Søkeresultater

1. K

Dempematter som i bil i kinoen? Og bass som går mot taket/ståhøyde.

Har noen prøvd dempematter som man bruker for å få bort risting/resonanser i bildører og slikt i hjemmekinoen? Vil noen slike dempematter i tak eller vegg ha noen som helst dempende effekt til andre rom og nabo, eller blir det bare for spinkle greier om man ikke legger i hele taket eller veggen...
  2. K

HiViLux Zero Edge lerret

Har et 106¨ hvitt lerret i mørkt rom. Lerretet dekker hele veggen, men ramma er ganske tykk. Kunne vært gøy å presse ut enda noen tommer med et zero edge lerret, selv om jeg ikke tror jeg bytter helt enda. Oppgraderer en del på lydsiden for øyeblikket (Arendal Sound). Noen som har prøvd dette...
  3. K

Musikk uten å slå på projektor

Med Youtube spilt av fra Nvidia Shield til Yamaha A2050 får jeg meget god lyd på musikk. Har hørt og sett litt acapella i det siste. Når jeg starter musikk trådløst fra Spotify på telefonen synes jeg ikke det låter like rent. Usikker på om det er telefonen som faktisk sender musikken trådløst...
  4. K

SVS vs Klipsch høyttalere (ikke subene)

I denne videoen så høres Klipsch flat og innestengt ut og SVS sine høyttalere mye mer fyldige og dynamiske. Er det virkelig så stor forskjell mellom de og er det reelt eller er han litt partisk mot SVS? Noen som har prøvd Ultra-serien utenom subwooferne til SVS. Er det kanskje den innebygde...
  5. K

Hvilken Yamaha-receiver?

Ble i en annen tråd gjort oppmerksom på at Yamaha har cinema DSP som kan imitere lydgjengivelse som om man var i et helt annet rom eller sal enn sitt eget lille kinorom. Jeg synes det hørtes spennende ut og kunne tenkt meg å høre om man kan få lyd som minner enda mer om lyden store-sal i en...
  6. K

Egreat A8pro HDR

Har nylig kjøpt Sony VW270 projektor og vurderer en mediaspiller for rip. Har foreløpig veldig lite erfaring med HDR (bortsett fra foto) og bare såvidt testet litt i går kveld fra en film uten lyd via Panasonic ub420 spiller pga. Atmos blokkering. Vil bildet via Egreat A8pro uten Panasonic...
  7. K

Må jeg kjøpe ny receiver til 4K projektor?

Skal kjøpe 4K HDR projektor og Panasonic UB420 UHD Blu-ray-spiller. Har en Onkyo TX-NR616 receiver som jeg tror er rundt 7 år gammel. Må denne byttes ut eller vil jeg kunne kjøre passthrough uten tap av kvalitet på denne? Eventuelt bildekilder med hdmi direkte til projektor og egne kabler til...
  8. K

Native 4K projektor

Har siden 2013, da jeg fikk demo av kinoen til Andreas 21 hatt lyst på projektor med 4K. Tror det var Sony VW1000 han hadde da. Jeg likte så godt Motionflow på Sonyen at jeg byttet ut vår JVC med en Sony HW30. Prisene på 4K projektorer har nå kommet ned en del, selv om 25k hadde vært å...
  9. K

HW30, bildet hakker/glipper med Netflix fra Mac

Når jeg ser Netflix fra Macen og via Onkyo receiver til Sony HW30 så hakker/glipper bildet. Jeg liker å bruke motionflow men ser ikke ut til å fungere noe særlig fra Netflix. Vil bildet flyte bedre med f.eks. Apple TV?
  10. K

kdlinks HD700

Ser ut som denne 3D mediaspilleren får mye positive reviews på amazon Amazon.com: New Arrival! KDLINKS HD700 Extreme FULL HD 3D Digital Media Player with Gigabit Network, Built-In Wifi, Youtube & Full ISO/VOB Support (Realtek 1186 3D): Electronics Lurer på hvordan vil være i forhold til...
  11. K

