Søkeresultater

1. JD

Lydnivå digital utgang Samsung UE55HU7505- for lavt

Har kjøpt meg en forsterker med innebygget DAC og tenkte å ta ut all lyd fra alle kilder fra TV'ens digitalutgang. Problemet er at lydnivået på utgangen er veldig lavt. Hvis jeg kobler optisk direkte fra Apple TV til forsterker, er det mye høyere enn når det går gjennom TV. Finner ingen...
  2. JD

Surroundforsterker- Hva er det svakeste ledd? Pre- eller effekt?

Mye er jo sagt om surroundreceiveres evne, eller manglende sådan, til å spille musikk, men hva er det svakeste ledd? Er det forforsterkerdelen, eller er det effekttrinnet? Et gitt tankeeksperiment, hvordan vil en typisk 5000,- receiver, f.eks en Yamaha sammen med et rimelig effekttrinn...
  3. JD

Smart TV- ser vi et skifte i 2015?

Ser at de fleste produsenter i år kommer med nye og oppdaterte Smart TV-løsninger. Samsung med Tizen OS, Sony med Android, LG med WebOS 2 og Panasonic med Firefox OS. Det leder meg til det evinnelige sitte på gjerdet spm: Vil det være lurt å vente til disse modellene er i salg med å kjøpe ny...
  4. JD

Tips: Tannoy Mercury surroundpakke til under halv pris

Elkjøp selger en Tannoy Mercury-pakke med 2 v4i, 2 v1i og senter til 3995,- DET er billig. Tannoy Mercury Høyttalerpakke - Høyttalere - Elkjøp
  5. JD

Reklamasjon gammel plasma- Ny TV eller reparasjon?

Har en 4 år gammel Samsung PS50C7705 som nå plutselig har fått en lysende stripe, en piksel bred (?) på tvers ca 5 cm fra bunnen, samt at jeg en stund har hatt gråe vertikale striper som syns best mot hvit bakgrinn, håpløst med f.eks skirenn. Vil tro det må byttes panel. Har meldt fra til...
  6. JD

Lurt av Elkjøp?

Mine foreldre skulle kjøpe seg ny TV til hytta. Jeg tipset de om denne fra Sony, som hadde fått god omtale i siste Watt: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL40W605BAE/sony-40-smart-led-tv-kdl40w605bae Selger påsto at denne hadde hakkete bevegelser fordi det var en 50Hz TV, og...
  7. JD

Samsung Smart Hub på BD - Som på TV?

Har en 4 år gammel Samsung TV, som ikke er så smart... Er det samme funksjoner ift apper, f.eks Netflix, Viaplay, TV2 Sumo, HBO, NRK mm på Smart Hub på en Samsung BD spiller , som det er på en TV? Evt forskjell på modeller? Er jo rimeligere å skaffe en BD-spiller enn en ny TV.
  8. JD

Hva er godt nok, og hva trenger man? Nedtrapping fra stereo til surroundreceiver.

Vurderer en ny receiver i stedet for stereoforsterker, primært pga tilkoblingsmuligheter i TV-anlegget. Skal drive et par Vienna Mozart Grand. Ser på en Yamaha 1030 vs en 1040. Ikke så lett å sammenligne på hjemmesiden, noen med innsikt i hva forskjellene består i? Pt 3000,- i prisforskjell, har...
  9. JD

Ny integrert forsterker m/dac

Vurderer å bytte ut min Bladelius Thor II, til en forsterker med innebygget dac, altså kun én boks. Høyttalere er Vienna Mozart Grand. Har behov for minimum 3 digitale innganger, helst flere. Eierglede er viktig for, design spiller inn her. Må også kunne styres av en Logitech Harmony One...
  10. JD

PS4-lansering 20.2.13?

Playstation 4 - PS4-lansering 20. februar? - ITavisen Plutselig lov å håpe på en PS4 om ikke lenge? Noen som vet hvor lang tid det tok etter PS3 ble lansert før den var tilgjengelig?
  11. JD

*Slettet dobbelpost*

Dobbelpost
  12. JD

Samsung Blu-ray-spiller som mediesenter?

Har ikke satt meg veldig inn i dette, men kan man via f.eks en Samsung Blu-rayspiller få både Plex, Spotify, Netfllix og HBO Nordic( litt frem i tid). Kjører pr i dag Plex via en Mac mini, og Plex Media Server kjører der. Er det noen forskjell på utvalg av app'er via en TV og en BD-spiller...
  13. JD

STORE TV'er, 70"+

Tenkte det var på tide med en tråd som oppsummerer store TV'er som er på vei. Definerer her store som 70" og større. Sharp har jo denne rett rundt hjørnet: 70" Sharp 70LE836S test/anmeldelse - FlatpanelsDK Panasonic kommer desverre ikke med noe større enn 65" slik jeg har forstått det. Legg...
  14. JD

HDMI dropouts fra Yamaha-receiver

Har et problem med min Yamaha RX-V767. Har koblet til en Altibox-dekoder, PS3 og en Apple TV, alle med HDMI, med en 10m Dreamscreen HDMI fra 2005. Problemet er at bildet detter ut med ujevne mellomrom, fra alle kilder. Noen ganger lyden også. Noen ganger kommer det snø, andre ganger "intet...
  15. JD

DIY rammelerret- malt plate eller bruke gammelt nedtrekkslerret?

Tenkte å lage meg et rammelerret, og lurer på hvilken løsning jeg skal velge. Jeg har i dag et Dreamscreen Dynagrey nedtrekkslerret, som jeg vurderer å spenne opp på en plate og kle med en ramme. Ser også at endel velger å kjøpe en plate og male den. Noen med en anbefaling på hva jeg skal...
  16. JD

Takfeste til Epson TW600

Noen som kan anbefale et rimelig takfeste til Epson TW600? Så at Vogels billigste ikke passet.
  17. JD

Altibox og manglende kanaler.*LØST*

Hei Sto opp i dag, og mangler en hel haug med kanaler. Har altibox fra BKK. Ingen Disney-kanaler, ingen fotballkanaler, og rekkefølgen på de kanalene jeg har er endret. Noen som har en forklaring? Er jo selvfølgelig ikke noe svar hos kundeservice på en søndag... Edit: La inn forespørsel på...
  18. JD

TV blokkerer forsterkerens fjernkontrollsignal

Fikk ny forsterker, Bladelius Thor II, i hus i dag, og merket umiddelbart et problem. Plasserte den under TV'en og når TV står på, mottar ikke forsterkeren signaler fra fjernkontrollen skikkelig. Skrur jeg av TV'en fungerer det lytefritt. Har forsøkt med universalfjernkontroll, Logitech Harmony...
  19. JD

Stereo via HDMI fra BD

Kjøpte i går en Philips BDP7500mkII. Koblet denne til en Sony 5200 receiver med HDMI. Har nå kun stereo koblet til. Det var helt umulig å få spilleren til å gi ut et stereosignal via HDMI, jeg måtte koble til en coax for å få det til. Da er spm: Er dette et generelt problem, tillater ikke...
  20. JD

Ny BD-spiller Samsung/Panasonic

Skal ha ny TV og BD-spiller. TV valget står mellom Samsung PS50C7705 og Panasonic 50V20, og vil velge BD-spiller i samme merke som TV. Samsung TV er 3D. Alternativene er: Panasonic: BD65 eller BD 85. Prisforskjell ca 900,- Noen bildemessig forskjell på disse? Ser endel DVD fortsatt så det er...