Søkeresultater

1. Jan B

Har front high noe for seg, eller gå fra 5.1 til 7.1

Neida PL II funker utmerket, bare å bruke ;)
  2. Jan B

Trinnov

^^ Kult :) Har jo Cruisa og festa endel i Narvik i ungdommen, hehe.
  3. Jan B

Trinnov

Høh, er du fra Narvik? Eller mente du TGB? Er opprinnelig fra Gratangen selv, og BEF er vel også fra Narvik. Nordlenninger finner du overalt :)
  4. Jan B

Har front high noe for seg, eller gå fra 5.1 til 7.1

Om du har 5.1 idag med sidesurround bak og over deg, og du synes det funker bra kan du prøve å gå til 7.1 med å la de du har bak/over deg være surround back, og sette opp sidesurround på sidene litt foran sofa, ca 60 til 80 grader.
  5. Jan B

Nytt Prosjekt - Min første dedikerte hjemmekino

Wow, her var det mye fint utstyr ja. Dette må jo bli bra når det er ferdig ;) Følger med. Og velkommen til forumet ;)
  6. Jan B

Jan B's Atmos/DTS:X/Auro 3D stuekino.

Hehe, måtte oppdatere denne igjen:
  7. Jan B

Takker, takker, sammenlignet med deg blir jo dette humbug bakgårdsbedrift, men man gjør det man kan, hehe. Vet ikke om så mange her har fått med seg BEQ tråden på Avsforum, men der er altså prinsippet å "restaurere" LFE sporet tilbake til fullbåndbredde. I det siste har det vært mange filmer...
  8. Jan B

BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

Å herre hjelpes, her satses det ! Er vel ikke vanlig mat i norske hjem dette her, hehe. Dette blir spennende, og her må du ikke spare på bilder etterhvert ;)
  9. Jan B

Trinnov

Helt spinnvilt dette her ! Som det sies her, dette er fra topphylla, så dette må bli bra. Blir spennende å høre inntrykk etterhvert. Blir det 7.1.4 eller "full pupp": 9.1.6 ?
  10. Jan B

Velkommen til ny AVforum.no plattform!

Spennende, grattis :)
  11. Jan B

Fikk gjort ferdig stacking prosjektet. Sofaen er opp-ned på bildet her da, men rekkeølgen er: gulv> MA nr1> spacer plate> MA nr2> plattform som sofaen er festet til. Dette bygger 5cm mer enn 1 lag, så må lage et trinn å ha foran sofaen, ellers dingler beina i lufta, hehe. Monterte...
  12. Jan B

Ukas prosjekt, stacking :)
  13. Jan B

Litt DIY. Hadde lyst til å ha Inukene på trigger fra AVR, så kom over denne tråden: https://www.avsforum.com/forum/155-diy-speakers-subs/1872361-another-inuke-mod-internal-12v-relay-diy-trigger-expansion-module.html Så har bestillt opp delene som trengtes over litt tid, og kom igår endelig...
  14. Jan B

grandiS -Nytt hus - Dedikert rom - Straks bygging av 2 suber og senter!

Aktiv deling? Hvordan gjør du det ? Skulle hatt 1 st 10x10HD du. Mye mer praktisk med alt i en boks ;) (er på salg hos Avshop om dagen )
  15. Jan B

grandiS -Nytt hus - Dedikert rom - Straks bygging av 2 suber og senter!

Hehe, kreative greier her. Så løsningen med supertweeter ble bedre enn midbass?
  16. Jan B

Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger*

Det er en Darbee på inngang 2 på JVC’en ja, hehe. Ganske utrolig at det kan forplante seg tilbake til anlegget ja(sofaen har jo ingen elektrisk forbindelse noen som helst plass). Må kanskje hente litt folie og teste ut litt, hehe. Takker for tipset ;)
  17. Jan B

Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger*

Seriøst? Har nemlig hatt det samme uforklarlige problemet med min 2 seter microfiber, og det har irritert meg grønn. Jeg hører det som knitring i høyttalerne, og tidligere at bilde på proj falt ut. So det er grunnen altså, takk for forklaringen, har grublet mye på den, hehe. Men da folie rundt...
  18. Jan B

Karmann`s Hule - Kino/lytterom Prosjekt 2018/19

Ahh, du er så nærme mål ja. Tenker det må være en spesiell opplevelse å innvie et såpass gedigent prosjekt med å se film i julen med familen og nyte fruktene av mye arbeid i høst :) Ser fram mot mere bilder og inntrykk framover ;) Selv har jeg vært borte fra anlegget mitt i julen(er på...
  19. Jan B

Ok, da høres det ut som et bevisst valg, og ikke uvitenhet. Grunnen til at jeg spurte er nettopp stor avstand til surround back, og dermed tåler oppsettet ditt at Top Rear er montert bak sitteposisjon(gir også mindre risiko for hotspotting). Mange sitter nære bakvegg og må dermed ha de bakre...
  20. Jan B

Ja dette har kapasitet :) Må spørre: er det noe grunn til at de bakre takhøyttalerne er så langt fram, og dermed nære de framre? Mulig bildet fremviser det litt feil, men ser ut som de bakre er rett over sofaen/MLP. En grei grunnregel for Atmos er å «spre de utover» både høyttalerne rundt deg...