Med8er 600x vs Oppo

Vurderer en mediaspiller som f.eks. Mede8er 600x for å spille filer som min Oppo 93 ikke tar. ISO 3D og .ISO. Fra min Oppo kjører jeg litt sharpening og litt noise reduction (har begrenset det i senere tid). Er bildekvaliteten like bra fra en slik mediaspiller som fra Oppo? Nå har jeg en hdmi...
  12. K

Bortskjemt på størrelse

Var i butikken i dag og sa til mine barn på 3 og 5 år "kom gutta, så ska æ vis dåkker en stor tv". Tok de med bort til en 80" tv og da sa 5 åringen "dein e ikke nåkka stor. Vi har myijtti stør i kinoen". Litt gøy hvor bortskjemt man kan bli på størrelse når man har projektor. Blir ikke imponert...
  13. K

hvit vs Black diamond

Kom over en video hvor de viser hvit duk vs Black diamond duk Magnolia Home Theater Best Buy Training Video SI Screen Innovations JVC Projection Screen - YouTube Ganske kult hvordan duken gjør rommet så mørkt
  14. K

Pergo varmematter på tilbud hos Coop Obs Bygg

Pergo quickheat varmematter er på tilbud hos Coop Obs Bygg (ihvertfall i Trondheim). 30-35% avslag. Pergo quickheat - Pergo - verdensledende innenfor kategorien laminatgulv Var innom Coop Obs Bygg nå på mandag for å kjøpe varmematter nå som jeg pusser opp i kjelleren. Ble veldig fornøyd da de...
  15. K

Blafrelyd 20-30hz

Får mye blafrelyd fra suben (SVS PB10 NSD) på frekvenser mellom ca 20-30hz. Kommer mye mer luft ut fra suben på disse frekvensene enn når den går høyere opp i frekvens. Under 20hz er det ikke noe mye blafring. Er det slik at det skal komme mye mer luft ut på 20-30hz? Kan man gjøre noe med denne...
  16. K

1 back surround og 1 front high samtidig

Kan man kjøre kanal 6 og 7 (i et 7.1/7.2 oppsett) som 1 back surround og 1 front high samtidig? Hadde vært kult å få litt av begge uten å kjøpe en 9.1/9.2 receiver :)
  17. K

Program for frekvenskurve

Noen som vet om et veldig enkelt program for å lage en frekvenskurve? Har lyst til å se forskjell på med og uten Audyssey-autokalibrering i mitt rom. Lastet ned REW fra hometheatreshack.com men ser ut som det er mye å sette seg inn i. Tenkte at det sikkert går an å bruke audyssey-mikrofonen...
  18. K

Bass i ståhøyde

Har best bass fra suben i ståhøyde. Også dessverre best en god meter foran sitteposisjon. SVS pb10nsd står midt bak sofaen da det er den mest praktiske plasseringen. Om jeg skulle plassert suben under lerretet så ville jeg måtte løfte lerret en del da jeg har betonghelle og spikes under og...
  19. K

Hvilken høyttaler oppgradere først?

Har i nesten 1 år brukt hjemmekinopakken Klipsch HDT500 i min hjemmekino i kjelleren. Valgte noe kompakt ettersom mitt lerret fyller bredden på rommet. Kan se bilde i min signatur. Tenker på om jeg skal oppgradere noe. Hvilken høyttaler ville det vært naturlig å oppgradere først? Tenker...
  20. K

KristianW´s Hjemmekino. DIY Skyline Diffusor

Stor takk til alle de hjelpsomme, kunnskapsrike og ivrige medlemmene på avforum :-D Lagde meg våren 2012 min egen dedikerte hjemmekino i kjelleren. Har nå endelig fått laget meg profil på min egen kino. Ta gjerne en kikk på: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/KristianW Vurderer å få...