Søkeresultater

1. G

Jonnybf1 Bygger hjemmekino, takhøyde problem

Jeg limte molton på 3mm huntonittplater. Boret huller, og stakk fibrene gjennom fra baksiden. Slo på lister på innsiden av takbjelkene, og festet huntonitten til disse. Har bilder, sikkert noen i byggetråden min også, se her
  2. G

Jonnybf1 Bygger hjemmekino, takhøyde problem

Jeg har ca 2.05 takhøyde, og har få problemer med dette. Har til og med stolrad nr2 som er hevet ca 20cm. Da må jeg bøye meg litt når jeg går inn og setter meg på en av de bakre stolene, men dette går helt fint. Jeg rev himlingen, og brukte litt av mellomrommet mellom bjelkene til demping, og...
  3. G

DIY lerret-maskering m/mikrokontroller

Hei! Gammel tråd, men jeg ser nå at du (Halair) hadde skrevet et innlegg som jeg ikke har svart på. Fikk du prøvd å bruke steppermotor til lerretmaskering?
  4. G

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue

Blir bra det her! Min erfaring med Pure Color er at det er ganske lett å få skjolder. Jeg brukte rull, type Jotun grønn, Beckers Elegant (matt svart) farge. Sikkert ikke vanskelig å finne ut hva som er en bra måte å påføre malinga på. Har nettopp sparklet gipsskjøter i garasjen. To lag med...
  5. G

inConcert MiniMiles?

ok....
  6. G

inConcert MiniMiles?

Hvordan er det med spredningen fra så store elementer oppover i mellomtonen? Har forøvrig god erfaring med bånddiskant fra Apogee Duetta (og hjemmebygde LaFolia..). Dette båndet var ca 1m langt, og ga en veldig åpen og dynamisk mellomtone/diskant, fra ca 500Hz opp til kanskje 8-10kHz. Ikke...
  7. G

MMLs lytterom: 100% ferdig

Lækkert !
  8. G

Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte

Automatisk samkjøring av maskering, linseheis, anamorfisk linse + strekk og linseminne i projektoren. Fungerer, men ikke stabilt. Har fortsatt ikke funnet ut av problemet med treg PAD. https://www.youtube.com/watch?v=oj-wrgb5zDY&feature=youtu.be
  9. G

Jeg har skrevet litt om det tidligere, men legger gjerne ut litt mere informasjon om det, nå som jeg føler at det fungerer bra. Det er enda litt forbedringspotensiale med mekanikken, spesielt med bedre oppvatring av stoffet og litt smådetaljer. Det er fullstendig DIY, inkl elektronikk og...
  10. G

Mekanikken synlig... https://www.youtube.com/watch?v=v8VC47QYyCo
  11. G

Takk! Jeg vet ikke om det er iRule som er problemet, eller noe annet. Har prøvd å debugge nettverket med Wireshark, men finner ikke ut så mye foreløpig. Noe får ihvertfall PADen til å gå i sirup, og det ser ut til å være problemet. Merker i selve appen at f eks "drawers" kommer ut rykkvis, og...
  12. G

Har debugget og funnet noen feil i programvaren til maskeringssystemet mitt. Har montert det opp igjen i påsken, og det fungerer nå slik det skal. Bortsett fra at jeg plages med iRulestyringa. Trodde først at det er et nettverksproblem, men det virker som det er selve PADen som plutselig går i...
  13. G

Dan's kino på loftet: BigMiles og demping i førsterefleksjon ferdig!

Mener jeg kjøpte noen som var større også, men de har ihvertfall disse til en billig penge
  14. G

Dan's kino på loftet: BigMiles og demping i førsterefleksjon ferdig!

Ellers finnes det lignende skiver som brukes for å feste sk "litex" plater el. Har kjøpt slike på Megaflis.
  15. G

Hjemmekino i tilbygg: Nytt subsystem kommer snart: 16x21" Dipolbass!

Du har vel ikke akkurat noe å skjemmes over :-) Tyskerens kino gir meg industrihallassossiasjoner (!)
  16. G

Takk! Grunnen til å fikle såpass mye med fjernstyringa var at jeg ville flytte all elektronikken til bakrommet. Siden noe er styrt med IR, noe med IP og noe med RS232 ville jeg ha noe som var fleksibelt. iRule fungerer stort sett veldig bra, og kan anbefales! En viss terskel er det, men egentlig...
  17. G

Takk! Jeg lette etter et passende ferdig panel, men fant ikke noe hvor jeg kunne sette på tekst. Vet ikke hva f eks Crestron har, muligens valg via et display el. Har to lysdioder pr tekstfelt som bakgrunnsbelysning, men teksten blir litt ujevnt belyst. Godt lesbart, så det fungerer greit nok...