Søkeresultater

1. c-v

Hjemmekino 2015

Fantastisk, mange takk Gorm :-)
  2. c-v

Hjemmekino 2015

Hvor høyt skal prosjektor henge i forhold til lerret? tenker da i mitt tilfelle med X500, tenkte å montere prosjektor på en hylle eller takfeste men pga lav takhøyde, vil uansett linsen komme ned til øverste del i lerret eller akkurat i rammen.
  3. c-v

Stativ til center

Takk for tipset, faktisk ikke dumt, da jeg har "lav" takhøyde, og trenger også bør ha center relativt lavt:-)
  4. c-v

Stativ til center

Noen som har tips til center stativ til en Klipsch RC-64? har i utgangspunktet ikke behov for rack/TV benk, da utstyr blir stående på teknisk avdeling, og ikke i rommet:-) tips mottas !
  5. c-v

C-V's nye hjemmekino

Tar i mot tips til center stand til en RC-64II, finnes det?
  6. c-v

C-V's nye hjemmekino

Etter 2 forsøk på hjemmekino, i leilighet med de forutsetninger som følger med der, så er jeg nå i gang med ny hjemmekino - denne gang i enebolig. hele huset skal ombygges, og i den forbindelse blir det derfor lagt opp ventilasjon også til hjemmekinoen, greit med tilførsel av frisk luft og...
  7. c-v

Hjemmekino 2015

Rommet blir Forøvrig godt over 4 meter i lengden slik det ser ut nå, så lerret på 106" går helt greit :-)
  8. c-v

Hjemmekino 2015

Etter å ha kjøpt HW55 for en måned siden, og egentlig fått med meg tester der dette er en fantastisk bra prosjektor- så har jeg sittet i perioder å grublet på om jeg ikke kom til å angre på at jeg ikke benyttet sjansen å gikk for JVC X500 først som sist. jeg spiller stort sett type FIFA spill...
  9. c-v

Hjemmekino bygges fra uke 1, 2016

I forbindelse med en større ombygging av vår bolig, flytter vi like etter jul ut av huset. Alt innvendig rives og bygges opp igjen, også helt ny hjemmekino. størrelse ser ut til å bli ca 16-20kvadrat. rommet vil få ventilasjon for å kvitte seg med gammel luft, og vurderer også mulighet for AC...
  10. c-v

Hjemmekino 2015

Rommet ikke fastsatt, hele huset skal rives og bygges på nytt, så om jeg må ha 4m så blir det 4m! 106" mener jeg burde få til, så bør jeg sette målet på rommet til 4?
  11. c-v

Hjemmekino 2015

Med bakgrunn i disse to projectorene, hva tenker folk om størrelse på lerret? rommet er som sagt ca 3,8-4m i retning mot lerret. hvor stort lerret er "praktisk" ift sitteavstand, samt at dette ikke skal gå på bekostning av bildekvalitet? 120" for mye?
  12. c-v

Hjemmekino 2015

siden vi skal ha minimum 65" på stua, ønsker jeg størst mulig lerret innenfor rimelighetens grenser. 106" - uansett Max 120". dettw blir hjemmekinorom - mao vil film/tv serier være hovedbruk. Dog kjenner jeg meg rett kommer nok det meste av fotballkamper til å sees i hjemmekinoen vil jeg tippe...
  13. c-v

Hjemmekino 2015

Vedr Max/min zoom er det noe videre problem? og klarer både hw55 og x500 ca 106" bilde på i et rom på ca 4m? Verdt prishoppet opp på JVC slik det nesten kan tolkes?
  14. c-v

Hjemmekino 2015

Har hatt 2 projektorer tidligere, hhv BenQ PE8720, og Epson som jeg ikke husker modell (3-4år siden) etter dette ble det flytting og rom avviklet, nå skal derimot dette på plass igjen, og har to kandidater - men blir ikke helt klok på avstandskalkulatoren. I tillegg om det dempe problem eller...
  15. c-v

Flat TV vs curved TV

Tenker å bytte TV mot høsten. Kriterier er minimum 65", 4K selvsagt. er curved bare et blaff i vinden slik som 3D er, eller hva tenker folk? hva ville du valgt av flat eller curved og hvorfor? -hos meg skal denne brukes i stue, og vil få allround bruk.
  16. c-v

Lyst på SVS PB13 Ultra 750W? Bytt med meg da vel!

Jeg har en Klipsch SW-311. Veil villedende er ca 16-17. Den er en del mindre, veier mindre. Passer inn under musikalsk, innebygd romkorreksjon, kan velge preset punch , flat eller deep. original emballasje, og bare noen mnd gammel. Jeg skal over i dedikert rom, så ønsker en større sak igjen!
  17. c-v

Klipsch klubben

Holder trolig en stund. MEN RC-64 er i mine øyne verre å drive for en receiver enn RF-82, og er, selv om man spiller fantastisk høyt med RC-64 på en surrerundtreceiver, trenger faktisk den mye krefter for å få skikkelig futt. Alt er selvfølgelig relativt, men det er en stor center i trykkammer...
  18. c-v

Klipsch klubben

Elementer fra RC-64 --> RC-64 II er hvertfall forandret. Usikker på om det er noe annet du mener..
  19. c-v

AVforum og JBL?

Jeg skal også moderere meg, jeg har nesten sluttet på avforum pga all klaging på ting. Så at du ikke har vært aktiv i det siste på den fronten skal jeg moderere, men "det var ikke noe bombe at det var nettopp du som måtte dra den uttalelsen. Det var altså en periode du brukte mer energi på å...
  20. c-v

AVforum og JBL?

På'n igjen.. Spre samme gallen i tråd etter tråd..