Søkeresultater

1. A

Klipsch klubben

Takk for svar. :) Rommet er 3,8 x 6,2 meter. Det er ikke mulig med sidehøyttalere på linje med med lytteposisjon grunnet pipen dessverre. Var igrunn derfor jeg tenkte på RB litt bakenfor lytteposisjon,
  2. A

Klipsch klubben

Jeg er i ferd med å innrede en kjellerstue til "kino". Rommet er dessverre ikke optimalt, men det er ikke så mye å gjøre med det. Frontrekken vil bli på kortveggen til høyre her, og sitteplass vil bli ca. ved pipen. Foran har jeg noen eldre Audio Pro høyttalere for tiden som sikkert vil bli...
  3. A

Noen som kjenner til billige (og pene) "3-fas" spotskinnesystemer?

I forbindelse med oppussing av kjellerstue/"kino" ønsker jeg å montere spotskinnesystem i taket. Disse finnes i alle versjoner og varianter, men jeg ønsker å kunne ha to "soner" i samme skinne slik at jeg kan ha to pendellamper på samme skinne som kan styres uavhengig av resten. For å gjøre...
  4. A

Kan noen bekrefte at dette hjelper (mot rikskringkastningsavgift)

Jeg er nok dessverre for feig/lat/kunnskapsløs til å dra en slik sak så veldig langt, så for min del stopper det dessverre her. Jeg er likevel veldig interessert i utfallet om noen andre tar saken. :)
  5. A

Da har jeg fått nytt svar fra lisensavdelingen: Ser igrunn ikke ut som om det er så mange veier utenom de "vanlige" metodene.
  6. A

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke forstod noe som helst av det der.
  7. A

Jeg vil gjerne ha dette iorden før jeg handler TV. Ser for meg at kampen er hakket verre etterpå. Har svart de der jeg refererte til denne teksten og Lovdata nå, så får vi se hva de svarer. :)
  8. A

Får vel svare meg selv. Sendte en mail til lisensavdelingen i går, og her er svaret jeg fikk: Dersom fjernsynsmottakeren har innebygd digital dekoder, vil fritak for avgift kun innvilges dersom servicerapport fra autorisert verksted som dokumenterer utført plombering av fjernsynsmottakeren...
  9. A

Jeg bumper denne litt jeg. Vi har (med hånden på hjertet) ingen form for TV-signaler. Jeg ser aldri på TV-sendinger, men fruen synes det er litt stusselig uten, så vi har TV2 Sumo og web-tv-greiene til TV Norge som en erstatning. Vi har heller ingen TV-er med digital tuner, så jeg har et skriv...
  10. A

Kino/mediarom på veldig tidlig stadie, hvilket rom skal jeg velge?

Ikke akkurat tatt helt av med respons her, men jeg tror jeg har en løsning. Jeg kommer nok til å benytte meg av det lille rommet som kino, og flytte døren slik at man går inn i dette fra kjellerstuen. Lerret vil da bli der døren er i dag. Ser for meg en sofa helt bakerst og to stoler fremfor...
  11. A

Kino/mediarom på veldig tidlig stadie, hvilket rom skal jeg velge?

For et år siden kjøpte vi et hus bygget i 1978. Nå har ikke akkurat kino/mediarom/gutterom vært prioritert, men jeg har en kjellerstue jeg benytter meg av. Denne har ikke blitt gjort noe spesielt med siden huset var nytt. Det vil nok dessverre gå en stund før det blir gjort noe der, men jeg...
  12. A

Vis oss ditt DIY møbel

Her er min hjemmelagde. Fant ingen jeg likte tilsalgs, så da ble det innkjøp av Ikea benkeplater i Eik og hjelp av min bror som er altmuligmann. Dessverre litt dårlige bilder, men er ikke hjemme, så jeg får ikke tatt noen bedre på en stund. Tenkte også jeg skulle montere en plate på...
  13. A

LED belysning, erfaringer?!?

Akkurat likt som hos meg. Det med at to pærer virket bedre enn syv overrasket meg også. Det virker igrunn ikke som om det er noe logikk innen dimming av disse pærene. Elko har sagt at de skal komme med ny WL-dimmer rundt påsketider (noe som sikkert blir juletider), som er ferdig oppsatt for LED...
  14. A

Jeg kjøpte meg en Elko ballast i dag og da fungerte alt fint. :) Er ellers enig med deg i at det er ganske bortkastet med en ballast, men har ikke lyst til å bytte en LED-pære med en halogenpære eller gjemme en halgoenpære et sted heller. Det med å kjøpe løse motstander var kanskje ikke så...
  15. A

Cat5-/cat5e-/cat6-"tilbehør" i praksis

Da jeg holder på med installering av nettverk i hele huset etterhvert som det blir pusset opp har jeg kjøpt litt forskjellige keystone RJ45-moduler fra eBay for bruk i veggkontakter. De jeg har fått har hatt forskjellig merking (cat5(e)/cat6), men varierer endel i "byggekvalitet". De jeg synes...
  16. A

BBC2 på parabol

Beklager hvis dette spørsmålet er dumt, men jeg har knapt tatt i en parabol. På husveggen her står det en antenne som jeg egentlig hadde tenkt å kaste. Betyr dette at jeg uten noe altfor store problemer kan kjøpe meg en billig dekoder og stille antennen inn på Astra 2D og dette vil fungere? Jeg...
  17. A

Er det noen av dere som har (positiv) erfaring med Elko Wireless/Living System og Philips 7W LED? Ifølge Elko skal det gå fint å dimme disse med WL-dimmer så lenge man setter dimmeren i "RL-mode". Jeg har testet alt fra 1-7stk. LED-pærer med Elko WL (egentlig LK sin, men det er det samme) uten...
  18. A

Hvilke Elko Living komponenter trenger jeg?

Tusen takk skal du ha, det hjalp en god del. :)
  19. A

Hvilke Elko Living komponenter trenger jeg?

Jeg har spurt på andre forum, men har fått dårlig med respons, så jeg prøver meg her. Ettersom stuen vil bli det nærmste jeg kommer en "kino" på en liten stund satser jeg det skal gå greit. :) I forbindelse med oppussing av bolig ønsker jeg og gradvis installere Elko Living system. I første...
  20. A

Vurderer bokhyllehøyttalere(?), tips?

Jeg har pr. dags dato et par Audio Pro Focus SA-5 høyttalere stående, men jeg føler ikke disse passer helt inn, samt at min kone begynner å bli rimelig lei av gulvstående høyttalere. Jeg vurderer derfor "bokhylle-høyttalere" eller hva det kalles, men med absolutt ingen kunnskap opp høyttalere...