Søkeresultater

1. O

Den kjempestore Hegel tråden

Sitter og venter på Hegel HD12. Denne skal da brukes i Head-Fi´en min... Håper at denne i seg selv er så bra at den alene kan erstatte HD11 og MF komboen jeg har nå! Jo færre bokser, jo bedre er det. :) Har noen av dere vært borti HD12 enda? Soundgarden skal visst få de inn i midten av august en...
  2. O

Kjøpe skikkelige øreplugger - valgets kvaler...

Tråden har vært inaktiv en stund, men tenkte allikevel at jeg kunne skrive en oppdatering. Jeg endte til slutt opp med Philips Fidelio S2... Var ikke akkurat det som var planen, men jeg angrer absolutt ikke på kjøpet! Veldig god og oppløst lyd, samt god og stram bass. Disse fungerer utmerket til...
  3. O

Hmmm, for all del! Kanskje de blir litt vel dyre, men skal sjekke de ut. Du sier at du bruker Fiio på disse og. Er det fordi det er nødvendig, eller klarer du deg også med å plugge de rett inn i kilden? Dersom jeg kobler Beyerdynamic´en rett i Mac´en, så er det knapt antydning til bass. Jeg MÅ...
  4. O

Hei! Har nå rett og slett gått lei av å sitte med et digert headsett og hodetelefonforsterker med ledninger over alt... Lyden på dette er ikke så fryktelig bra allikevel, så derfor vurderer jeg å kvitte meg med det. Er snakk om Beyerdynamic dt770 og Fiio E17... Tenkte da at jeg kunne skaffe...
  5. O

Bruke Hegel H300 som forforsterker.

Hmmm, tenkte faktisk litt på akkurat det der med delay i lyden... Skal ta å sende en mail til Hegel og høre hva de mener om saken!
  6. O

Bruke Hegel H300 som forforsterker.

Hei! Satt og surfet på nettet da jeg plutselig kom over diverse forumtråder om stereoanlegg med dedikert for- og effektforsterker... Begynte da å gruble litt... Hvis jeg tilfeldigvis skulle kommet over en Hegel H20 som selges rimelig, hadde det ikke vært litt gøy å brukt denne som...
  7. O

Permanent innbrenning på Vt50??

Har hatt min VT20 i noen år nå, og der er det ikke snev av innbrenning til tross for veldig mye xbox og tv... Dersom skjermen står uten signal med svart bilde, så ser jeg noen lyse felter der logoer har vært, men disse forsvinner med en gang bildet kommer på. Hørtes rart ut da Panasonic har...
  8. O

Sonus Faber Venere 3.0

Da var det tid for en "liten" oppdatering til tross for at tråden har vært inaktiv en stund... Har kjøpt høyttalere, men ikke Sonus Faber! Har faktisk holdt meg til System Audio og fått fatt i intet ringere enn Explorer Master! De er ikke spilt skikkelig inn ennå, så de kommer nok til å åpne seg...
  9. O

Musikkavspiller til 6-7000... Forslag?

Jeg spurte selger om akkurat det Iglinstad spør om over her, og han svarte enkelt og greit at det sier seg selv at en boks til 700 kr vil låte dårligere enn en boks til 4-5000... Har visst noe med at apple tv demonterer og monterer signalet x antall ganger før lyden går inn i forsterker. Jeg har...
  10. O

Hjelp, jeg har kjøpt en Plasma-TV :P

Gikk imot strømmen og kjøpte vt20 for å spille på. Dette har jeg gjort i noen år nå. Startet forsiktig de første ukene for å kjøre inn panelet, men nå kan jeg finne på å spille i ganske mange timer i strekk. Ser og myyyye film, og tven er fremdeles helt knall. Angående innbrenninger så ser jeg...
  11. O

Det er tydelig at Sonos er en favoritt her ja! Men hva med Bluesound? Er jo omtrent samme produktet?
  12. O

Ser at Sonos ikke støtter 24 bit. Har sikkert ikke så mye betydning... Men den støtter heller ikke trådløst nett uten å måtte koble til en egen mottaker. Dette var jo upraktisk! Så sånn sett så vil kanskje Bluesound Node være ett bedre alternativ?
  13. O

Hei! Etter å ha lagd tråd om å kjøpe nye høyttalere pga kjedelig lydbilde, så lærte jeg rett og slett i siste liten at det var Apple TV med Spotify som var synderen... Med andre ord så må jeg rett og slett gå til innkjøp av en musikkavspiller som gir litt bedre lyd enn Apple TV via optisk...
  14. O

Sonus Faber Venere 3.0

Spiller hovedsaklig Spotify på Apple TV gjennom optisk kabel. Hegelen har innebygd DAC ja, så jeg prøvde nå nettopp bare for morro skyld å koble macbooken til forsterkeren via usb-kabel. Har rippet alle cd´ene i huset til Flac, så nå skal det være optimalt. Må si at jeg fikk ekstremt god lyd fra...
  15. O

Sonus Faber Venere 3.0

Da har jeg hørt Sonus Faber Venere! Drasset med meg Hegelen til Resonans og koblet til. Dette var skikkelig kremlyd! Diskanten var herlig, til tross for at den kanskje en sjelden gang var litt lys til tider. God tyngde i bunn, og god oppløsning. Syntes faktisk at disse var hakket mer behagelige...
  16. O

Sonus Faber Venere 3.0

En liten update. Var på Soundgarden igjen og hørte på SA Ranger Master, denne gang med fungerende diskant. Herregud for en lyd! Fantastisk dynamikk og oppløsning, for ikke å snakke om 3d-effekt! Testet disse opp mot Mantra, og Mantraene låt gørrkjedelige i forhold! Var også skikkelig knall bass...
  17. O

Sonus Faber Venere 3.0

Prøvde bare for moro skyld å koble opp gamlingene sine B&W DM683 til Hegelen. Må faktisk bare si at B&W og Hegel er en veldig morsom match! De spilte rett og slett utrolig bra! Her fikk jeg faktisk skikkelig drag i bånn, noe som hovedsaklig sikkert kan forklares med at DM683 har bassporten på...
  18. O

Sonus Faber Venere 3.0

Hmmm, godt spørsmål! Ja, det er nok bassen jeg savner. Mantraene er så hurtige at bassen ikke kommer "før den skal", noe Lyd & Bilde er enige i under testingen sin. De forklarte det også med at på grunn av dette så kan enkelte personer rett og slett oppleve mangel på bass, selv om den så til de...
  19. O

Sonus Faber Venere 3.0

Se der ja! Hvordan vil du beskrive lyden på oppsettet ditt? Er diskanten lys eller mørkere? Hvordan er de å plassere? Har de litt godt driv i bassen? Selv liker jeg at bassen er litt på den spenstige siden, men ikke slik at den rumler og bråker...
  20. O

Sonus Faber Venere 3.0

Dali er knall de! Men som du påpeker, så blir det lyst i toppen. Dette var blant annet grunnen til at jeg kvittet meg med Dali og kjøpte SA istedet. Men jeg har faktisk troen på Dynaudio! Blir spennende å sammenligne.