Søkeresultater

1. L

Er Marantz dårlig?

Jeg har merket meg at mange skryter av Marantz, men selv har jeg hatt svært dårlige opplevelser med det; Jeg fikk et Marantz-anlegg fra 1983, hvor ingen ting virkelig var bra. Radioen hadde så dårlig mottaker at den var bortimot ubrukelig. Selv på kabelTV-anlegget var det bare såvidt den tok i...
  2. L

Blanding av serie- og paralellkobling i høyttalere

Jeg har to kasser som hver inneholder 5 like Seas-høyttalere. Hver høyttaler er på 4 ohm. Først hadde jeg alle høyttalerne i hver kasse koblet i serie, som ga en impedans på ca. 20 ohm. Imidlertid likte ikke forsterkeren dette; lyden var ganske "flat" og kjedelig. Først trodde jeg at problemet...
  3. L

Vindu knust på en helt utrolig måte

Det knuste vinduet på det vedlagte bildet ble knust på en helt utrolig måte: En person kastet en kule fra en datamus fra 15 meters avstand! Kulen trillet bortover gulvet, traff dørstokken i enden av gangen, spratt opp og traff vinduet så det knuste. Vinduet var av herdet glass! Denne episoden...
  4. L

Beta-video

Er det noen som vet om, og eventuelt hvor man kan få tak i Beta-kassetter nå for tiden? (vanlige "hjemmebruk"-kassetter)
  5. L

Tandberg båndopptaker

Tandberg 741B stereobåndopptaker som ble reddet fra "container-døden" våren 2003. En litt artig sak er at den har 2 helt uavhengige forsterkere! Dette tillater for eksempel at man kan høre på det ene sporet mens man spiller inn på det andre. Lydkvaliteten er helt utrolig, spesielt på største...
  6. L

Mitt anlegg

Bildet viser stereoanlegget mitt bestående av DUX radio/forsterker, Tandberg 3000X båndopptaker, Sony TC-U2 kassettspiller og Dual CS435 platespiller. Jeg har 2 sett med høyttalere: Jamo (som jeg ikke vet modellnummeret på) og to selvbygde kasser med 5 Seas-høyttalere i hver. Lyden i dette...