Søkeresultater

1. M

Feilmelding på profil.

Hei. Da jeg trykker på meg selv i forumet, så kommer det opp: Denne brukeren er ikke registrert og har derfor ingen profil å vise frem. Men jeg er nå logget inn her da. Noen som har vært borti dette?
  2. M

Spm ang plassering av helmholz resonator.

Synes etterhvert at jeg begynner å få ganske god lyd på kino. Men jeg har et lite problem med overdreven bass i det høye bass området. Synes bassen tar noe overhånd under akustiske sanger. Aner ikke i hvilken frekvens det gjelder, da jeg verken har målt eller er veldig god på akkurat dette...
  3. M

Pris på DP- DPA1s

Hei. Er det noen som vet hva den nye serien til dynamic precision ligger til. Tenkte spesielt på DPA1S consept.
  4. M

Effekt til Vienna bcg.

Hei alle sammen. Nå som oppusingen av kinoen går mot slutten, sitter jeg å tenker på neste oppgraderinger. Det neste nå tror jeg blir effekt til frontene. Som di fleste vet, er vienna varm og detljert og trenger forsterker som er ganske nøytral i spille stilen sin. Har sett på hegel, men siden...
  5. M

Feil på mail og personlig melding?

Hei. Fikk tilslag på et kjøp på auksjon i går. Selger var "løveblæra". Har prøvd å nå han med mail og private meldinger. Mailen kommer bare tilbake som feilmelding, og di private meldingene blir ikke sendt eller lagret noen sted. Er det noen som vet noe om dette, eller kjenner denne løveblære...
  6. M

Slag av sort skumplast?

Hei alle sammen. Lurte på om det er noen som vet om st sted di selger sort skuplast/gummi. Helst nettbutikk eller på østlandet. Må ha en del da jeg skal lage bassfeller på kinoen. Takker for alle svar på forhånd.
  7. M

Akustiske tiltak

Hei. Er godt igang med planlegging av ombygging av kino. Det meste av den gamle moroa er nå revet. Ser jo på hjemmkino trådene at det er mange som har brukt akustiske tiltak. Lurer derfor på om dere har noen anbefalinger av butikker som selger dette. Holder til i vestfold, så det er fint om det...
  8. M

blu-ray / cd

Hei. Sitter i dag med en pioneer sclx 81 receiver og pioneer lx71 blu-ray. Dette fungerer helt fortreffelig på film. Men har begynt å høre mye på musikk på kinoen og lurer derfor på om jeg ville få enda bedre opplevelse om jag la litt penger i en cd spiller til dette bruket? Vet at lx71 har...
  9. M

Høyde/bredde kanaler?

Hei. Lurer litt på å gå til innkjøp av ny Receiver da kinoen nå er under flytting og ombygging. Har i dag pioneer sclx81 og har lurt litt på å kjøpe en med høyde og breddekanaler. Har lest en del om dette, og det virker veldig inntressant. Håper dere kan hjelpe meg og liste opp hvem Receivere...
  10. M

Forslag Til Stativ Ht

Som dere ser under av torvet må jeg desverre selge mine swans f2.2 grunnet plassmangel, og lurer derfor på å gå over til stativ høyttalere.. Disse skal brukes til 60/40 musik/kino. Vill gjerne ha innputt på gode stativ ht. Var veldig fornøyd med lyden i swans, så ønsker lydmessig å gå den veien...
  11. M

Bolt. En film med vannvittig lyd. Ny Db Test??

Kult om mann kunne starte en ny tråd, med db måling av en eller flere scener fra Disney fimen: Bolt En vannvittig pulse scene i starten: SCENE 2: 9MIN og 4 sek. (Bolt hopper over helikopter). Og en mere maks db scene: SCENE 2: 9min og 55 sek. (Bolt stiller seg opp for å bjeffe). Vannvittige...
  12. M

Nintendo wii koblet på sclx 81

Som det står i overskriften, har jeg koblet wii på pioneer lx81 og har fått et lite problem. Størrelsen på bildet blir veldig lite. Dekker kansje 1/4 av lerret. Signalet blir kjørt fra wii til receiveren med org kabler fra wii. (Gul komp). Fra receiver til prosjektor er det hdmi. Er det noen...
  13. M

Nye stue høyttalere!!!

Skal innvestere i nye stue høyttalere, og da kommer finish, størrelse og farge inn i bilde, samt det skal låte bra!! Prisklasse 15-20k. Vet dette er litt spesielt, men i stua er det kona som bestemmer. Da skal det se bra ut!!! Høyden har ikke så mye å si, men diameter og finish er viktig. Det er...
  14. M

Flageborg gjør det til en helt ny opplevelse.

Har et "lite" fase problem i kinoen. Den beste bassen blir utfaset på sweetspot. Bruker nå to svspc12 pluss, plassert i hvert sitt hjørne i front. Kansje det hadde vært bedre med to svs pb12 pluss subber plassert mellom frontene. Plasseringen av subbene er litt satt, siden rommet ikke er det...
  15. M

Nye strømkabler

Tenkte jeg skulle å prøve å oppgradere strømkabler i Hjemmekinoen. Har nå bare kabler som følger fra produsent. Noen som har forslag til gode kabler. Skal kable om Pioneer sclx81 og xindax xa8800mne. Og tror dere dette vill ha noe å si??. Håper dere kan hjelpe meg i jungelen av kabler å velge...
  16. M

Emotiva VS doxa

Skal ha nytt effektrinn til mine swans f2,2 og har sett på både emotiva xpa2 og doxa mod73. Lurer derfor på hva dere andre synes. Vet det er veldig stor prisforsjell på disse, men dog. Her er en liten liste på plusser slik jeg ser det. Emotiva: Vakker,billig,(faktisk 1/3 av doxa) Doxa : Norsk...
  17. M

kalibreringshjelp

Har akkurat kjøpt ny prosjektor. En w5000 som dere ser. Har brukt DVE filmen til kalibrering, Ble selvfølgelig bedre, men tror ikke jeg har fått maks ut av den. synes den er veldig lys i bildet.. Har lest har på forumet at det er flere som driver med kalibrering på "fulltid". Lurer derfor på om...
  18. M

tara labs

Hei. Noen som vet hvem som fohandler tara labs i norge.
  19. M

pianolakk?

Hei. Har sittet å fulgt med på forumet og kom over en tråd om hvordan mann får best mulig finish da mann skal lage sort pianolakk. Sitter nå å tegner å planlegger en ny forsterkerbenk. I denne forbindelse prøver jeg å finne igjen denne tråden, men finner den f... ikke igjen. Noen som aner hvor...
  20. M

Påsketilbud

Fikk en mail fra avshop at det var påsketilbud på mediaseat stoler. Finner det ikke igjen inne på avshop. Noen som vet hvor dette er?