Søkeresultater

1. Retep

Retep`s lytterom. Tilbake til stereo

Gode gamle Nad 208 og Dynabel Euforia... Med plassering av den ene høyttaleren i hjørne og den andre mye mer fritt så ser man jo hvor ulikt de måler. Er helt typisk eksempel på hva som skjer det her. Heldigvis så summerer de godt sammen. Etter to EQ punkt på høyre subb så ble det ikke så...
  2. Retep

Har fått koblet opp et nr 3 oppsett i tv stua oppe. Mest for å teste ut om jeg vil ha et oppsett her oppe. Noe det ser ut til at det kan bli. Etter litt flytting på høyttalere og sofa og to EQ punkt på den høyre høyttaleren så ble dette her egentlig relativt bra. Anlegget er satt sammen av...
  3. Retep

Jo har hatt sb12pluss et par ganger. To stk begge gangene. Jeg opplever de som meget gode subber. I mitt 38m2 rom så fyller de godt inn. Jeg drar på ganske mye innimellom men har ikke fått de til å gå i protect. Om du bare spiller Infected Mushrooms ol musikk, så vil de ha begrensning i spl...
  4. Retep

Dankes Stuekino

Ja hva synes du om den nye Tool plata?
  5. Retep

Noen bilder fra rommet våres..
  6. Retep

Da har man omsider kommet til hektene igjen etter å ha vert utstiller på Europas nest største hifimesse. Warszawa 2019 hvor vi for første gang viste frem Ø Audio Icon utenfor Skandinavia. Tilbakemeldingene vi fikk var helt fantastiske. Dette var skikkelig gøy, men samtidig svært slitsomt...
  7. Retep

Veldig ulikt fra rom til rom. Hos meg så liker jeg at jeg ser innsiden godt. Vil vel si de nå står og skyter mot skuldrene, med krusspunkt ca 1meter bak meg. På jobben så er de mer likt med deg. Der skyter de rett i øret omtrent. Du bør også prøve å tilte de litt opp bak. 1-2cm. Det som...
  8. Retep

Heisann, nei de ble solgt under "rengjøringen" men har lånt meg en subb.. Som desverre ble henra på mandag. Så trenger en el to til film. Til musikk så kjenner jeg ikke behovet for subb. Det som er med Ø er at har man først hatt de, så er det svært vanskelig å klare seg uten de. Du får komme en...
  9. Retep

Torolan's stuekino. ATI har entret stuekinoen...

Flott høyttalere det der Tommy. Liker de selv jeg. 😀 Du får legge ut frekvenskurven jeg fikk av deg.. Den var skikkelig smooth.
  10. Retep

Vinterdekk er gode greier. Er heldigvis ferdig med bytte for denne gangen.
  11. Retep

Kan vel si det slik ja. Var skikkelig spent på om jeg huska lyden riktig. Og det lille jeg har fått høre ikveld er slik jeg husker. Blir nok noen timer med rew imorgen. Men det sitter allerede svært bra.
  12. Retep

I Siste kinoen min, den du fikk høre så hadde jeg vel +10db i bassen. Så ja, ved tørr bass og og kontroll så kan man skru opp ganske mye på film. Mener jeg hadde musikk preset på +2db.. Hører rykter om enda flere basser hos deg... 😀 Galemattias rett og slett. Må få rart turen snart.
  13. Retep

http://eliacoustic.com/acoustic-products/ Her finner du noe info.. Ja Kjetil har 60cm tykk bassfelle på frontvegg bak lerret.
  14. Retep

Gutta i full gang med å henge opp absorbenter med reflekrorer på veggene. Kinoen til Kjetil. Nå begynner det å komme seg. Vi fikk til det vi ønskt med tiltakene. Vi har beholdt den åpne lyden, den stramme hardtslående bassen. Og det er fryktelig lett å plassere objekter i lufta hvor det...
  15. Retep

Her er noen av diffusorene vi plasserte rundt om igår..
  16. Retep

Her er noen av diffusorene vi plasserte rundt om igår..
  17. Retep

Ut på tur igjen idag. I dag går turen til en kino, stor flott hjemmekino som vi skal montere akustikk plater i idag. Senere kommer Dirac Høvdingen for å kjøre Dirac.. Så får vi diskutere litt frem og tilbake på hvordan vi skal implementere dette mot de tre subbene som står idag i kinoen, ferdig...
  18. Retep

Ja, Ø i første omgang.. Utlånsparet våres blir stående hos meg. 😀
  19. Retep

Høyttalerene har jeg hatt før og jeg klarer meg ikke uten viser det seg. Forsterker blir en integrert med digitale og analoge innganger. Den ene jeg ser på har streaming også. Så går jeg for den så trenger jeg strengt tatt ikke mer.. Men den er dyr!