Søkeresultater

1. T

Oppgradere prosjektor eller kjøpe tv

Hvilken tv gikk du for?
  2. T

Takk for svar, nå har halvparte av rommet sorte gardiner den halvdelen der lerrete er, så er taket 80 talls panel bord, så det lyser selvsagt litt ellers har jeg blende gardiner til vindune, så er relativt mørkt. Får tenke litt om det skal bli en pære til W5000, en tv eller en kanskje litt...
  3. T

Jah, har sett på jvc også, men var en ganske heftig pris på de. Ser mest tv serier fra netflix og hbo, og en del film på bluray. Så linær tv er det lite av.
  4. T

Har i mange år hatt en Benq w5000 som i sin tid var bra, den nærmer seg nå pærebytte igjen, så når står valget egentlig om å kjøpe en ny prosjektor i 20 - 30 000 klassen feks Optama hd60 , Epson EPSON EH-TW9400 eller noe tilsvarende. Anbefalinger om jeg vil merke noen wow opplevelse framfor ny...
  5. T

Tv som skal erstatte prosjektor i 82" anbefalinger sett på Samsung 82" UHD

Ser at Elkjop og andre selge denne tv en: https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/UE82NU8005XXC/samsung-82-uhd-smart-tv-ue82nu8005 Til rundt 22 000, vil en slik tv egentlig matche en prosjektor i bildekvalitet og ren 4k? Har fra før en gammel Benq W5000 . Så valget står mellom å gå ned 10...
  6. T

Pppgradering fra gammel Benq W5000 til W2000 eller bytte pære?

Takk for tilbakemeldinger, tror kanskje det ender med at jeg gambler på en pære til og håper at 4k prosjektorer har kommet litt mer ned i pris om den holder et år og to til :)
  7. T

Tusen takk for tilbakemelding. Har et veldig mørkt rom ,altså pleier ikke ha lys inn har blendet vinduer, og hadde ikke muligheten til å male rommet, men det er mørke gardiner på veggene som kompromiss. Så er litt med tanke på det siste du skriver at jeg er litt usikker på hvor mange timer den...
  8. T

Hei Har hatt den en Benq W5000 siden 2009, og den er vel nå på sin tredje pære. Den siste pæren er snart brukt opp også, så vurderer og kjøpe noe nytt eller bytte pære. Det er denne jeg...
  9. T

Kalibrering av HTPC mot prisjektor med X-rite kalibrator

Hei Jeg er vant med og benytte x-rite kalibrator til pc skjerm med tanke på og redigere bilder. Jeg har også en prosjektor som jeg benytter i lag med en dediktert media pc htpc. Denne tenkte jeg og teste og kalibrere prosjektoren opp mot og lage en profil, med denne...
  10. T

Noen som har handlet her? http://www.projektorlamper.com/

Nei, var ikke den store forskjellen. Finner bare en butikk som har lampen på lager i norge. Prosjektoren begynner vel og bli noen år også, men fungerer jo forsatt greitt. Sist var jeg ganske heldig og fikk orginal pære og hus for 1300 kroner på multicom.no. Nå ser det ut som en må ut med en 3000...
  11. T

Noen som har handlet her? http://www.projektorlamper.com/

Lurer på om folk har erfaringer med og handle her? Om man får varene og det er en legitim bedrift? Projektorlamper.com | lamper til digitale projektorer
  12. T

Benq w5000 kjøpe bare nye pære eller med lampehus? Og hvor?

Har en Benq W5000 var heldige første gang jeg byttet pære og lampeholder da fikk jeg det til bare 1400 kroner, tipper mpx.no solgte ut noe rest lager. Nå begynner det å bli tid for å bytte igjen. Jeg ser noen selger bare orginal pærer, og noen selger med lampeholderen, og noen selger uorginale...
  13. T

Forslag til ny skjerm for bildebehandling?

Hei Har til nå benyttet 2 skjermer for bildebehandling, og en xrite pro calibrator som jeg har kalibrert en billig dell skjerm som fulgte med en hjemme pc for noen år siden. Har til nå egentlig fungert helt ok. Nr 2 skjermen min tok i dag morges kveld. (bruker bare til å ha filer, andre program...
  14. T

5,1 på Pioneer sc-lx73 bakhøytalere i Surround back or surround?

Hvor tilegner jeg feks hdmi 2 til dvd da ? Inne på menyen ? får se litt mer på det i morgen :)
  15. T

Tusen takk :) fikk det til å funke. Har ikke foresterkeren muligheter til å feks bruke hdmi 1 in, og så assigne optical 1 til lyd? Ser en får valg opp om det på feks component in, men ikke på hdmi inngangene ? Noe jeg må skru på eller går det rett og slett ikke?
  16. T

Har lånt meg en Pioneer reciver mens noen ser på denon reciveren min som hadde et lite problem. Jeg sitter her nå og skal koble opp Pioneeren. Og ser i instruksjonsboka at ved 5,1 skal en bruke Surround l og surroud r. Men når jeg kjører lydtesten finner den alle høytalerene, front osv, men...
  17. T

Anbefaling av Støy reduction headset for reise ?

Takk for svar :) Tror han går for Bose :)
  18. T

Takk for svar :) han bor på vestlandet, og er vel akuratt nå i USA. Om det er flere som har anbefalinger/erfaringer del de gjerne :)
  19. T

Har en kompis som flyr mye til USA, for han arbeider på en båt der. Han har tenkt og kjøpe seg headset som han kan bruke på flyet til og fra USA. Han er på jakt etter headset som blokker ut støyen utenfra. Tror budsjette er fra 0 - 4000 kroner. Han hadde sett på disse her tror jeg: Komplett.no -...
  20. T

Problemer med HDMI på Denon 3806? Ene porten død?

Fikk i går problemer med at jeg ikke fikk bilde på media pc en min via Denon 3806, tenkte kanskje det var en driver, men det funket ikke, når jeg kjørte pc en opp igjen (formaterte) fikk jeg bilder hele veien. Skulle prøve igjen i dag, da fikk jeg ikke bilde i det hele, forsøkte prosjektor rett...