Søkeresultater

1. americanFord

Dynamisk kino - Richards Never Ending Story

Har lurt på det samme. Hvordan låter egentlig Klipsch KL-650THX LCR ift. andre kommersielle høytallere? Midpunch? Mer dynamisk enn RF/RP-serien? Kan de bli litt skarpe i øvre mellomtone, eller oppleves de balanserte fra topp til bunn? Hadde du bodd litt nærmere Oslo skulle i hvertfall jeg tatt...
  2. americanFord

Hjemme hos Devil. Noe eldre, men holder koken....

Var forøvrig ikke hensikten å kuppe tråden din med tankene mine, @devilej. Det jeg egentlig skulle frem til er at slike tråder som din er med på å gjenskape og videreføre denne "good feelen". Ha en god søndag!
  3. americanFord

Hadde FB vært nede i en ukes tid ville nok antallet aktive skutt til været. Flere av disse ville nok blitt værende aktive videre, til tross for at FB hadde reist seg kjapt - kke bare fordi FB-gruppen ikke hadde vært tilgjengelig i en midlertidig periode, men fordi nevnte gruppe hadde blitt...
  4. americanFord

Oppgradere fra HDMI 1.3-kabler

Så sett bort i fra noen småkroner ekstra er det bare teit å IKKE gå for 2.1-kabler om man skal handle kabler nå?
  5. americanFord

Oppgradere fra HDMI 1.3-kabler

Hei, Jeg har vært treg hva gjelder 4k-oppgradering.. Sitter pr. nå med kabler som kun støtter 1.3. Er det HDMI 2.1 som gjelder ved kjøp av fremtidsrettede kabler nå? Skjønner at 2.0 a/b holder i lang tid fremover, men dersom jeg slipper å kjøpe nye kabler før om mange år ser jeg det som...
  6. americanFord

IOTA AVX1 - AV-prosessor til pølsepris

Hei, Føler at AV-prosessorene har blitt hinsides dyre, selv for innstegsmodeller. Den finnes faktisk enda rimeligere alernativer enn 'entry level' fra f. eks Emotiva. Jeg ble hintet i retning av den for meg, da ukjente IOTA AVX1 på FB-gruppen for en tid tilbake. Hadde egentlig bestemt meg for...
  7. americanFord

grandiS -Nytt hus - Dedikert rom - Straks bygging av 2 suber og senter!

Sier jo litt når 16A-kurs faktisk er i grenseland, hehe! Ja, forstår at det er morro å utforske å leke seg frem med EQ/DSP og annen DIY i søken etter virkelig gromlyd! Adam er ålreit. Mine er jo grisebillige og simple, men syns de låter veldig bra. Rommet er derimot en utfordring (som oftest...
  8. americanFord

Yamaha RX-V685 eller Sony STR-DN1080?

Jeg har kun hørt Sony'en, men både hørt og eid flere av de tidligere modellene fra Yamaha. Sony sin STR-serie er jo veldig bra til prisen. Liker lyden best i Sony, men føler fremdeles at Yamaha er mer pålitelige (aldri noe tull). Synd det ikke er pre-out på Sony dog. Merket du noe særlig...
  9. americanFord

grandiS -Nytt hus - Dedikert rom - Straks bygging av 2 suber og senter!

Har fulgt med tråden din i flere år, men at du har kjøpt hus og gått fra stuekino til dedikert rom har visst gått meg hus forbi. Grattis, grandiS (oi, det rimer jo..)! Morro å se utviklingen fra hvite WAF-vennlige Dalier, til brutal DIY :sneaky:
  10. americanFord

Dynamisk kino - Richards Never Ending Story

Maskulint oppsett! Trenger ikke projektor med et slikt beist av en tv.. misunnelig
  11. americanFord

Mitt hjemmekinoanlegg

Grattis med egen tråd! Ser du har mer utfylt informasjon på "Minhjemmekino", men kjekt med en tråd en kan komme med oppdateringer og status på eventuelle oppgradering etc :)
  12. americanFord

Wulfgari´s Atmos Hjemmekino

Lekkert! Spør du megm blir ikke optimal kinoatmosfære uten fargen rød :)
  13. americanFord

Torolan's stuekino. Nye Surr-ht fra Arendal på vei inn...

Kjenner jeg blir nysgjerrig på Arendal Sound. Synd de ikke kommer i aktive versjoner :( Tipper dette stueanlegget låter bra! Grattis med nye surrerundt-høyttalere. Litt kompromisser må de fleste som har denne hobbyen hanske med. Hvordan er akustikken i rommet? Få stuer som har god akustikk..
  14. americanFord

Gamle linker fungerer ikke?

Har slettet loggen/cache nå og link 1 redirecter nå til link 2 (y) Men opplever fremdeles at noen gamle linker ikke fører dit det faktisk skal. Skyldes nok gammel URL som du er inne på, men fremdeles litt irriterende. Ingen big deal tross alt, men går det an å fikse?
  15. americanFord

Mulig jeg misforstår, men kan ikke helt se at redirecting er i orden? Den første linken du har lagt ved redirecter jo ikke til den andre linken?
  16. americanFord

Gode ressurser er uvurderlig! Denne fungerer ikke: https://avforum.no/forum/index.php?/forum/h-yttalere/135368-xtz-99-w8-16-blokkleilighet-evt-10-16-a.html&
  17. americanFord

Spennende prosjekter på gang! Identisk front og center virker fornuftig. Seas er det heller ikke noe å si på. Nytt dedikert rom også? Kult. Det Kan sikkert føles som en evighet før ting er ferdig, men veien er jo målet? ;) Kommer til å følge med her fremover. God helg.
  18. americanFord

For eksempel denne: https://avforum.no/forum/index.php?/forum/h-yttalere/135368-xtz-99-w8-16-blokkleilighet-evt-10-16-a.html& og denne: https://avforum.no/forum/index.php?/forum/klubb-entusiasttr-der/68740-den-store-xtz-yttaler-tr-den-137.html&. Ser nå at de fleste linker av nyere dato...
  19. americanFord

"Uffda! Det oppstod en del problemer her" dukker opp på samtlige linker gjennom google.