  7. L

Hvor hekta er du på TV?

Er veldig hekta på TV. Har 14 stykker.
  8. L

Antenneforsterker!

Jeg kjøpte en til rundt 70 kroner på Biltema. Den fungerer kjempefint.
  9. L

laserdisc vs dvd

Nei, men Beta.
  10. L

Elkjøp reklame

Elkjøp er favorittbutikkene mine. Det er nemlig der jeg gjør de beste funnene i containeren.
  11. L

Flytting av AV-utstyr

Sett TVen i baksetet på bilen hvis det går. Hvis ikke burde det gå greit å legge den med skjermen ned oppå en stor pute eller noe annet mykt et sted hvor det er plass.
  12. L

Noen spørsmål om bildetilkoblinger..

Selv har jeg ganske dårlige erfaringer når det gjelder Grundig og kvalitet, men det bruker på å være bra så lenge det virker. 1500 kroner var den sikkert verdt
  13. L

Moderne bilde også dårlig ?

Beta er bedre enn DVD!! (vel, i alle fall SuperBeta, da) Men det er jo i alle fall ikke langt fra sannheten. Jeg har jo noen Beta-filmer fra begynnelsen av 80-tallet. To av dem er profesjonelle opptak av 16mm svart/hvitt film, og bildet på Beta-kassetten er absolutt støyfritt, og så skarpt og...
  14. L

Er Marantz dårlig?

En gang lånte jeg en Marantz-forsterker fra begynnelsen av 90-tallet. Jeg må innrømme at den var endel bedre, uten at jeg ble overimponert. Men jeg fikk ikke testet den helt 100%. Men ellers har jeg ingen erfaring med nyere Marantz.
  15. L

Er Marantz dårlig?

Jeg har merket meg at mange skryter av Marantz, men selv har jeg hatt svært dårlige opplevelser med det; Jeg fikk et Marantz-anlegg fra 1983, hvor ingen ting virkelig var bra. Radioen hadde så dårlig mottaker at den var bortimot ubrukelig. Selv på kabelTV-anlegget var det bare såvidt den tok i...
  16. L

LP bedre enn CD?????????

Dette er vel en "hvert til sitt bruk"-sak. Selv hører jeg praktisk talt aldri på CD-plater. Jeg hører for det meste på radio, men også ganske mye vinyl. Og jeg merker at det er mer "trøkk" på lyden på vinyl. En gang gjorde jeg en sammenlikning: Jeg fikk tak i noe klassisk musikk på vinyl og CD...
  17. L

Grilltips

Jeg prøvde engang å sprute startgass inn i en tom appelsinjuicekartong (1,5 liter) og kastet den i ovnen. Det gikk 2 sekunder, så sa det PANG, det sprutet aske ut av trekkventilen og flammene i ovnen slukket. En annen gang kastet jeg inn en tom tennvæske-flaske med omtrent samme resultat, bare...
  18. L

Hvilken bakgrunn ..

Denne:
  19. L

Tar inn P3 i subwooferen

Jeg får av og til inn radio med båndopptakeren hvis jeg aktiverer en eller begge avspillingskanalene og skrur volumet godt opp. Da hører jeg en eller annen AM-kanal på et ukjent språk. Det er veldig svakt, og hvis jeg legger på et bånd endrer lyden seg. Når jeg spiller av et bånd hører jeg...
  20. L

Bare må vise min volvo

Men de har glemt å ta med den obligatoriske Wunderbaumen?