Søkeresultater

1. BEF

BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

Utrolig kjekt!! Ekstremt imponert over innsatsen du har lagt ned!!
  2. BEF

Da er PA systemet montert og er ekstremt fornøyd med første inntrykket. Lokalet skal få noe akustiske tiltak, så skal kalibrere når disse er utført. Opplevelsen var slik jeg drømte om, det er åpen, kontant og lekent. Sub systemet trenger litt små justeringer, er noe resonans som må rettes opp...
  3. BEF

Takk så mye, starter vel å bygge høyttalere til kinoen om en ukes tid eller noe.
  4. BEF

Nei de er ikke testet, skal montere imorgen. Så kommer tilbake når jeg har mer info.
  5. BEF

Siste runde med bygging på PA prosjektet. Laget gitter til topp kassene, gitterne jeg har fått tak i er litt for store til kassene. Så jeg tok å knekte/bøyde de til slik at kantene ligger på kanten av kabinettene.Litt jobb, men meget fornøyd med resultatet. Så var det siste runde på...
  6. BEF

Nytt Prosjekt - Min første dedikerte hjemmekino

Anbefaler det heller å fylle takke med diffusjon, det vil gi en mye større effekt på akustikken. AVshop har noen meget fornuftige til et slikt formål, https://www.avshop.no/dreamscreen-acoustiq-skyline-diffusor-60x60cm/cat-p/c100472/p10521242
  7. BEF

Da er det på tide å få på plass noen elementer :) Kabinettene er dempet innvendig på alle flater, utenom front baffelen. Montasje av midbass/mellomtone Montasje av driver til horn Ferdig høyttaler, mangler bare grill
  8. BEF

Takker, det er en kombinasjon. Hentet litt ideer fra 18Sound og gjort litt endringer på dem, så veldig spent på resultatet. Alt av simuleringer ser bra ut, DSP og effekt er det nok av ...
  9. BEF

Takk for hyggelige ord og at du titter innom tråden :) Kommer mye mer i tiden som kommer nå.
  10. BEF

Jeg gleder meg veldig til å få lyd på dem. Både til å høre lydkvaliteten, men også lydstyrken de kan presse ut. Jeg har tunet toppene relativt høyt, 70Hz, slik at jeg kan sette på et HP-filter i bunnen, for å kunne presse toppene litt mer. Uansett vil dette systemet kun gå på tomgang normal, ca...
  11. BEF

Som finish på de PA høyttalerne jeg bygger bruker jeg strukturmaling som gir en sterk og slitesterk overflate, samtidig som den er litt røff. Maller kabinettene med sort matt oljemaling.
  12. BEF

Det er en rimeligere kryssfiner som er beregnet for konstruksjon, så den har noe kvister som du ser. Kvaliteten i stivhet er lig som vanlig kryssfiner, så langt bedre enn OSB. Som finisk blit jeg å bruke struktur maling først og så sort matt oljemaling, så det er meget slitesterkt.
  13. BEF

Det er sikkert noen som lurer litt hvorfor jeg ikke er kommet igang med å bygge nye høyttalere. Det skylles ikke at jeg ikke orker å bygge, mer at jeg driver å bygger litt annet :) Driver med et lite PA prosjekt der jeg trener, CrossFit Sandvika. Skal fylle trenings salen der på ca 500m2 med...
  14. BEF

Nytt Prosjekt - Min første dedikerte hjemmekino

Dette vil bli heftig!! Gleder meg til å følge fortsettelsen.
  15. BEF

Dette er jo utrolig heftig, håper vi ser en egen tråd på oppsettet ditt :) Skulle det være noe du lurer på må du bare spørre, jeg hjelper deg gjerne!
  16. BEF

Oyyy, her snakker vi!!! Dette gleder jeg meg til å se ferdig :) Har du laget noe tråd på prosjektet ditt??
  17. BEF

Takk for hyggelige ord. Lover å dokumentere godt dette prosjektet også. Så du skal få info og bilder av alt som skjer :)
  18. BEF

Jeg tror det er den eneste gaten man kan gå idag for den optimale opplevelse. Man må ha full kontroll og null kompresjon.