Søkeresultater

1. O

Kjøpe skikkelige øreplugger - valgets kvaler...

Hei! Har nå rett og slett gått lei av å sitte med et digert headsett og hodetelefonforsterker med ledninger over alt... Lyden på dette er ikke så fryktelig bra allikevel, så derfor vurderer jeg å kvitte meg med det. Er snakk om Beyerdynamic dt770 og Fiio E17... Tenkte da at jeg kunne skaffe...
  2. O

Bruke Hegel H300 som forforsterker.

Hei! Satt og surfet på nettet da jeg plutselig kom over diverse forumtråder om stereoanlegg med dedikert for- og effektforsterker... Begynte da å gruble litt... Hvis jeg tilfeldigvis skulle kommet over en Hegel H20 som selges rimelig, hadde det ikke vært litt gøy å brukt denne som...
  3. O

Musikkavspiller til 6-7000... Forslag?

Hei! Etter å ha lagd tråd om å kjøpe nye høyttalere pga kjedelig lydbilde, så lærte jeg rett og slett i siste liten at det var Apple TV med Spotify som var synderen... Med andre ord så må jeg rett og slett gå til innkjøp av en musikkavspiller som gir litt bedre lyd enn Apple TV via optisk...
  4. O

Sonus Faber Venere 3.0

Hallo! Leste om Sonus Faber på Lyd & Bilde og ble plutselig svært nysgjerrige på disse. Per dags dato så bruker jeg System Audio Mantra 60 på Hegelen min, men synes vel at disse kanskje er litt kjedelige? De spiller knakende godt, men musikken blir litt uinspirerende i lengden... Tenkte da at...
  5. O

Drømmeanlegg vs romstørrelse...

Heihå! Som sikkert mange andre her inne, så drømmer jeg stadig om å oppnå mitt eget lydnirvana. Dette innebærer jo selvsagt at man har det riktige oppsettet. Jeg vet at jeg kommer til å oppgradere høyttalerne mine ytterligere, men det blir nok først etter at jeg blir ferdig med studiene og...
  6. O

Hodetelefonforsterker! Fiio E11 vs E17

Hallo! Har lenge sittet og fundert på hodetelefonforsterker, og kommet frem til at jeg vil ha noe portabelt som jeg kan koble mot macbooken min... Har gjort en god del research og silt det ned til Fiio sine forsterkere. Eneste er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken jeg skal velge når...
  7. O

Lydkvalitet på hodetelefonforsterker gjennom USB

Hei! Har prøvd å google, men kommer ikke frem til noen ting... Jeg lånte med meg en Musical Fidelity M1 hodetelefonforsterker her om dagen. Denne prøvde jeg bare for moro skyld å koble til PC´en gjennom USB porten. Konklusjonen var at lyden var helt elendig. Nå skal det sies at dette var USB...
  8. O

Streame lyd fra pc, gjennom squeezebox og ut til stereoanlegg...

Hei! Som tittelen tilsier, hvordan kan jeg få min squeezebox touch til å spille lyd streamet fra pcen? Greia her er at jeg vil sitte på Spotifyen som er installert på maskinen istedenfor å bruke den rotete fjernkontrollen som følger med logitech mediaserver. Synes mediaserverprogramvaren er...
  9. O

Stereoforsterker til +/- 10 000

Hallo! Planlegger nå å droppe hjemmekinoplanene mine og heller gå for et greit stereoanlegg. Blir bare stress og unødvendig dyrt å bruke penger på noe man ikke kan plassere skikkelig, får heller vente til jeg en gang skaffer meg et dedikert hjemmekinorom... Altså, hovedmålet med forsterker er...
  10. O

Cambridge 840A vs 840E/840W

Hallo Sitter som vanlig å sikler på lydutstyr, helt til jeg kom over Cambridge sin Azur 840-serie som fanget min interesse. Du kan jo få 840A integrert forsterker, eller du kan koble sammen en 840E sammen med en 840W. Mitt nysgjerrige spørsmål da er at hva vil egenlig forskjellen være hvis man...
  11. O

Plassere høyttalere/subwoofer i hylle...

Hei igjen! Min uvitenhet om høyttalerplasseringer er fortatt tilstedeværende, så mitt spørsmål denne gang er som følger: Er det mulig å plassere høyttalere inn i en spesialbestilt hyllemodul ala IKEA sin Bestå? Eventuelt bygge en selv? Jeg tenker da på følgende: En forsenkning i midten av...
  12. O

Beste måten å koble pc til forsterker?

Hei! Er en ting jeg lurer på når det gjelder lydtilkobling. Har vært og googlet, men finner ikke helt det svaret jeg søker etter. Hvis jeg skal koble mediasenteren til forsterkeren, hva er den beste metoden? Eller for å si det på en annen måte... Hva er forskjellen på optisk, coax, hdmi, analog...
  13. O

DLNA på Onkyo

Hei! Har funnet ut at å spille musikk fra htpc gir dårlig lyd og er ubrukelig. Jeg planlegger å kjøpe en NAS som jeg kobler på nettverket. Er det mulig å spille av fra NAS'en via SERVER-funksjonen på recieveren? Kommer til å legge inn FLAC musikk på NAS, men hvordan vil eventuelt DAC'en i...
  14. O

Får ikke til lyden på anlegget...

Hei! Har prøvd litt forskjellige plasser å finne løsning på problemet mitt uten noe sælig hell... For en stund tilbake bestemte jeg meg for å skaffe et skikkelig hjemmekinoanlegg... Utifra budsjettet mitt så valgte jeg å basere høyttalerne på Dali Lektor serien. Anlegget er ikke ferdig. Så...