Søkeresultater

1. Skrotnisse

Den store konserttråden - våre inntrykk

Etter å ha søkt meg grønn her føler jeg meg tilnærmet trygg på at det ikke finnes en lignende tråd. Om jeg tar feil så rop ut så sletter vi denne :) Til saken: Selv om vi stadig etterstreber ett lydmessig nirvana i våre lytterom hvor det handler om å få artistene mest mulig "hjem i stua" men...
  2. Skrotnisse

Lengde på strømkabler - har det noe å si?

Nylig investerte jeg i en Nordost Thor og dermed forandret behovet for strømkabler seg. Hvor jeg tidligere brukte stikkontaktene i veggen står nå 6 av komponentene koblet til Thor. Ved andre har det blitt en langt kortere avstand fra enden av strømkabelen til komponenten. I et forsøk på å...
  3. Skrotnisse

Gulvstående stativ til Proj - finnes det?

Etter å ha leita meg halvgrønn en times tid både på nettet og på avforum ser jeg meg ingen annen løsning enn å spørre høflig her: Hvor får man kjøpt gulvstående stativ til en projector? Er sikker på at jeg har sett det en gang, men er ikke kar om å komme på hvor. På forhånd mange takk for...
  4. Skrotnisse

Soundgarden skal selge Ec - hva skjer og åker noe ut?

Soundgarden skal selge Ec Linken ovenfor tar deg til saken hos lyd&bilde. Det er selvfølgelig greit med et mangfold i produkspekteret hos en så stor kjede som Soundgarden, men Soundgarden distributerer allerede både McIntosh og Hegel som har produkter i flertallet av de samme priskategoriene...
  5. Skrotnisse

RemoteDesktop: Itunes blir rosa faktisk

I racket har jeg en htpc hvor all musikk blir lagret looseless og spilt av i Itunes. Denne pc'en er koblet til anlegget med en digitalkabel for lyd, and thats it. For å kontrollere den bruker jeg Remote Desktop og dette har fungert helt toppers inntil nylig. For når jeg oppgraderte Itunes på...
  6. Skrotnisse

Magasinet Hjemmekino starter nytt sammarbeid med hjemmekino.no

Det var med stor forbauselse jeg leste lederen i den nyeste utgaven av magasinet hjemmekino. Redaktør Håvard Holmedal skriver nemlig følgende: Magasinet Hjemmekino har jo tidligere hatt www.hjemmekino1.no som sin hjemmeside. Denne siden har desverre blitt fint lite oppdatert og adressen i seg...
  7. Skrotnisse

slett denne tråden takk

slett denne tråden takk :)
  8. Skrotnisse

Salgskanaler for brukt utstyr?

Det kan godt hende at det var noe feil med søkinga mi og at det eksisterer en lignende tråd\oversikt, men jeg fant ikke noe, så jeg drister meg til å spørre: Hvilke salgskanaler har vi for vårt brukte utstyr? Her er listen jeg bruker meg av, andre forslag mottas med stor takk: Avtorget...
  9. Skrotnisse

Innlegg vises ikke

Når jeg trykker på nye innlegg kom tråden min på lista, da var det et nytt innlegg fra Hellnoob, men når jeg trykket meg til siste side ser jeg kun mitt eget siste innlegg, ikke Hellnoob's sitt. Har noen lyst til å ta en titt på dette problemet?
  10. Skrotnisse

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)

Velkommen til Skrot-Teateret; en kino sterkt preget av bytte av utstyr og store ambisjoner. Fremfor at alle skal bla seg til side 1 i en stadig lengre tråd har jeg valgt å legge opp selve presentasjonen på minhjemmekino og den kan du lese her: Skrot-Teateret: Den store presentasjonen...
  11. Skrotnisse

Benq W9000; Kr 23600, kan detta stemme?

Nylig solgte jeg min kjære 8720 fra Benq fordi jeg skal oppgradere til en 1080p projektor, og jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for Sony Pearl. Men så kom Benq W9000 i samme prisleie. MEN, plutselig kommer butikken Papyrus og selger benq w9000 til kr 23 588. Er dette en skrivefeil eller...
  12. Skrotnisse

Rør-forforsterker til midgard audio oberon 6,1; HJÆLP EN STAKKARS FJOMP!

Etter å ha lest en test i fidelity av Nordic Ming Da MC-3R MK. 2 ble jeg litt sugen på å bytte ut min kjære Krell Kav 400xi med nettopp en rørbasert forforsterker, men Mingen blir desverre ikke anbefalt pga noe inngangsimpedanser (jeg er ikke så utrolig teknisk anlagt, så ikke få helt spader)...
  13. Skrotnisse

Beste reciever fra kr 10 000 til kr 15 000

Det å lage en sånn tråd er vel egentlig unødvendig siden det eksisterer info om de fleste produktene her på forummet, men det er et real åk å lese ørten forskjellig tråder og prøve å konkludere med noe, så jeg prøver meg jeg: For min del er det endelig på tide å ta steget opp fra stereo til...
  14. Skrotnisse

HK avr 635 vs Pioneer VSX-AX4ASi-S

Jeg har prøvd å søke, men fant lite, så jeg drister meg til med egen tråd. Saken er følgende, 1 februar får jeg ny leilighet og dermed større plass. Anlegget idag er ett stereoopsett men jeg skal nå gå over til surround og frontrekka vil bli drevet av monoblokker, men jeg er litt i tvil når det...
  15. Skrotnisse

Krell kav 400xi vs 2xParasound A23

1 februar står min nye leillighet klar, og i forbindelse med et leiker jeg meg litt med tanken på oppgraderinger. En av de største vil nok være å eventuelt bytte ut Klipsch RF7 med Martin Logan Vista. Og det skal også inn en pioneer ax4 eller hva de nå het. Men det jeg lurer på er følgende...
  16. Skrotnisse

PD Action Md1MK2 til kr 19000 vs Model Two?

Hei. Nå kommer snart feriepenga og en projektor står høyt på ønskelista etter ett par års fravær. Det blir uansett en fra projectiondesign, men jeg lurer på følgende: Action model two overgår visstnok model one mk3 på alle punkter bortsett fra sortnivået, men hvordan er model two kontra model...
  17. Skrotnisse

Skullface.com - a new kind of DVD coverage

Skullface er ei ny side når det gjelder dvd. Som regel baserer sider seg på å omtale selve filmene.. Men denne siden anmelder selve utgavene, dvs de feite utgavene som eksisterer på markedet.. Sånn sett kan det det være grei å sjekke denne siden før man gjør noen store investeringer... Det er...