Søkeresultater

1. D

Forsterker 200 W

Stereo;) DIY Chip Amplifier Kits, PCB's, Components and Information. Ikke like kraftig som du ønsker men enkel å bygge.
  2. D

Power supply til Hypex UcD700

Skal hjelpe en kompis å byge power supply til Hypex UcD700 og lurte derfor på om noen andre her på forumet har bygget noe lignende? Det kjekkeste hadde vært hvis noen hadde et ferdigdesignet forslag til kretskort så en bare kunne etse og være sikker på at det fungerte på første forsøk:) Hvis...
  3. D

T-Amp chassis under bygging

Fant en norsk side som hadde mye kontrollknotter/volumhjul. www.kompotek.no - nettbutikken med det meste Bare sånn hvis noen andre er på leting etter det samme som meg:)
  4. D

Bygging av gainclone monoblokker ferdig - Bilder

Ble utrolig bra resultat til slutt:) Håper du blir fornøyd med lyden også:)
  5. D

Hva slags forsterker vil jeg bygge?

Hvis du ikke har behov for allverdens krefter vil jeg anbefale en chip-amp (gainclone). Finner mye om den på nettet hvis du tar et søk på google. Du må imidlertid tenke på etsing av printeplater hvis du skal bygge forsterkeren helt fra bunnen av. Dette tar fort litt av din tid og dine penger, så...
  6. D

Hvor fikk du tak i granitt da, og kappet du selv? Prøvde å få tak i granitt før jeg satte i gang med å bygge T-amp chassis, men fant ingen som solgte her i Trondheim:(
  7. D

Ser bra ut dette:-D Er det ekte granittplater du har brukt som fronter, eller er det metall med granitt-spraylakk?
  8. D

Takk for tipset:) Mulig en gitarknott blir for liten i forhold til hva jeg hadde tenkt, men skal stikke ned til musikksjappa i byen en dag og kikke:)
  9. D

Elfa har ingen silikonskiver med rette formen som passer til denne chippen, så det nærmeste du kommer er silikonduk (Artikkelnummer 75-646-69). Ulempen med denne er at den koster 249 kr, halvparten av hva byggesettet du kjøpte koster:-? Men hvis du kjøper en slik duk og ikke trenger hele (300 x...
  10. D

Volumknapp Noen som vet hvor en kan få tak gullfarget eller sort knapp/ratt til volumkontrollen? Tenker på noe i samme stil som er på Abrahamsen-forsterkerne. Har sett litt på knottene som finnes i elfa's utvalg, men var ingen av de som falt helt i smak
  11. D

Da var endelig T-ampen oppkoblet i testkonfigurasjon i det nybyggede kabinettet (som jo tok sin tid å få "ferdig":P ) Nå er bare spørsmålet hvilken input modifikasjoner jeg skal gjøre? Har tenkt på versjon 3 "stealth" fra Input Modifications Har skaffet stereopotensiometer, intern sølvkabling...
  12. D

Selvgjort er velgjort som dem sier;) Hvorfor ha noe som alle andre har, når du heller kan lage noe unikt:-D Ble i går ferdig med siste strøket med klarlakk. Selvsagt fikk jeg kjerringa til hybelverten på nakken da jeg lurte meg ned i vaskekjeleren og la det siste laget. Ikke min feil at...
  13. D

Bilde fra design konkuranse

Syns personlig disse var mye penere;) (Også fra samme konkuransen)
  14. D

Det går som det går når en bor på hybel og ikke har noe eget hobbyverksted...sakte:( Har den siste tiden grunnet og lakkert matallchassiset, og siden en ikke kan lakke inne er en prisgitt værgudene. Men nå ser det "svart" ut og etter et lag med klarlakk kan jeg sikkert begyne montering:)
  15. D

Mine erfaringer er at chippen som er basis for denne forsterkeren nesten ikke utvikler varme. Etter at forsterkeren har stått på hele dagen på normalt lyttenivå er den såvidt litt lunket på overflaten. Men det jeg lurer på er om du har beholdt T-ampen orginal og kun loddet om på...
  16. D

Lekkert chassis du har laget!:) Har du noen bilder av baksiden også?
  17. D

Front og topp Da var plexiglassfronten saget ut og topplokket "klippet" til med en stor platesaks. Er imidlertid en smule usikker på om jeg skal bruke denne topplaten og lakke den sort, eller om jeg skal klippe til en ny uten luftehull som jeg kler med sort lær? Hva tror dere blir penest...
  18. D

Takk for gode svar angående lakking:) Legger ut et par linker til test av T-amp og til en side som inneholder litt tweaking for å få maksimalt godlyd ut av denne lille chipforsterkeren. Regner med jeg blir å bytte ut litt kondensatorer for å få mer kontroll i bassområdet samt skifte ut det...
  19. D

Takk for positiv tilbakemelding:) Tar rådet til etterretning og prøver araldit neste gang det er noe som skal limes. Så forøvrig på GainKloon prosjektet og lurte på om de sorte metallflatene var lakket med lakksprøyte, eller om du hadde klart å få så strøkent finnish med sprayboks?
  20. D

Tresløyd... Metallsløyd skulle vise seg å ikke være min beste venn! Etter å ha limt fast de 4 aluminiumsdragerne med super epoxy, trodde jeg det skulle holde mer enn noen få timer. Under pussing av front og limrester løsnet to av limpunktene, og jeg måtte dra fram skrutvingen og starte på...